• zasata
    passau skrev 2010-04-06 08:17:14 följande:
    egentligen behöver jag bara haklappar, insåg när jag kollade i skåpet att jag hade 3 skålar med sked från FP, så behöver någon annan dom jätte braiga skålarna är det bättre dom får dom... även den hårda haklappen som vi inte använder då båda barnen blivit galna av dom... dyna till tjej och PT?
    jsut det, om du påminer mig såskall jag kolla vadför tyg jag hade..
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-06 10:58:44 följande:
    Vi har stopp i dammsugarslangen och den går inte att plocka isär . Någon som har tips om hur man blir av med proppen? Har inga idéer på vad som är böjligt nog att komma igenom alla krökar och ändå styvt nog för att putta undan blockeringen. Och vi behöver dammsuga nu...
    långt skaff som tex på en borste, en galge om det inte är så långt in?

Jag vill ha någon sylky till Leo, typ Bee men tycker bee är dyr. men vill ha honom emot
    mig. tips?
  • zasata

Hoppas det händer något snart, spännande!
    Men sägs att "stora" barn är lättare att föda

sarahl skrev 2010-04-07 08:19:50 följande:
    ännu en natt utan att något hänt. blä. Bf imorgon. börjar nu ställa in mig på övertid, men hoppas givetvis på att det drar igång. Lilleman är ju född på BF, men hur stor är sannolikheten att denna gör det oxå. Den måste ju vara 0%. Sover som en kratta och kan knappt vända mig i sängen längre. imorgon skall jag till BM och hoppas hon "känner" på mig och ser om det är moget. jag är livrädd för att gå över och att bebisen skall bli väldigt stor. gissar redan nu på en vikt runt 4.5 kg.
    Fy låter otäkt. Sköntdet är bättre nu!
    Nemia noj skrev 2010-04-06 21:51:32 följande:
    Hej hallå alla. Var ett tag sen sist, har haft upp över öronen mycket här hemma. I torsdags blev Novah dålig, vi gick påskmarchen och sen träffa vi några vänner på middag. På kvällen när vi kom hem kräktes Novah. Första tanken var magsjuka. Novah blev skit dålig ganska snabbt och i Lördags kvälls fick vi åka akut vid 21 tiden. Då hade hon sovit sen fredags morgonen, förutom dom få stunder hon vaknat kräkts, gråtit o somnat om. På lassis blev de prat om sondmatning, och kanyler sattes hit o dit. Prover togs som bekräfta att de inte var någon VKS eller magsjuka. Utan troligen har hon fått i sig något som hon inte tålt, och när kräkandet väl var igång kolapsa systemet. Idag har hon pigga på sig ganska bra, vart uppe i ca 2½ timma o lekt, vart vaken. Hon har fått i sig något lite mat och vätska, så sondmatningen slipper vi mest troligt. Nu väntar bara en massa provtagingar och allergi koller på BARN en tid framöver. Stackarn tappa 1 kg på 1 dygn, så de känns som en liten benget när man lyfter henne Annars förutom tråkigheterna så har vi haft en trevlig påsk. En vän kom förbi med en korg full med påskmat och dom stora barnen har knapra godis för flera veckor fram Nu ska jag bege mig mot staden för o plocka upp mannen min och hans kompis som kommer hem från en Riga kryssnig. SARAH: Skriver lycka till med magen här om jag inte hinner kika in innan den kommer.
  • zasata

Jag måste bara berätta!
    Var på en jobbintervjuv idag.
    Hon frågar hur min engelska är på en skala.. lite svårt så där, svenskan är ju bäst men jag klarar att prata engelska och skriva hyffsat tyckte jag.
    VET NI VAD HON SÄGER DÅ??
    Ja men tar intervjun på engelska då så får jag en uppfattning om hur bra du pratar..
    WHAT?!?
    Ja ni kan ju sen tänka er hur bra det gick..

• zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-07 20:45:31 följande:
    Zasata: var det katastrof? Tur ändå att du inte visste om det i förväg för då hade det nog varit väääldigt nervöst. Vad var det för jobb? Jag gjorde för övrigt en jobbintervju på tyska en gång för länge sen
    För Telia som kundtjänst. Det gick SKIT, hade jag vetat om det hade jag ju kunnat förbereda mig. hon ställde sjuka frågor med. så gick skit. men men. jag hoppas på bättre jobb endå ;)
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-08 17:59:37 följande:
    Undrar jag också men jag trodde det var jag som var trög bara
    såg man skulle ange rea sen.. men den jag ville haft mest var slut *tur*

vilkaskall på mässan i morgon? jag e där ca 10-14.. jävla arbetsförmedling ändrade min tid.
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-04-08 18:10:53 följande:
    Zasata: Jag, Angel Gbg och Passau lär ju vara där när det öppnar ungefär. Sen antar jag att Kavat och Ekorren kommer också, men det har ju varit lite osäkert kring Ekorrens resa. Shit, vi blir ju sex stycken om allt vill sig väl
    ah härligt, passaou och ekorren vet jag dock inte hur dom ser ut.
    men det löser sig.
    jag har med Leo och den bruna Brion, en kompis. Och hennes kompis som har tvillingar..
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11