Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fick lite ändrade planer. Vi tar en tur över till syrran idag (1 timme med bil) och lämnar tre busar, tar en fika och åker hem igen. Sen snyggar vi till oss och går ut och äter maken och jag (och lillnöffe).

Imorrn är det som sagt påskfirande och i vår familj innebär det äta och umgås tillsammans. Barnen får påskägg, vi ger inga själva utan det räcker med det mormor ordnat och det fås på påskafton. Det är vanligtvis godis och nån pryl i äggen. Igår meddelade dottern att även hon hänger på imorrn, trevligt.

Om någon vill ta en titt på den trötta mamman med lillgris så får ni kika in i gamla tråden för jag tar strax bort bilderna.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

När jag väl piggat till mig och kommit mig för slänga mig ned vid datorn så inser jag att större delen av tråden är på mässa och roar sig. *suckar avundsjukt*

Själv har jag varit ute på dyr restaurang med underbart läga och lyxat med maken, vi fick göra det snabbt eftersom minigrisen här inte alls tyckte det var lika kul på restaurangen som vi. Han föredrog helt klart promenaden från bilen dit och tillbaka. Så det var den snabbaste (och dyraste) trerätters middag jag fått i migt på mkt länge. *s*

Sen firade vi påsk i Katrineholm (smyckena från Lokatt gjorde succé). Fick bara med oss två av de stora killarna tillbaka så det blev ännu en tur dit dagen efter för att hämta hem eftersläntraren och ta en fika.

I veckan har det ju varit påsklov så jag har haft alla barnen hemma och typiskt nog så blev maken inkallad på jobb igen lagom tills dess att alla andra var lediga. Dessutom hr alla barnen varit genomförkylda och jag har dragit på mig något skit med ryggen så jag har varit halvt invalid senaste dagarna. Därav inget sittande vid datorn.

Annars är allt bra, lillgrisen växer och frodas. Han sover bra på nätterna också. Synd bara att kroppen inte verkar tycka det räcker. Han somnar vid 21-tiden och sover till någon gång mellan 2.30-4. Då äts det och somnas om, sen sover han till någon gång mellan 5-7. Efter det går vi upp om det är skoldag men ligger kvar och sover en timme till på helg/ledig dag. Inte illa alls.

Ska försöka läsa ikapp lite, det lär ta en stund eftersom lillgrisen grymtar men jag försöker.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-04-08 19:11:52 följande:
    Och jag då? Föresten tens och foglossningsbälte.. Pliiiiis!
    Jag har ett foglossningsbälte från Gula Rehab som du kan få ta över om du vill. Det ligger ju ändå bara och skräpar numer.
  • Asereht
    Asereht skrev 2010-04-09 13:41:24 följande:
    Jag har ett foglossningsbälte från Gula Rehab som du kan få ta över om du vill. Det ligger ju ändå bara och skräpar numer.
    Svarade för snabbt och såg att det redan var fixat.
  • Asereht

Måste visa upp snygga halsbandet jag hade när vi var ute och förlustade oss. Tillverkade av Lokatt.

Jag i fina halsbandet gjort av Lokatt.Smycke med första bokstaven i mina barns namn. Tillverkat av Lokatt.
    Första bokstaven i mina barns förnamn bildar ordet saldo.

Bilderna är förhoppningsvis klickbara och inte tre milimeter stora.

• Asereht

Gomiddag gott folk!

Här är det lugnt och förkylt. Dvs jag är förkyld och har lite ont i halsen. Barnens snuva börjar sakteliga dra sig tillbaka. Idag har vi två extra barn här hemma. En klasskompis till storbusen som har en lillebror på mellanbusens avdelning är båda här och leker med busarna. Jag har just konstaterat att det faktiskt inte märks alls att det är två extra busungar här och leker. Ett tag glömde jag faktiskt bort att de var här. *s*

Imorgon kommer en tjej och hämtar hälften av mina EW tillbehör. Jag har samlat på mig så grymt mycket grejor nu så det måste rensas ut. Funderar nu på huruvida jag ska sälja av EW:n och skaffa en billig lantisvagn att använda vid behov då buggan inte är lämplig och sedan köpa en ny EW när buggan åker ut. Låter det vettigt?

Hur som helst, hur jag än gör så har jag iaf rensat lite.

Nu gick maken ut med alla barn + hund och lillgrisen vill ha uppmärksamhet så nu blir det soffan igen. Kort men intensivt är det mesta just nu.

• Asereht

Insåg just att jag aldrig haft en vagn så länge som jag haft EW:n. Den har bott här i lite mer än 1 1/2 år! Fatta! *wow*

• Asereht
    passau skrev 2010-04-10 19:09:25 följande:
    ensam med 2 kids då maken ska gå på svågerns spelning på nattklubben ikväll... tror inte han varit ute på 2 år ensam... S är mer högt än lågt och M vill bara sova, men jag vill vänta lite till... = rätt mkt kaos...
    Ungefär som här då. Maken är på "lokal" med några kompisar och lyssnar på Lars Demian. Så jag är själv med grabbsen. Här är det iofs minstingen som är missnöjd men det gör ju att allt annat tar tiiid. Tur att pojkarna är så pass stora så de förstår dilemmat. Sen middag blev det men nu ahr de fått sånt iaf. Bara jag som inte ätit än. Hoppas minigrisen somnar snart för trött är han och gnällig.
    Fröken Småland skrev 2010-04-10 19:24:19 följande:
    1,9? Jag har just konstaterat att jag har 90 rätt vilket motsvarar 1,5 men det tror jag när jag har papper på det
    Jag har aldrig gjort högskoleprovet. Har aldrig vågat trots hyfsade skolbetyg så tror jag inte jag ska klara det. Det där med att tro på sig själv är inte alltid så lätt.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11