• Leende

K*B*N, pratar del 11

Hej snälla K*B*N !

Ursäkta jag tränger mig på i eran tråd men jag har bara en fråga ang bugaboo. Hoppas någon här i tråden kanske är proffs på bugabooFlört
    Kan man se om detta är det gamla glidarchassit? och är det ett bra pris?
    Har aldrig haft bugaboo tidigare.. Bara hört det varit problem med vissa chassin från 08..

*känner mig trögfattad och fattar inte skillnaden på dom gamla och nya chassin*

http://www.blocket.se/kalmar/Bugaboo_Cameleon_denim_med_tillbehor_34178161.htm?ca=15&w=1

(inte min annons såklart) måste man väll skriva..

Tack på förhand!{#emotions_dlg.flower} 

• Leende

Åh, vad glad jag blir... TACK för att ni svarade{#emotions_dlg.flower} nu är jag lite klokare pga erGlad

Bor i Göteborg och skall få den skickad isåfall.. Är det ett bra pris för vagnen och tillbehören?

*Är som sagt ny och förvirrad när det gäller Bugaboo*

Älskar ochså denimHjärta Så vill gärna slå till...Tungan ute

• Leende
    AnPa skrev 2011-06-01 23:31:57 följande:

Stör gör du verkligen inte Vi gillar vagnar så du har kommit rätt

För det första så tycker jag att det är j*vligt fult att skriva att nypriset var 11000:- för en vagn från 2008, en cameleon kostar nu 10250:- ny och 2008 kostade de 7800:- om jag minns rätt. Vinterhjul kostar nya 930:-, välsigt konstigt att avrunda till 1000:- Jag fick 7600:- för min från 2010 (8 mån gammal med sommarsuflett, parasoll och mugghållare).

Det är chassit med vingmuttrar i den annonsen och det kan inte glida

Jag tycker att det är för dyrt med 5900:- för en 3 år gammal vagn som kostat 7800:- ny (+930 för vinterhjulen och 490:- för sommarsufletten).

Jag skulle aldrig betala mer än 4500:- men det är jag.

Tusen Tack för att du berättade{#emotions_dlg.flower}.. det är ju så lätt att bli lurad på priset när man inte vet..
    Skall se om han vill gå ner i pris annars får det va... *Känns bättre nu att ha lite mer koll på priserna*
    Han verkade VÄLDIGT mån om att sälja den fort, så nu fattar man ju varförFlört

Tur att ni duktiga finns, som har koll på läget, och kan hjälpa en *oerfaren* som mig, TACK igen!

Jag berättar hur det gick med vagnen sen..
  • Leende
    Kavat skrev 2011-06-02 12:55:33 följande:
    Leende, såg att du hade fler barn när jag kollade i din pres. De är jämngamla med mina stora. Min trea är 10 mån snart. Spännande med en trea och ny vagn då!!
    Vad kul att du har 2 barn i samma ålder (och även en liten trea) Skrattande då har du förmodligen samma situation som mig med MYCKET trots och busFlört skall bli spännande med en liten trea nu när den minsta är 4 år, så känns det lite lättare än sist när det bara var 1,5 år emellan.... Hur tog dina barn det när trean kom? just nu längtar dom jättemycket, men man vet ju inte hur det blir när väl barnet kommit..

Min första vagn jag hade var en knorr, men den sålde jag ganska snabbt. Sen köpte jag en teutonia mistral och nu sist hade jag en phil & teds sport som är såld.. jag har även haft flera briosulky, både dubbla och enkla.... så jag kommer väll inte upp i era antal vagnar såklartFlört, men nu har jag iallafall insett att jag vill ha en bugabooSkrattande bättre sent än aldrig... 
    Är verkligen heeeeelt insnöad på den nu.. Drömmer om den på nätterna och kollar blocket hela tiden.. Är bara så osäker på priser och sånt på blocket... Har ju som sagt ALDRIG haft en sådan eller känner ingen som haft det heller..

Den denim buggan tror jag inte blir ngt med.. jag la ett bud på 4500, men ej hört ngt så han kanske blev sur.

Såg en ny annons igår som vi ringde på 
    http://www.blocket.se/kristianstad/Bugaboo_cameleon_2010_34222568.htm?ca=15&w=1
    (inte min annons)

Frågade om garantin fanns kvar eftersom det är 2 år, men då sa hon att det brunnit i deras källare och det brunnit upp.. men hur kan jag då veta att det är en 2010 och inte en 2009???Obestämd

Men ni erfarna, vad tror ni om den???Är priset bra , men är det kanske bättre att köpa en med neutral, tex grå eller svart bas än orange.. hmmm...
    Så kan man ha sufletten och locket i mer färger, eller är det fint med en sån här färg med.

*kliar mig i håret av obeslutsamhet*

Tack igen för att ni är så gulliga och orkar svara på en *oerfarens* frågor..

Ps, om ni inte vill svara på mina frågor om priser och sånt så har jag full förståendeFlört

• Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-02 15:38:11 följande:
    Jag insåg just att Legoland-biljetterna som vi har till barnen bara får utnyttjas tillsammans med fullt betalande vuxen och vi har ju fribiljetter. Så tänkte fråga om det är någon som har kvar någon gratisbiljett? *flirtar*
    Hmmm, kan det ha varit sånna som var med i ronald MCdonald magasinet sisst du menar??

Om det var dom så kan jag kolla om vi (mannen) inte har slängt tidningarna.. Lovar inget men skall kolla..
    Om det nu var dom du menade förståss...  Flört
  • Leende
    Kavat skrev 2011-06-02 09:21:08 följande:
    Håller med övriga, känns lite saftigt, men denim är så fin! Hjärta Hoppas du får den till bra pris! Och välkommen hit och till buggavärden så småningom!
    TACK{#emotions_dlg.flower} 
  • Leende
    Ekorrfamiljen skrev 2011-06-03 10:51:26 följande:
    Leende: Hon hade alltså garantin i källaren, men inte vagnen? Hmmm... Ooookeej. Drömmer För övrigt vet jag inte om garantier gäller köp i andra hand, men nog hade jag funderat lite ändå. (Ska slutligen tillägga att jag kan inte ett dugg om buggor - *trådens svarta får*) Oskyldig
    He he, ja det låter ju lite konstigt det med garantin, så vi får tänka lite.. Men det känns som ganska bra pris iom att det är en 2010 (om det nu är det och i nyskick... men vad vet jagOskyldigCool
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 11:45:05 följande:
    Leende: ja! kolla jättegärna! *gillar nykomlingen*

Var bor du, kanske någon bor i närheten och kan visa dig sin Bugga?

Bohus: jag har träffat säljaren och fått chassit, hon var verkligen supertrevlig så ge ett riktigt bra omdöme Lycka till på loppis med Passau!
    Tjoho, jag hittade den kupongen från MC donalds (fri entre för en person)
    + en annan kupong till jag fått från vår elfirma som gäller för en dagsbiljett till ett "barn" i sällskap med vuxen..

Du får gärna båda om du vill ha, själv ligger jag och föder i sommar *aj aj aj*Flört Men man får ju ut något underbart utav smärtan iallafallSkrattande 
    Inboxa eller maila mig din adress så skickar jag dom så du har dom på tisdag

u.andre@hotmail.com          Jag bor i Göteborg föresten!
    Asereht skrev 2011-06-03 11:55:16 följande:
    Leende- Välkommen till tråden för oss som byter vagnar och gillar att pyssla. Smått bereonde bara, bör tilläggas.

Ja har fem barn som för nuvarande är 19, 8, 7, 5 och 1 år gamla så även jag har varit i tätisträsket. Körde tre stycken i rask följd inom tre år. Det har sina fördelar och nackdelar.

Vagnar har jag haft hur många som helst, nrä vi räknade efter sist så var det ett 40-tal vill jag minnas men vi får sprida dem på antal barn så blir det ju inte så många.

I dagsläget har jag en Bugaboo Frog, En Bugaboo Bee och en Teutonia Mistral. Den senare nyss inköpt via blocket då jag bytte ut min Brio Happy mot den då lilleman börjar bli större nu och jag vill ha en mindre lite nättare "på landet vagn" dvs för vår del hemmavagn som man kan ha stående på dagis i höst osv.

Buggan är min leksak...
    Tack{#emotions_dlg.flower} härligt med stor familj.. Jag har ochså stor familj, 5 syskonGlad Min man vill gärna ha 4 barn så vi får väll se hur det blir efter dennaTungan ute
    Ojdå 40- tal vagnar, ja då är du verkligen en expertSkrattande

Vilket härligt gäng ni är härHjärta

Nu står jag i valet och kvalet hur jag skall göra med 2 vagnar.. Och måste bestämma mig ikväll
    *biter mig på läppen* 
    Berättar mer för er när det är klart  *vill inte skriva i denna öppna tråd om det* även om jag hade velat berätta det nu...

Finns ju tusen som inte är med i denna tråden och bara smygläser varje dag kan jag tänka mig.. he he..
    Sen kanske jag tipsar och dom hinner före migFlört
  • Leende
    Asereht skrev 2011-06-03 21:01:50 följande:

Nysydd vändbar dyna.
    Oj, oj, oj vad du är duktig.. SupersnyggtSkrattande
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11