Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-01-02 21:14:01 följande:
     ej har höj/säljbart styre, .
    Va..?!?

Kan man inte SÄLJA STYRET...?!?

"vissel vissel"
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Isnogood
    Asereht skrev 2011-01-02 21:30:35 följande:
    Syrran har ingen ajfån, hade hon haft det hade hon inte höjt på ögonbrynet.

(om någon missat det så är isnogood min retsticka till syster)

Sabla stavningskontroll som ändrar hälften av allt man skriver. Ibland hinner man inte se vad som händer. *s*
      Näe...är inte hipp nog att ha en ajfån Spöke

Kyss
  • Isnogood
    Asereht skrev 2011-01-12 14:58:20 följande:
    Ja den är trög men inte trögare än att man kan hantera det. Iaf har jag lyckats hantera mina även i sandaler och jag har haft tre stycken olika.
    Tre olika...sandaler..? Oskyldig
  • Isnogood
    Asereht skrev 2011-01-19 11:13:14 följande:
    Jag är på gott humör! Hur länge det nu varar.

Jag har gjort en ny bekantskap. Mellanbusen har börjat leka med en kille i klassen vars föräldrar jag inte kommit till tals med tidigare. Nu har jag och kompisens mamma pratat några ggr (mest telefon) och varje gång har det slutat med att det som från början var ett bestämmande av lekdag och tider blivit två timmars babbel om allt och inget. Sånt är kul tycker jag.

Nu har hon bjudit hem oss till sig på fika nästa vecka dvs mig och barnen då det blir en vardagseftermiddag, den otroligt fina människan kommer och hämtar oss till och med.

Hon är egenföretagare och har en egen butik hemma på gården + att hon r pysseltokig. Hon ska bland annat hålla kurser i betonggjutning och håller på att starta upp en barnkalasrörelse tillsammans med några andra. Synd att man inte bor större och har en massa uthus då kunde man ju varit med på den, idén är ju lysande. Temakalas för barn i lantmiljö. De teman som de har nu utifrån deras företagsinriktningar är hästkalas (inkl ridning på shettisar), bondkalas på fårfarm, trollkalas och prinsesskalas där man får måla och färga sin egen sidensjal. Jag tycker det låter skitkul och hoppas de startar upp snart för vi har så litet hemma så barnkalas här är en omöjlighet om man inte kan vara ute.

Nog om det men det är kul att hitta kul folk här ute, jag har ju liksom inga irl kompisar.
    Hjärta  Skål

Kan ju kolla om de inte behöver en till shettis...han har sadel o allt, redo att vandra fram i sakta mak eller högre växel... Oskyldig
  • Isnogood
    Asereht skrev 2011-01-19 12:09:42 följande:
    Jag har ett nytt ilandsproblem, kläder!

Iom att jag gått ned lite så sitter nu det mesta som en säck på mig. På sätt och vis gillar jag det då jag känner skillnaden/resultatet men det ser ju för jäkligt ut! Mina förut tighta jeans har en hängröv som heter duga och byxbenen fladdrar. Tröjor är inte samma katastrof utseendemässigt. De sitter lösare men sådana som tidigare varit trånga/tighta sitter lite lagom löst nu. Jag har ju fortfarande rätt mkt byst.

Problemet i frågan är det faktum att jag plötsligt behöver en hel del nya kläder, allt från underkläder (trosor som sitter säckigt är ingen hit!) till you name it! Visst, på sätt och vis kul att handla nytt men mindre kul att jag inte har budget till det. Undrar om man får något för kläder i större storlekar på T? Kanske kan man få ett litet klädkonto iaf. Jag fasar lite för sommaren för alla mina piratbyxor (vägrar shorts) och toppar lär ju sitta som skit. Nya baddräkten och bikinin lär ju sitta snyggt också NOT. Det blir dyrt det här!

Har tappat i omkrets av byst 5 cm , under bysten 4 cm , midja 8 cm  och rumpa 9 cm sedan mitten av oktoper. Inte jättemkt men det märks på byxorna. Tyvärr glömde jag mäta när jag började så jag vet inte exakta startmåtten.
    WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHOOOOOOOOOOOOOOOOO

Och du...!

DET SYNS VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIST; (!) OCH DET MAAAAAAAAAAAASSSOOOOOOOOOR 
    (Så det så)
  • Isnogood
    Asereht skrev 2011-02-01 21:43:38 följande:
    Jag har lite hemlisar för mig. Så fort den här affären är i hamn så ska jag tala om.
    Förvånad

Vilket datum ska jag passa de andra...? Drömmer

• Isnogood
    Asereht skrev 2011-02-02 07:23:43 följande:
    Vill du passa vagnar?

Bara affärer, inget roligare än så. Håll dig frisk till helgen nu! Hjärta
    Mohahahaaaaa Kyss

Ja kommer vilket skick jag än är i (o.b.s, detta är inget hot...det är ett löfte )

Hjärta
  • Isnogood
    Asereht skrev 2011-02-02 13:05:44 följande:

Ett år om en vecka. 8,5 kg tung och 73 cm lång. Blev lite sur när otäcka bvc Marie gav spruta nr två. Men han hämtade sig snabbt. Här står vi på busshållsplatsen och väntar.

...och världens sötaste underbaraste lilla unge Hjärta
  • Isnogood
    Asereht skrev 2011-04-26 19:10:44 följande:

När vi gifte oss så häll vi rätt låg profil, vi gjorde maten själva och så vidare. Vi bjöd på allt. Vi fick däremot ett visst bidrag av min mor med man vilka betalade hyran för den hembygdsgård vi höll till i. Men annars gjorde vi allt själva. Vi köpte tom tårta från restaurangskolans konditorutbildning. Vi sa bara att vi ville ha en maffig bröllopstårta och så fick de fria händer. Den blev jättefin, jättegod och billig.
    Och det resulterade i ett JÄTTEmysigt bröllop..! "Nickar o instämmer med mig själv"
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11