Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-05-17 11:44:03 följande:
    Gör det! Vi gillar bohusbebis

Jag slängde iväg ett skambud på Mutsyn, vet inte vad jag hoppas på *behöver verkligen inte fler vagnar*
    Nämnde jag att lilleman fyller fyra idag? Obestämd
    OOOOO jag känner mig sååå hedrad! Klart jag hänger på här! tack tjejer! Nu ÄR jag fast i träsket!!! Hur ska man kunna få nåt vettigt gjort nu... ännu en nördtråd att trassla in sig i...
    Men jag är väldigt stolt och glad över att vara här. Också.
  • bohusbebis
    Kavat skrev 2011-05-17 16:20:56 följande:
    Vad kul! Men du har ingen aning vad du har gett dig in på...

Välkommen hit! Solig
    börjar kännas som att jag blivit upptagen i ett hemligt sällskap med mystiska handslag och nattliga äventyr....
    men med tanke på vilka som hänger här så känner jag mig i gott sällskap Hjärta
  • bohusbebis
    Asereht skrev 2011-05-18 07:18:44 följande:
    Sprillans nya vagnar vågar man ju knappt använda, jag blir sjukligt försiktigt och vågar knappt ha barn i ju! Nä, beggat är mer min grej då kan man kopepla av. *ha ha*
    Samma här! Gissa vad jag har varit försiktig med Bee:et, till å med tvättat hjulen varje gång vi varit ute. Barnen har inte fått äta i den och jag höll på att strypa sonen när han med smutsiga fingrar tog på den röda suffletten så det blev en liten sotfläck (som sen gick bort när jag nitiskt borstade så fort vi kom hem).
    Nä, beg är min grej åxå. Favoritvagnen är fortfarande Breezen som jag köpte för 400 spänn. Inkl oanvänt axel&ida uv-nät som väl bara det kostade 400... Den tål allt.
    Tänkte att jag skulle ha vår sprillans nya Phil&Teds Explorer som singelvagn till lilltjejen, men vågade knappt inte ens packa upp den ur kartongen.... så den såldes innan jag "smutsade" ner den öht...
    Fast alla fyndiga begvagnar är svåra att älska. Fick hem en Maclaren Techno XT häromdan som jag tänkte kunde ersätta Bee:et.... men nä.... hittar inga direkta saker att älska där... även om den kvalitetsmässigt är fin (kostade inkl frakt 520 kr m myggnät/regnskydd / orginal transportväska m hjul). MEN det är en paraplysulky och ändå tar den JÄTTESTOR plats hopfälld.
    Är ju rookie här (efter att ha varit hangaround i de andra vagnstrådarna).... men HUR många vagnar har ni andra just nu? Själv har jag väl då 4... nä förlåt 5... en Phil&Teds sport reservdelsvagn på väg  och så kanske en Swift också snart... men då flyttar ju Bee:et... Skulle vilja ha en lite zapp åxå... Men då får Technon definivt flytta igen!
  • bohusbebis
    passau skrev 2011-05-18 07:29:01 följande:
    Maken vill ha bÅde katt å hun men jag säger stopp, jag känner att vi inte hinner med som vi gör... När M blir lite större är det ju simskola, handboll för båda + om jag skulle hamna på sjukhuset (å jobba, hemska tanke) då skulle vi verkligen inte hinna med... + att jag är allergisk mor katt... Hund hade jag som liten... 2 knähindar (inte samtidigt) blandras en med pappilon i å en som såg ut som en labratax
    Labratax!!! Den vill jag se!!!
  • bohusbebis
    Asereht skrev 2011-05-18 07:38:51 följande:

En sprillans ny Bugaboo Bee (kärleksfullt inplastad och invirad i handduk förvarad inför användning i min garderob Drömmer)
    oj oj, det blir som en högtidsstund när den rullar ut första gången
  • bohusbebis

AnPa, jag drömde till å  med en mardröm inatt om att baksidan på ryggstödet på sitsen blivit alldeles repad nu när den legat nerpackad... fast den är omsorgsfullt inslagen i fleecefiltar... Måste nog öppna å kolla...

Vi har en Maclaren Quest åxå, som liten resevagn. Funderar på om vi skulle ha 2 paraplyer istället för Phil&Ted:en (som fortfarande är den absoult bästa resevagnen) och tänkte testa Technon till storebror (som eg är för stor för, men för 300 spänn gör det ju inget om den brakar ihop). Men de två ihopfällda tar nog ändå mer plats än PT:n... Lite smidigare m paraplyer dock att slänga in i bakluckan på en taxi / tuktuk eller hur man nu tar sig fram.... äh, man kan väl inte få fööööör många vagnar va....?

• bohusbebis
    passau skrev 2011-05-18 08:29:33 följande:
    vågar inte tänka på hur många vi haft... *räknar efter*
    nä hu, måste inventera vagnsminnet nån gång... gillas vagnar man bara tvättat av och sålt vidare nästan omgående, eller måste man ha skapat en relation till vagnen? det måste finnas nån slags gräns där va...
  • bohusbebis

1: Brio Duo -04 kanske... såld till inköpspriset
    (2: brio modell äldre m vita hårda hjul, lämnades kvar i thailand 05)
    3: Rollerbug, sitt + ligg... såld till inköpspris
    4: Mountain Terrain Duo -04 (såld m 100 kr vinst)
    5: UJ -06, röd... såld m 500 kr vinst (oj, där var det nog några olika klädslar som passerade åxå)
    6: Mountain Breeze (05?) HAR KVAR
    7: UJ-08 brun... bytt nästan omg mot:
    8: Phil & Teds sport v2, svart/grå och vår älskling... såld m vinst minns inte hur mkt
    (här har även ca 3 st Phil&Teds passerat enb i spekulationssyfte, tvättat av och tjänat  några hundringar/nån tusenlapp t.om)
    9: Bugaboo Bee+ Rosa sen Röd nu senast Gul (har även haft offwhite + uv-silver som jag aldrig använde)
    10. Phil&Teds sp v1 resevagnen tråkblå - blev kvaddad vid flygn ersatt med: (HAR KVAR)
    11: PT Explororer - SÅLD
    Vagnar som passerat obemärkt och i princip oanvända röd Zapp, svart Zapp, Maclaren Quest (skruttig)... Har en fådd gammal paraply PegPerego hos mormor på landet...
    Jo, sonen hade ju en trehjulig terrängsak som vagn nr 2 åxå... Äh, jag kan inte ens lista alla vagnar... ger upp

Passau - kan du visa vägen till de vita rockarna?? Borde finnas här i närheten va??

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-18 08:55:49 följande:
    Bohusbebis: Vi skall ha trådträff i Eskilstuna nästa söndag, du är självklart välkommen att hänga med om du har lust och möjlighet? Då kanske vi lockar dit även AnPa så att ni kan byta grejor
    Åååå det skulle vara kanonkul - men tajmingen och platsen är lite dålig... fast det är kul att åka tåg med barnen förstås... det finns väl tågstation i Eskilstuna.... stannar stockholms-seg-tåget där eller går det norr om pölen?
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-18 09:02:47 följande:
    Jag ska försöka övertala blivande maken att flytta på sin grej den helgen. Varför har jag inte körkort?!?! Dags att ta nu faktiskt...
    Övningsköra dit?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11