Inlägg från: Liten familj |Visa alla inlägg
  • Liten familj

K*B*N, pratar del 11

Hej!
    Kan börja med att hälsa så mycket från Alexis, hon tog bort sitt konto från FL efter att hon och "A" bråkade om det. :-/
    Men hon tyckte att jag skulle passa här så jag hoppas hon har rätt.

Jag har en son på 9månader och jag kör en brio happy liknande vagn. Ganska stor, bred och väger ett ton. Vi vill köpa en ny nu efter att vi har köpt ny bilbarnstol (ungen växer ju ur ALLT!? haha) så jag undrar vad man kan ha för vagn? Vi tittade på en emmaljunga scooter men vi är tveksamma om han är för liten? Just nu kan vi flippa handtaget o sonen verkligen älskar att titta framåt, men han är också en riktig apa o klättrar nästan ur vagnen. Så.. Hur ska jag/vi göra?

Sen en till sak, bör man oroa sig om han inte fått tänder än? Han blev 9mån den 27e och ingen bissing syns än..

Mvh Sophie

• Liten familj
    Fröken Småland skrev 2011-07-02 12:38:03 följande:
    Välkommen hit! Vi har undrat mycket och saknat Alexis (Mamma Lexi resp Lexis här på FL för er som inte vet). Hoppas att hon har det bra med lilla C och att hennes bror har klarat sig ur sin kris. Hälsa henne!

Personligen tycker jag inte att det är lämpligt att ha ett så litet barn framåtvänt i vagnen, men däremot en vagn som man kan flippa över styret på låter ju lämpligt om han vill titta lite framåt då och då. Fast de behöver det verkligen inte, även om de är nyfikna. Ofta är det vi föräldrar som tror att det är så, i själva verket ser det lika bra och lika mycket när de åker baklänges

Jag tycker att en Bugaboo Cameleon eller Frog är världens bästa vagn. Den är liten, lätt, har många funktioner, är ergonomisk, har lång användningstid osv. Det negativa skulle väl vara priset då men de finns att få tag på för runt 3000 kr om man har tur. Kolla efter det äldre chassit med vingmuttrar för det är bäst. Bor du i samma stad som Alexis?
    Hon och Charlie är faktiskt i Thailand med hennes familj (ink bror) sen ca 1månad tillbaks och dem kommer inte hem fören i september, så dem har det bra!

Vi bor inte i en storstad utan i en liten by, mycket skogspromenader, gamla vägar o sånt. Så en vagn med svänghjul passar inte här, har redan testat Alexis här uppe och ja, det gick inte.
    Han får åka mest framåt eftersom det är då han sitter still, när vi har han bakåtvänd så vrider han sig ur selen för att titta framåt? Men det är som du säger, känns liiiite tidigt.
  • Liten familj
    Fröken Småland skrev 2011-07-02 12:48:34 följande:
    Det låter ju som en riktig solskenshistoria, vad härligt att höra! Solig

En Bugaboo kan man sätta terränghjul/vinterhjul på så passar det även på grusvägar. Men det blir lite meckande med att byta hjul förstås. Jag (och många med mig, bl a här i tråden) har haft en grusvägsvagn här hemma, finns att köpa beg Happy eller Emmaljunga City Cross eller Teutonia Mistral för en femhundring eller lite till på Blocket. Och sen en renodlad cityvagn till alla andra tillfällen.

Men vänta nu; Alexis har väl ingen vagn med swivelhjul? Hon hade väl först en Happy och sen en Emmaljunga? Eller har hon hunnit med fler som hon har mörkat här?
    Jo det känns lite väl krångligt att hålla på och byta hjul.
    Happy har vi redan, vi båda är missnöjda med den. Stor, klumpig, väger så pass mycket att jag inte orkar dra den i trappor, vår har ful färg osv. Så nej vi byter vagn för att bli av med happyn haha! Men jag ska kolla dem andra vagnarna du tipsa om.

Hon har fick en vagn av sin pappa efter att han var i tyskland, en beige beebop(?) alltså en vagn som ser ut som en bugaboo fast den har tre knappar på vardera sida.
  • Liten familj
    Fröken Småland skrev 2011-07-02 13:06:55 följande:
    Åååååh, gullunge Kyss
    Hehe ja, Charl vart 6mån nu den 22a, min son är 9mån och mindre än Charl. Ser så kul ut när Carl inte är riktigt stabil än att sitta och är större än min grabb som nästan går, dem lurar ögat ganska ordentligt haha!

Beebop är i vilket fall superskön att köra, svänghjulen är inlineshjul (tror jag, ser ut som de iaf) och jag älskar hela designen på vagnen. Synd att den inte passar här bara!
    Kan tillägga att det kostar ink frakt 3000:- att importera från tyskland.
  • Liten familj
    Lindadjo skrev 2011-07-02 13:12:59 följande:
    Vad roligt att höra att hon har det bra Och charlie med så klart!
    Dem lever loppan dem där två, inte avis... Nejnej inte alls!
  • Liten familj
    Lindadjo skrev 2011-07-02 13:25:33 följande:

Jag hade en Emmaljunga scooter till mitt första barn. Jag tycker att det var liiite jobbigt att inte ha valmöjligheten att ha honom emot mig, men det var en bra vagn, som jag gillade. Speciellt om man jämnför med den jag hade innan. *ryyyyyyys*

Jag har testat 22 vagnar nu, och scootern var nummer två. Vet inte om jag skulle varit lika nöjd med den nu som jag var då? Man blir ju lätt lite bortskämd, och får högre och högre krav. Och man vet mer vad man vill ha ju fler vagnar man betar sig igenom

Jo just de att man inte kan välja är jobbigt. Men det känns som rätt vagn just nu med tanke på hur vi bor.
    22st!?!?! Det var inte dåligt hehe! Har haft min brio och det är min första, men inte min sista.
    Jag vet inte vad man ska ha för vagn till en snart 1åring, ska det vara en vanlig scooter eller kan man ha en liksom kombivagn? Jag såg en teutonia (junior eller nått sånt hette den) som är en sittvagn med fullt liggläge och allt. Kan det vara något?
  • Liten familj
    Fröken Småland skrev 2011-07-02 14:09:34 följande:
    En Timmy va? En bra vagn (till lite äldre barn )
    Nope, en junior. det är den nya.
    Åhh jag hatar vagnar, vad ska man ha till en 1åring!?
  • Liten familj

Jag älskar egentligen vagnar såklart, men när man inte kan nånting e de inte kul. Vi bor i Dalarna, killen vägrar småhjul i huvudtaget för de funkar inte här. :-/

• Liten familj

Tror inte snurrhjul fungerar här trots att dem går att låsa. Tror att vi måste ha vanliga däck, vi går mycket i skogen nämligen. Vi bor i Hedemora men har bil så avesta, säter, börlänge och ev. Falun går.

• Liten familj
    Lindadjo skrev 2011-07-03 09:12:25 följande:
    Cresent gör fina och bra cyklar... jag tycker de kunde hållt sig till det. Jag har iofs bara klämt på de i butik, men det är inget som tilltalar mig det minsta. Skulle mycket hellre köpa Emmaljunga scooter.
    Visste inte ens att dem tillverka cyklar... *asg*
    Jo men bara för jag så gärna vill ha en Emmaljunga så vill killen inte det. *suck*
  • Liten familj
    Ekorrfamiljen skrev 2011-07-03 11:33:01 följande:
    Fröken Småland skrev 2011-07-03 04:11:06 följande:
    Liten: ja, tandemcyklar enligt min mening
  • Liten familj

Haha ni har rätt ni!
    Jag såg en sittvagn när jag var på sjukhuset som var så satans fin! En hög sittvagn, påminde om brio sitty(?) fast högre, riktigt fin verkligen!
    Jag vet att Alexis importera sin vagn från tyskland, men finns de fler billiga länder man kan köpa ifrån utan att få en frakt för samma pris som vagnen ?

• Liten familj
    Kavat skrev 2011-07-05 17:16:22 följande:
    Liten familj, välkommen hit också! {#emotions_dlg.flower} Trist att inte Lexi inte vill/kan vara här, men du får hälsa henne så gott!
    Tack tack {#emotions_dlg.flower}
    Jo hon är ju inte ens i Sverige för tillfället, men jag skulle hälsa så mycket till er att hon saknar er! Hjärta
  • Liten familj
    Fröken Småland skrev 2011-07-06 19:16:24 följande:
    Liten familj: du måste kolla på Mutsy, det är en bra och jättebillig allroundvagn! Vaknade mitt i natten och kläckte den idén *skadad*
    Oj den såg ordentlig ut! Ska visa den för sambon.
  • Liten familj
    Liten familj skrev 2011-07-07 00:52:37 följande:
    Oj den såg ordentlig ut! Ska visa den för sambon.
    tack så mkt för tipset förresten
  • Liten familj
    Asereht skrev 2011-07-07 14:03:02 följande:
    Hade det inte varit för att jag hade tre andra vagnar varav två med snurrhjul så hade jag behållt Mutsyn. Kändes rejäl och de stora snurrhjulen funkade utmärkt här ute på landet. De är fortfarande rätt ovanliga här i Sverige så de säljs oftast rätt billigt. Ska man köpa nytt så rekomenderar jag att kolla på tyska och holländska sidor då det blir billigare än att köpa ny här hemma.
    Tack så jättemycket för tipsen! Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11