Asereht skrev 2011-01-19 11:13:14 följande:
Jag är på gott humör! Hur länge det nu varar.
Jag har gjort en ny bekantskap. Mellanbusen har börjat leka med en kille i klassen vars föräldrar jag inte kommit till tals med tidigare. Nu har jag och kompisens mamma pratat några ggr (mest telefon) och varje gång har det slutat med att det som från början var ett bestämmande av lekdag och tider blivit två timmars babbel om allt och inget. Sånt är kul tycker jag.
Nu har hon bjudit hem oss till sig på fika nästa vecka dvs mig och barnen då det blir en vardagseftermiddag, den otroligt fina människan kommer och hämtar oss till och med.
Hon är egenföretagare och har en egen butik hemma på gården + att hon r pysseltokig. Hon ska bland annat hålla kurser i betonggjutning och håller på att starta upp en barnkalasrörelse tillsammans med några andra. Synd att man inte bor större och har en massa uthus då kunde man ju varit med på den, idén är ju lysande. Temakalas för barn i lantmiljö. De teman som de har nu utifrån deras företagsinriktningar är hästkalas (inkl ridning på shettisar), bondkalas på fårfarm, trollkalas och prinsesskalas där man får måla och färga sin egen sidensjal. Jag tycker det låter skitkul och hoppas de startar upp snart för vi har så litet hemma så barnkalas här är en omöjlighet om man inte kan vara ute.
Nog om det men det är kul att hitta kul folk här ute, jag har ju liksom inga irl kompisar.

Kan ju kolla om de inte behöver en till shettis...han har sadel o allt, redo att vandra fram i sakta mak eller högre växel...