• Anonym

Vad betyder mina drömmar kring en annan man?

Är lite osäker på detta är något som ni kan hjälpa mig med eftersom det rör sig om drömmar, men ger det ändå ett försök.

Sedan en lång tid tillbaka har jag haft drömmar om en kille som jag hade starka känslor för på högstadiet, men tyvärr var de aldrig besvarade. Detta har pågått fastän jag är i ett fast förhållande sedan två år och förlovad. Givetvis har jag ofta funderat på om det hade blivit han och jag och haft en framtid med killen från mitt förflutna, men då jag är lycklig med min sambo blir jag fundersam varför detta händer. Försöker mitt undermedvetna säga mig någonting?

• Svar på tråden Vad betyder mina drömmar kring en annan man?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är svårt att säga och att säkert tyda men drömmen kan vara en symbol för något. Jag tycker att du skall ta fasta på att du är lycklig med din sambo och inte förstora betydelsen av din dröm. Det skulle kunna handla om att dina känslor inte var besvarade och att det var väldigt svårt för dig. När du nu har ett fast förhållande ingår det alltid att tillåta sig att tvivla lite. Livet är ju sådant att när man väljer något så väljer man bort något annat. Ungdomskärlekar är ofta olyckliga/obesvarade och måste kanske få vara det så att man kan drömma på avstånd. Att ha en riktig relation som du har nu är någonting helt annat. Jag tycker att du skall glädja dig åt den relation du har!
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Vad betyder mina drömmar kring en annan man?