• Trillian

lyxfällan!

Lakino skrev 2010-05-24 12:28:22 följande:
    ja vi pratade ju företag och betalning utav hotell osv och ni hävdar att ni får stå för utläggen,och då sa jag att det hör till GOD SED att företaget skickar med kreditkort+kod och fakturan går DIREKT till företaget= företagskort.
    Det beror helt på hur stort företag det är frågan om.
  • Trillian
    Lakino skrev 2010-05-24 12:31:36 följande:
    men för att återgå till det här med kreditkort som PRIVATPERSON,det behövs ju inte. så VARFÖR har ni som privatpersoner kreditkort? varför använder ni inte er lön?
    Man får ju bonus och extra försäkringar osv. Lönen använder man sedan när man via sin internetbank betalar räkningen.

Jag använder inte mitt kreditkort numera, eftersom vår ekonomi har knakat i fogarna på sistone. (Det har inte knakat pga kreditkortet dock, en rejält minskad omsättning i vårt företag har mer med saken att göra). Men när jag har haft det gott ställt har jag använt kreditkort. Det har faktiskt känts säkrare att använda kredikortet än kortet som är direkt kopplat till våra bankkonton om man skulle bli av med kortet dessutom. Då hade jag mer på kontot än på krediten. Nu blir jag av med mer om jag blir av med kreditkortet än om jag blir av med bankkortet så nu känns bankkortet säkrare .
  • Trillian

En trevlig sak med kreditkort är ju att man kan stoppa in sina andra pengar på konton som inte är kopplade till något kort och ändå göra ett spontant inköp av den större typen utan att behöva krångla. Inget vidare klok sätt att använda kreditkortet på om man har det knapert (så därför gör jag inte det numera). Men rätt smidigt när man har pengarna, fast inte med sig i kontant eller kortform vid själva fyndtillfället. Jag köpte i ett mer stabilt ekonomiskt läge en liten rätt ovanlig bil på så sätt. Det var nu eller aldrig som gällde. Det är också smidigt att använda kreditkortet när man lämnar deposition av något slag.

Svar på tråden lyxfällan!