Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Ahh, undrade varför tråden var så lugn.. Eller rättare varför det jag skrev senast låg på sista sidan.

Idag ska vi hem till svärmor på påskfika. Det kändes lagom pretto jämfört med en hel påskmiddag.

GLAD PÅSK! {#lang_emotions_sunny}

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Vi brukar gömma barnens påskägg lite här och var i huset och så får de gå på äggjakt på påskafton. I år blir det på påskdagen istället iom att Saga kommer med båten inatt.

Vendel ska få lite godis i sitt ägg och sen hade jag tänkt ge en tröja eller nån leksak men jag har inte hunnit (läs: kommit ihåg) att köpa nåt. Samma sak till de andra barnen, förutom Vemund som bara får en leksak i sitt ägg. De stora kanske får en biobiljett eller presentkort på kläder istället.. Hmm!

• Ekorrfamiljen

*spammar tråden* Vemund vill hälsa Glad Påsk till alla kreativa godingar:

• Ekorrfamiljen
    Angel Gbg skrev 2010-04-03 16:17:40 följande:
    Jag håller på att rensa... hoppas få lite sålt och då menar jag allt från tripptrapp till resevagn... Jag håller på att gå under av grejer seriöst!
    Synd att det är samma sak här, för jag är såå shoppingsugen! Får väl sälja av massor först så jag kan fynda lite sen.

Här har vankats påskägg och godis i långa rader och ikväll blir det lammstek. Mmm! Vipera fick ett ryck i vårsolens sken och putsar nu alla fönster - en söndag! i påskveckan! - känn på det moraltanterna!

Kavat: Nja, jag ska boka idag tänkte jag. Det lär väl bli framåt natten, runt 1-tiden kanske som jag kommer. Men jag hänger gärna på till fredagens mässa ändå, om du kör, det är väl då allt roligt folk är där?

Lokatt: Jag tar gärna en kopia på skjortmönstret om jag får.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-04-04 16:09:43 följande:
    Ekorren, ska jag beställa två förköpsbiljetter till mässan? Så slipper vi stå i betalkön?
    Yes please!!

Fröken Småland: Goodiebag låter najjs, måste man hänga på låset då eller? Har också bott för länge i de trakterna känner jag.
    Pruseluskan skrev 2010-04-04 14:55:02 följande:
    *tar åt sig trots att jag inte alls kan räknas till kreativ goding * Det va den sötaste påskgubbe jag sett. Plutten!
    Klart att du också räknas till godingarna, även om du kanske inte är jättekreativ. Vemund tackar och bockar.

Här ska vi äta lammstek med krämig (vitlöksstinn) potatisgratäng. Till efterrätt blir det köpetårta. När jag läste på innehållsdeklarationen önskade jag att jag orkat baka en själv istället. Jä**ar vad S*K*I*T det är i halv- och helfabrikat!!
  • Ekorrfamiljen

Här har vi knappt haft vuxentid sedan Vendel föddes, men personalen på öppna förskolan sa att vi MÅSTE lägga honom tidigt så att vi får tid med varandra. Yeah right tänkte vi, som om vi inte har försökt, men tro det eller ej, runt 20 somnar han iaf. Det är ju inte tidigt för ett barn i hans ålder, men tidigare än vi någonsin trodde vi skulle få honom i säng. (Somnar han ännu tidigare vaknar han mitt i natten och vill upp..) Vemund visade sig vara ett praktexemplar som somnar själv i vaggan ju så där är inte heller något bekymmer. Nu har vi den trådlösa baby watchen med ner i tevesoffan så kan vi se vilka filmer vi vill, före midnatt!

Sarah: Köp Imse Vimses fläcktvål! Den har tagit bort det mesta av fläckar som ungarna eller jag fått till på textilier! Mammas Vanish tar inte bort hälften av vad fläcktvålen klarar när vi är där på besök!

Nu ska jag inte påminna dig om hur länge jag gick över med Vemund..

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-04-05 10:00:39 följande:
    Vuxentid/egentid? Funderar på vad det var nu igen?
    Jo, vi hade också glömt vad det var tills personalen påminde oss.

Trodde också att ni snackade Mountain Terrain först och som sagt, hur tusan tappar man bort en så'n? Inte ens VI har så stökigt. Och upphängd på en krok i hallen.. Nää!! Sen klarnade det ju lite.
  • Ekorrfamiljen
    passau: Neej, Bee är ju för ful!! *sorry* Jag är kär i min Sing nu, men handtaget är faktiskt en aning för högt. Jag får gå ner 40 kg och skaffa högklackat så funkar det nog. (Mina knän håller inte som det är och med höga klackar dessutom - nää!)

Lokatt: Postfoto.se och fujifilm.se brukar ha bra erbjudanden. Duktigt att få med alla 4 på bild och det såg bra ut! Än har jag inte lyckats med det konststycket med mina 4 barn och de förstår ju ändå vad jag säger...

Sarah: När var du beräknad nu igen?
  • Ekorrfamiljen

Sarah: Ja tack, men inte just precis den här veckan.. Kan du vänta till barnbidraget?

Det skiter sig ju totalt med allt med min fastlandsresa. Måste ha körkort för att få hyra bil (vilket jag vill för att kunna hälsa på bästisen bl.a.) och jag hinner inte få nåt innan jag åker. Alternativet är flyg men nu har jag ju bokat båten. *blänger lagom surt på maken som inte vill låna ut sin bil, då hade jag sluppit det här tramsandet*

Tror jag har PMS eller nåt, jag är bara arg, sur och ledsen just nu. Bläääh!

• Ekorrfamiljen
    Nif: Vad fin han är!!!

..hmm, jag kanske är hungrig!? Får gå och äta och se om jag blir gladare.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11