Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-04-19 15:21:13 följande:
    Jaa. Så söt så. Kul att ni är nöjda med den. Jag hade roligare med att tillverka den än använda den. Roligt att höra att folk ger er komplimanger för den
     perfekt kombo då
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-19 16:22:30 följande:
    Här har jag alltid köpt cykelhjälm med vanligt spänne för det fanns inte grönt förut.. Sedan blev ju barnen så stora att de fick "riktiga" hjälmar. Nu är det dags att fundera för Vendels del.. Hmm, han kommer ju inte att cykla/leka obevakad på många år till, men när han sitter bak på min cykel blir det ju rejäl fart och då känns inte grönt spänne helt säkert.. Eller? Nä, jag vet inte vad jag ska svara Lokatt.Asereht: Grattis till mellanbus och så instämmer jag med linne under tunika så kan man amma någorlunda diskret ändå. Sarah: Det borde flöda, men du kanske är den sorten som inte läcker ändå? Är bebisen mätt och nöjd annars då? Har han nåt namn förresten? Idag var jag på underredesbesiktning och fick godkänt. Det var ju en flik som glipade förut (ursäkta detaljerna) och det var inte alls skönt vid övningskörning, men nu verkade det ha fixat sig själv - bara för att jag betalade 300:- och träffade en läkare såklart - men det är skönt om man slipper fler reparationer där. Det är ju både dyrt och obehagligt.
    dröjde en stund innan jag fattade vilken typ av besiktning som gjorts
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-19 17:34:00 följande:
    Tycker du fun är en pansarvagn så kommer mistralen vara ännu mer pansarvagn eftersom den är tyngre pga svängbara styret på chassiet. Har ingen erfarenhet av Teutonia alls, har aldrig haft en i min ägo, men jag har varit säljare för de vagnarna så jag vet iallafall ungefär hur de fungerar och ser ut
    alltså jag menade att mistralen är en pansare...
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-19 17:35:19 följande:
    Hur går det förresten Pruseluskan?  ? ?
    Jaaa du jag vet inte alls. Och vågar inte ta reda på. Mensen borde anlända i slutet av denna vecka... men förhoppningsvis kommer den ej
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-20 09:17:15 följande:
    God mogon/middag!Vi hade en heldag på Buslandet i Norrköping igår och var helt slut när vi kom hem strax efter 18. Det blev bara att ta det lugnt en stund och sen sängen.När det gäller mitt klädproblem så är det eg inte själva grejen med att amma diskret som är problemet. Det är snarare att hitta kläder som passar som är problemet. Gina Tricot och liknande affärer går jag inte ens in i eftersom de inte har storlekar som passar. Jag drar en 48/50 på överkroppen. Jag är tjock och storbystad och då funkar inte tighta små storlekar. Man har inte så mkt att välja på som större, när det gäller butiker alltså. Plus att de butiker som har stora strl fortfarande saluför kläder som inte ens min mormor skulle satt på sig dvs saker med anskrämliga broderier, paljetter och konstiga former. Mycket av kläderna i plus storlekar har en tendens att bara bli stora på bredden, tyvärr så fäljer sällan strl med på längden. Är man då över 170 så får man korta breda tröjor och det är ju snyggt när man är stor - NOT!Ja, ja skit samma. Men jag ska inflika att jag har haft samma upplevelse som Passau, åt enbart pulver i en vecka och gick inte ens ned ett helt kilo. Däremot mådde jag piss. Sedan dess har jag vägrat testa igen. Om man inte ens får en belöning för det måendet i tappade kilon så är det defenitivt inte värt besväret. Jag blir både psykiskt och fysiskt påverkad av att bara inta flytande "mat" . Det var f*n värre än att sluta röka vilket jag inte hade problem med (min karaktär är inte helt off alltså).
    Har du kollat på Hm BB avdelning, tycker ändå att dem har rätt så sjysta kläder fast i större stk. Håller annars helt med om att kläder i större stk har en tendens till att sitta illa och se förjäkliga ut.
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-04-20 10:29:46 följande:
    haha, våran bugga är "med" på blocket Satt och tittade runt och i en hundannons får jag syn på vår skönhet mitt i bakgrunden Så kan det gå när man flänger på utställningar, tur att jag inte var med iaf. jag står till höger och är inte med i bild, de var nr. 3 i klassen, vi vann den, så vi är två hundar till vänster i placeringen. Smart nog av dom har dom skärt bort så det ser ut som de är nr.2, vilket de alltså inte var. www.blocket.se/skaraborg/Grand_Danois_Valpar_... Och obs, jag har inget med dom eller annonsen i sig att göra.
    haha
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-20 11:35:17 följande:
    Jag behöver några tummar idag. Säger inte vad det gäller förren jag har fått besked. *vidskeplig*Forsätter fixa med fotona från gårdagens födelsedagsfirande.
    *håller*

Lokatt skrev 2010-04-20 10:50:31 följande:
    japp, dock inte hunnit kolla igenom och ge ett vettigt svar Har barnen springandes runt här nu och går mellan datorn och annat plock, så hinner inte koncentrera mig på kreativa saker Återkommer när det lugnat ner sig lite här hemma.
    absolut! Inte mening att stressa dig. Är ju faktiskt nästan ute i god tid denna gång

Fastern fick sitt halsband i lördags och belv helt tårögtglad! Succé med andra ord!

Ska på aktivt föräldrarfika på T förskola på em. Härligt. Tycker det är bra att vi föräldrar angageras i att få våra barns miljö att bli bättre. Synd bara att jag är så rysligt okunnig och har farligt nära tummen mitt i handen....
    men  nått ska väll även jag klara av. Mer än att fika

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11