K*B*N, pratar del 11
Billigast och lättast är såklart en separat sufflett. Är det en double wave de har? Undrar om den där Cloudy passar på den?
Billigast och lättast är såklart en separat sufflett. Är det en double wave de har? Undrar om den där Cloudy passar på den?
Lokatt: Vad tråkigt att du fick ett sånt dåligt intryck av förskolan . Här går förskoleklassen tillsammans med årskurs 1 så det är väldigt strukturerat tycker jag, fast på ett bra sätt. Det finns två F-1:or så under något pass varje dag så separeras 6-åringarna och gör något tillsammans; pyssel eller fri lek. Då är ettorna lite mer seriösa antar jag men jag vet inte riktigt vad de gör. En gång i veckan har "nollorna" också bokstavsträning så de får öva lite på bokstäverna och träna på att ljuda.
Hög radio hör inte hemma i skolvärlden om du frågar mig Och det skall alltid finnas tillgång till minst en svenskatalande vuxen. Irriterande!
Klädseln på lillemans docksulky har gått sönder så jag sydde den här i morse. Söt va?
Lindadjo: Hoppas dina hormoner stabiliserar sig snabbt, inte kul att vara ett nervvrak
Idag sticker jag en sväng till Jönköping, skall kolla på tygavdelningen på IKEA efter lite kul attiraljer för alla projekt jag har nu när jag upptäckt att jag faktiskt kan sy . Vi skall också se om vi kan hitta en ny cykel till Maja för hon har vuxit ur sin fina gröna med blommor på som hon hatat från första dagen eftersom den inte var råååsa. Mamma älskar den
IKEA hade inget roligt i sy-väg så det bidde inget där. Däremot hittade jag två fina kuddfodral till soffkuddarna som fick mig att spåna iväg så nu vill jag göra om i vardagsrummet. Helt plötsligt är det blått som hägrar, jag som aldrig gillat blått Men det var lite allmogestil på dem som jag föll som en fura för och sen på väg ut hittade jag en superläcker matta som tyvärr inte stämde alls med måtten vi behöver i vardagsrummet, utan den fanns bara som lååång (tras-)matta *gråter en skvätt och letar vidare*
Hittade en fin cykel till Maja också, en råååsa med växlar. Och när jag monterat den och hon cyklade runt jättestolt här hemma så såg lillebror så trånande och längtande ut att jag monterade ihop hans gå-cykel som jag köpte på mässan och som han skulle få i födelsedagspresent . Han får något annat
På Rusta köpte jag en vit lurv-filt som jag skall prova att sy en lurvtröja av. Grått kantband? Rosa? Jag återkommer