K*B*N, pratar del 11
Ahh, undrade varför tråden var så lugn.. Eller rättare varför det jag skrev senast låg på sista sidan.
Idag ska vi hem till svärmor på påskfika. Det kändes lagom pretto jämfört med en hel påskmiddag.
GLAD PÅSK!
Ahh, undrade varför tråden var så lugn.. Eller rättare varför det jag skrev senast låg på sista sidan.
Idag ska vi hem till svärmor på påskfika. Det kändes lagom pretto jämfört med en hel påskmiddag.
GLAD PÅSK!
Vi brukar gömma barnens påskägg lite här och var i huset och så får de gå på äggjakt på påskafton. I år blir det på påskdagen istället iom att Saga kommer med båten inatt.
Vendel ska få lite godis i sitt ägg och sen hade jag tänkt ge en tröja eller nån leksak men jag har inte hunnit (läs: kommit ihåg) att köpa nåt. Samma sak till de andra barnen, förutom Vemund som bara får en leksak i sitt ägg. De stora kanske får en biobiljett eller presentkort på kläder istället.. Hmm!
*spammar tråden* Vemund vill hälsa Glad Påsk till alla kreativa godingar:
Här har vi knappt haft vuxentid sedan Vendel föddes, men personalen på öppna förskolan sa att vi MÅSTE lägga honom tidigt så att vi får tid med varandra. Yeah right tänkte vi, som om vi inte har försökt, men tro det eller ej, runt 20 somnar han iaf. Det är ju inte tidigt för ett barn i hans ålder, men tidigare än vi någonsin trodde vi skulle få honom i säng. (Somnar han ännu tidigare vaknar han mitt i natten och vill upp..) Vemund visade sig vara ett praktexemplar som somnar själv i vaggan ju så där är inte heller något bekymmer. Nu har vi den trådlösa baby watchen med ner i tevesoffan så kan vi se vilka filmer vi vill, före midnatt!
Sarah: Köp Imse Vimses fläcktvål! Den har tagit bort det mesta av fläckar som ungarna eller jag fått till på textilier! Mammas Vanish tar inte bort hälften av vad fläcktvålen klarar när vi är där på besök!
Nu ska jag inte påminna dig om hur länge jag gick över med Vemund..
Sarah: Ja tack, men inte just precis den här veckan.. Kan du vänta till barnbidraget?
Det skiter sig ju totalt med allt med min fastlandsresa. Måste ha körkort för att få hyra bil (vilket jag vill för att kunna hälsa på bästisen bl.a.) och jag hinner inte få nåt innan jag åker. Alternativet är flyg men nu har jag ju bokat båten. *blänger lagom surt på maken som inte vill låna ut sin bil, då hade jag sluppit det här tramsandet*
Tror jag har PMS eller nåt, jag är bara arg, sur och ledsen just nu. Bläääh!