Inlägg från: Gackning |Visa alla inlägg
  • Gackning

K*B*N, pratar del 11

Någon här som vet om Brio sitty hjul passar på en emmaljunga softy? De ser ju ut att vara likadana chassin och om jag inte missminner mig så passar sittyklädseln på softyn?
    Tänkte om man skulle köpa nå gammalt o pimpa upp den? Med tanke på att vissa blocket annonser är rena idiotin där folk tar överpriser så det heter duga!

• Gackning
    Asereht skrev 2010-05-01 20:34:15 följande:
    Osäker vet att det funkar tvärtom i en del fall men då gäller det äldre vagnar. Sen beror det ju på vilken typ av broms det är. Brio kör ju ofta kuggbroms medan emmaljunga oftast har utanpåliggande.  Är det kuggar så passar de inte men man ska kunna bända loss kuggarna har jag hört. har dock inte gjort det själv.När det gäller klädslarna så vet jag inte heller. Har aldrig testat.Angående blocket, säljare vill ha bra betalt och köpare vill betala så lite som möjligt.
    Okej, då är jag mer inne i det, men chassina på de äldra softysarna ser ju likadana ut som sittyn, men man får väl testa för o se, mamma har en gammal softy står så ska kolla på den o jämföra med en kompis sitty när jag får tid  över. Jo självklart vill man som säljare ha bra betalt, men att ta ca 1000:- för en några år gammal vagn när nypris är 1295.- känns lite sisådär..

Det finns ju billigare med, men de blir ju sålda direkt, eller ligger längst ner i sverige :(
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11