Inlägg från: DeniZeus |Visa alla inlägg
  • DeniZeus

K*B*N, pratar del 11

Hej, 

Jag smiter in här med en liten fråga och hoppas att ni svara
    Jag är ute efter en återförsäljare till barnvagnen Mutsy. Någon som vet vart man kan köpa vagnen. I Sverige alltså
    Verkar som att dom flesta gått i konkurs =(
  • DeniZeus
    passau skrev 2010-05-03 20:44:43 följande:
    inte en aning... d enda tips jag kan ge är dessvärre google... kolla med beginners trollhättan, nids 4 kids backaplan gbg, eller happyland strömstad... dom kan ibland ta in annat än vanliga butiker...
    Har googlat i flera dagar men det verkar kört. Har nämligen köpt vagnen men tjejen i affären (Knodd) tyckte vi skulle beställa sittdelen i efterhand. Om vi ville byta färg etc. Så vi gjorde så men som jag ångrar mig nu  
    Vår dotter kommer snart att vilja sitta och utan sittdel blir det lite svårt. 
    Blir väl till att hitta en ny vagn *suck*
    Tips på någon bra vagn istället? Sittdel då förstås =)
  • DeniZeus
    Fröken Småland skrev 2010-05-03 21:09:26 följande:
    Moltan förresten; mitt standardsvar när det gäller att välja vagn är Bugaboo. Den är bäst helt enkelt. Lite dyr i inköp men med det höga andrahandsvärdet så blir den billigare än många andra vagnar. Den har låg vikt, hög kvalitet, fiffiga finesser och lång användningstid *såld*
    Jag är lite sugen på den. Mest för att det finns så mycket att köpa till  
    Finns bara en sak som stoppar mig från att beställa nu, det är min man
    Men måste nog försöka få tag på en sittdel till Mutsyn först, haha
  • DeniZeus
    zasata skrev 2010-05-04 20:58:24 följande:
    Ååå jag vill ha min vagn nu :@ hemförsäkringen täcker inte skiten. Kidzshopen är sega som fan.
    Satt precis och funderade på om man skulle beställa en vagn därifrån. 
  • DeniZeus
    Fröken Småland skrev 2010-05-04 21:31:51 följande:
    Hoppsan, du är på gång att köpa nytt alltså?
    haha, ja jag har suttit och surfat runt efter en sittdel till mutsyn hela dagen men det går trögt. Sen har jag kollat lite på en cameleon och jag blir bara mer och mer sugen på den
    Min man undrar bara vad vi ska göra av vår första vagn nu, har bara använt den sedan mars (?) Men vad gör man? Vi kan inte tvinga dottern att ligga i en liggvagn bara för att försäljaren envisades med att vi kunde beställa i efterhand *morr* Och att beställa från Tyskland är inte aktuellt då man inte alls vet hur lång tid det kan ta. 
    Någon som har en cameleon här? Har läst lite om olika chassin etc? Vissa bra o vissa dåliga? 
  • DeniZeus
    Asereht - Jo, jag såg att det gick att beställa därifrån men jag har hört så mycket negativt om dem. Speciellt pingping =( Sen så behöver vi den snart och dom jag pratat med har haft lång leveranstid. Förseningar etc. 
    Så det är en risk att beställa därifrån. 

Jag fick tag på en butik i Uppsala som säljer Mutsy (tyvärr) Dom skulle höra av sig ang pris och leverans. Så jag väntar bara på det nu. Som jag önska att det inte gick, har ju ställt in mig på en ny vagn.

• DeniZeus
    Men vad hände där? 
    Jag skulle göra ett citat av ditt inlägg Asereht, det gick sådär
  • DeniZeus

Hej, 
    Tänkte höra med er om någon har en Maclaren Techno XT och kan säga nått om den?

Är ute efter en sulky och blev helt såld på just Maclaren. :) 

• DeniZeus

Fröken Småland - Tack! Känner igen ditt namn, visst finns du i Bugga-tråden också? :D Jag var där och frågade häromdagen. haha!
    Jag var ner till Stockholm och klämde på Maclaren i helgen. Blev tokkär! Haffade även en mamma som hade den och hon var verkligen helnöjd. Rekommenderade den starkt.
    Den är rätt dyr, speciellt om man bara tänkt använda den som resevagn. Gissar dock på att vi kommer använda den mer när vår dotter blir äldre. 
    Men jag gillade att dom hade livslång garanti (vilken vagn har det?) Jag fastnade bara för Technon så om vi köper en Maclaren blir det den.

Circuspuman --  Vad bra! Du rekommenderar den alltså? Inget negativt som du kan komma på? Använder ni den mkt hemma också? 

Vi funderade på att ta hem den från USA och skulle då betala ungefär halva priset. Vet ni hur garantin funkar då? Måste man lämna in den där man köpte den? Det är iof inga problem men det blir lite extra bök och man blir utan vagn en längre stund. 

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11