Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-04-18 18:44:33 följande:
    399
    449 för bara jackan över strl 116 och 599 för jacka och byxa just nu tydligen enligt prisuppgifter på Stadium.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Tror ni min äldsta grabb skulle vara fin i denna?

www.filur.se/images/products/large/00051875.jpg

Han vill ha en fägglad jacka och då är det antingen denna eller röd som finns (för att inte få en likadan som förra eller lika som någon av brorsorna). Röd är ju fint men det vore kul med en färg som inte är så vanlig men det är min åsikt det.

• Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-18 22:07:29 följande:
    Den tycker jag var riktigt läcker
    Jag tycker också den är läcker, maken är lite tveksam men det skiter jag i. Ska fråga storbusen imorgon vad han tycker, det är viktigast eftersom det är han som ska ha den. Men jag gillar att det är lite udda färgställning för de flesta andra killar på skolan har svart, grått, marint eller möjligen röd jacka. Fram för färg säger jag bara! Rött gillar han ju annars men nu hade han ju röd vinterjacka och då tycker jag vi behöver förnya oss lite.
    Lindadjo skrev 2010-04-18 21:38:03 följande:
    Och det är till mig alltså Här är det inte bara ungarna som ska vara snygga nästa vinter
    Skaljcaka, svart med vit dragkedja är ju klassiskt snygg och aldrig fel. Kanske lite tråkig också. Jag gillar annars grön med svart dragkedja men jag har lite grönnojja. *s* Den rosa var cool i färgen men jag gillar inte att det är svarta detaljer på axlarna och gröna dragkedjor, blir för mkt blandning. Svarta dragkedjor också så hade den varit väldigt läcker, nästan så att jag kunde tänkt mig den då jag gillar starkt cerise men dissar pastellrosa.

Synd att de inte hade en lila med grönt, jag hade kunnat tänka mig det själv. *gillar lila mkt*
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-19 06:59:25 följande:
    fin! Fast jag är kär i röd. Men som du sa, rött är kanske mer vanligt. Vad är det för kombo tillsammans med den röda?
    Den röda har grå byxor om jag inte minns fel.

Saken är den att min storbuse har haft flera röda jackor genom åren så jag tyckte att det kunde vara lite kul med något nytt. Nu kikade han själv och första spontana reaktionen när jag berättade om färgerna var röd från hans sida men sen när han såg bilden på den lila/gröna så ändrade han sig.

Annars älskar jag den turkosa och den gröna jackan, även den koboltblå är jättefin. Love seten ahr underbara klara färger. Fuchsia är ju också döläcker men ingen av pojkarna vill ha starkrosa ytterkläder.
  • Asereht

Usch, har världens klädsammanbrott just nu. Vi ska bort över dagen och jag måste ju ha amningsvänliga kläder. Hemma kan man ju ha vad som helst för vad gör det om magen syns när man ammar hemma liksom. Men ska man ut bland folk vill man ju vara lite mer diskret vilket innebär booblinne. Problemet är att det mesta i tröjväg ser knäppt ut med det höghalsade linnet/tanktopen. Inget funkar. Jag vägrar dubbla kortärmade då fryser jag ju om armarna. Stickat funkar inget bra med kräkbebis och tunika är lite sådär också eftersom det blir en massa tyg som ska upp när man ska ha tag i tutten. Men värst av allt är att ständigt känna sig som en flodhäst när man ser sig i spegeln. Nej, det var inte snällt. flodhästar är gulligare.

• Asereht

God mogon/middag!

Vi hade en heldag på Buslandet i Norrköping igår och var helt slut när vi kom hem strax efter 18. Det blev bara att ta det lugnt en stund och sen sängen.

När det gäller mitt klädproblem så är det eg inte själva grejen med att amma diskret som är problemet. Det är snarare att hitta kläder som passar som är problemet. Gina Tricot och liknande affärer går jag inte ens in i eftersom de inte har storlekar som passar. Jag drar en 48/50 på överkroppen. Jag är tjock och storbystad och då funkar inte tighta små storlekar. Man har inte så mkt att välja på som större, när det gäller butiker alltså. Plus att de butiker som har stora strl fortfarande saluför kläder som inte ens min mormor skulle satt på sig dvs saker med anskrämliga broderier, paljetter och konstiga former. Mycket av kläderna i plus storlekar har en tendens att bara bli stora på bredden, tyvärr så fäljer sällan strl med på längden. Är man då över 170 så får man korta breda tröjor och det är ju snyggt när man är stor - NOT!

Ja, ja skit samma. Men jag ska inflika att jag har haft samma upplevelse som Passau, åt enbart pulver i en vecka och gick inte ens ned ett helt kilo. Däremot mådde jag piss. Sedan dess har jag vägrat testa igen. Om man inte ens får en belöning för det måendet i tappade kilon så är det defenitivt inte värt besväret. Jag blir både psykiskt och fysiskt påverkad av att bara inta flytande "mat" . Det var f*n värre än att sluta röka vilket jag inte hade problem med (min karaktär är inte helt off alltså).

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-20 07:59:57 följande:
    Godmorgon!
    Jag gillar Teutonia, Mistral är helt ok. Själv skulle jag vilja ha en Primus eller Delta från 03-05 här hemma som slit och släng/ut och gå i skogenvagn. Robust och kanonskön fjädring. Hittat ett par för bra pris men man måste åka en bit för att hämta och maken är inte alls samarbetsvillig. *surar* Så jag hoppas att kunna hitta en som inte bor mer än 10 mil bort snart.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-04-20 10:32:22 följande:
    Tycker jag sett större storlekar som inte sett tantiga ut på lindex? Har iof. inte tittat noga. Hade oxå jättesvårt att hitta kläder när lillskrutt var liten.
    När jag väl är i köptagen så är det Lindex, H&M och Åhléns som brukar vara av intresse men även om det finns kläder som känns ok utseendemässigt så är det det där med passformen som det oftast faller på. Som jag skrev så har kläderna en tendens att bli korta men breda, speciellt vanliga baströjor med kort/lång ärm. Trist men så är det.
    Pruseluskan skrev 2010-04-20 10:43:12 följande:
    Har du kollat på Hm BB avdelning, tycker ändå att dem har rätt så sjysta kläder fast i större stk. Håller annars helt med om att kläder i större stk har en tendens till att sitta illa och se förjäkliga ut.
    Ja, det är ju oftast passformen det faller på. Fattar inte, trodde modeindustrin över lag designade för långa människor men är man runt förväntas man vara runt 150 cm lång och bara vuxit på bredden.

Jag vill ha sjyssta baskläder med ok passform och det tycker jag är absolut svårast att hitta. Jeans/byxor är svårt också. Jag har breda höfter men jag är inte så tjock över benen. Det innebär att för att de ska sitta bra i midjan så blir de hängiga i bak och fladdriga vid låren. Inte så snyggt. Men det är omöjligt att få det rätt, de som sitter perfekt över ben och rumpa går inte att stänga. Byxor med låg midja är värst. Så byxor gillar jag inte alls att köpa. Detta är ju ett problem jag får dras med även om jag skulle gå ned i vikt, höftbenen lär ju liksom inte ändra form även om vadderingen minskar.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11