• sarap1978

Trött morsa/fru och pigg och villig make. Hur gör ni för att vända trenden till pigg och villig mor/fru?

Hej
    Som titeln lyder...
    Hur gör ni som fastnat i att vara trött föräldraledig mamma som bara är irriterad och trött och har kortare stubin än någonsinn?
    Det känns som att jag är en pensionär som bara är nära döden och maken min är som en kåt tonåring...Skillnaden är så stor just nu.
    MEN jag vill ändra på det. Klart jag ska göra det nu när jag kommit på det och med lite vilja och energi MEN lite tips och råd och peppning skulle inte skada.

Jag vill verkligen ha förändring
  • Svar på tråden Trött morsa/fru och pigg och villig make. Hur gör ni för att vända trenden till pigg och villig mor/fru?
  • Lussekatten87

haha..kan inte låta bli att garva åt en "kåt tonåring" låter som vi har det hemma.
    Jag känner mig som en gammal surkärring som blir trött kl 22 varje kväll.
    Min man känner sig "lurad" ibland då han trott att vi skulle ha sex eller bara ligga och mysa i sängen.men jag vill bara sova...
    Jag brukar be honom att hjälpa till mera.Låta mig sova middag,ta barnen nån timme och åka och handla eller leka med dem,kanske flörta lite under dagen så det byggs upp någon längtan. Det är nog lite nyttigt.och ibland har man nog för höga krav på sig själv om vad som måste göras hemma. Lämna disken till kvällen,dammsug imorgon istället och vik tvätten senare.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • sarap1978

Skönt att höra att man inte är ensam....tyvärr.... det är ju rätt trist att det är så här. Just att man är trött hela tiden och lägger mer dit och energi på städning än på kärleken är ju egentligten helt sjukt. Jag älskar ju min man mest av allt på jorden (tillsammans med barnen såklart).

• Stinis Olsson

Börja träna och försök ta tillbaka lite rutiner från ditt "gamla" liv kanske..? Man måste känna sig bra både fysiskt och psykiskt för att orka med det som är utöver alla måsten. Så känner jag iaf. Jag försöker lyxa till det lite för mig själv ibland också, jag förklarar för mannen att om han vill att jag ska vara en glad, trevlig och sexig tjej för honom så får han hjälpa till och se till att jag får ta tid för mig själv. Det kan handla om tid att gå med hunden på dressyr, ut och jogga själv, ut och äta tillsammans eller med vänner, läsa en bok i lugn och ro, helkväll med mig själv och sovmorgon osv... Detta brukar funka bra men framförallt så funkar det om vi får lite tid över för varandra att bara umgås utan stress och måsten =)

We have normality... lillanochlivet.blogspot.com/
  • Jazza

Strunta i smutsen i hörnen och maten på bordet. Släpp kraven lite och dela på det viktigaste hushållsarbetet. Inte fan blir man kåt av att gå hemma och städa i mysbralla
    Jag ser till att (speciellt nu efter barn nr 2) komma iväg och träna, ut och springa osv. Ger massa  energi, jag får egentid, och som bonus blir kroppen finare.
    Sex föder lust, ibland kanske man inte orkar från början, men när man väl förspelat lite, så är man ju sugen ändå, trots trötthet. Om man skall vara helt ärlig, så tar det ju inte sååå lång tid, om man inte vill det, såklart. Men underskatta inte en snabbis när ungarna sitter framför Bolibompa

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Helene70

Jag får känslan av att du är överbelastad jämfört med maken. En jämnare fördelning av sysslorna kommer säkert öka din lust och dämpa hans;)

Jag är mammaledig medans min man jobbar. Han tar ett stort ansvar i omvårdnaden av lillen när han kommer hem och även på helgerna. Då får jag lite egentid där jag kan åka iväg eller sitta och slösurfa och därmed ladda mina batterier.

Tänk även på att sänka kraven på det som inte är livsviktigt t.ex. städning, vikning av tvätt etc....

• Jezamine

Låt karl'n hjälpa till lite så gör han av med lite energi.Och du kanske får behålla lite energi.

Avstängd tills vidare
  • Superbia

Känner igen det alltför väl.. lägg bara till totalt lustdödande p-piller så har ni vårt förhållande. Förstår mycket väl att sambon är frustrerad och klagar, men sex är då inte det första som kommer upp i mitt huvud så fort jag har en stund över.

Morten & Vidar 091029
  • KlasStures mamma

För min del så kommer min lust lite lättare om sambon hjälper till lite mera. Det är bara att säga till karlen att vill han ha sex så får han göra mera hemma och ge dig egentid så du får ladda batterierna. Bara att förklara vad som gäller =)

Sen är det så oxå att jag får mer lust till min sambo om jag tillfredsställer mig själv i ensamhet. Håller igång sextänket liksom.

• Mamma till Philip Nova Elliot

Hjälpas ÅT inte hjälpa TILL Det är skillnad om man tänker efter.

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & lillebror med BF 3/5-10 ★*☆
  • Jazza
    Philips mamma skrev 2010-04-02 10:12:17 följande:
    Hjälpas ÅT inte hjälpa TILL Det är skillnad om man tänker efter.
    Om man skulle starta en liten omröstning, för att avläsa resultatet på vilka som säger "hjälpas åt" resp "han hjälper till" och samtidigt ställa frågan om hur sexlivet ser ut....
    Jag är nog manad att misstänka att de som svarar "hjälpas åt" är lite mer nöjda med sitt sexliv.
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
Svar på tråden Trött morsa/fru och pigg och villig make. Hur gör ni för att vända trenden till pigg och villig mor/fru?