• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-05-03 16:35:02 följande:
    Jättefina men IKEA är något som jag sällan kommer förbi eftersom det inte finns här. Tyg kan man inte köpa online heller som det ser ut. Jag saknar att bo nära IKEA som jag gjorde förr.
    Du får lägga en beställning om det är något du vill ha någongång. Dit åker vi ofta!

Jag har föresten fyndat babyskydd + bas på blocket, makens bror fick åka och hämta det någon km från hans hus. Smidigt när man slipper själv. Hoppas bara det var ok, men det såg ut så och stod okrockat så det får man väl hoppas, i och med att man väl får ut nytt på försäkringen om man krockar...
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-05-03 17:02:20 följande:
    Fniss, du hade kunnat få min E-ljunga i turkost skai!
    Den har verkligen skitskönt gung, så egentligen borde jag få tummen ur och klä om den. Perfekt som bebisvagn egentligen här på grusvägarna.
    Men då är Rodeon snyggare!
  • Kavat

Jag provade mina sommarleggings, eller ja sådana där 3/4 byxor för jag hade för mig att jag hade några som gylfen strulat på, så kan jag istället sy på en gravidmudd. Hittade ett par som satt perfekt med magen i!! Och det är inte gravidmodell, men mycket stretch!
    Men då upptäckte jag att magen redan börjat få bristningar på ovansidan! F-n! *gråter* Har klarat mig bra de andra graviditeterna. Visst har jag fått lite men inte alls mycket och nere under bikinilinjen mest och de kom typ i v39 med sonen eller något sådant. Jag vill inte ha redan nu och inte på ovansidan, det kommer ju att bli hur mycket som helst på 10 veckor till! {#lang_emotions_yell}

• Kavat

Sen måste jag berätta om Blocketköpet. I annonsen stod det "1000:- eller högsta bud". Jag mailade först, maken ringde och sen kollade med sin bror (som bor 1 km från där det såldes) om han kunde hämta/betala.
    När jag mailade hade hon en köpare som skulle komma på kvällen av två som budat 1000, men vi fick hämta tidigare om vi budade över. Till högsbjudande, som även stod i annonsen. Men hur länge skulle buden pågå? Vi visst ju inte hur länge hon tänkte ringa mellan oss, eller hur hon hade tänkt.
    Maken ringde brorsan och frågade när han kunde vara där och fick en tid en kvart senare, så ringde maken till säljaren och sa du får 100:- mer av oss, brorsan kommer om en kvart. Fniss, och så var det vårt! Till ett bra pris dessutom. Har knappt hittat med basdelen till bilen på blocket och de har legat dyrare och långt borta. Detta var svart köpt förra året och använt av ett barn. Nöjd! Synd för den som skulle komma på kvällen, men det är ju inte vårt problem. Så gick det med den budgivningen.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-04 11:21:06 följande:
    Kavat: *driver bort elaka bristningar* Kul med babyskyddet! Blev det ett Maxi Cosi eller?
    Tack!
    Japp, med basen. Har ju adaptrar här hemma så det ska bli intressant att se hur det funkar.
  • Kavat

Vi är fortfarande inte bra här hemma... Så tråkigt dessutom för man vågar ju inte åka iväg någonstans. Maken jobbar hemifrån idag. Jag försökte ta lite ogräs i rabatten tidigare, men när jag böjer mig ner så vänder allt, magen börjar bli stor nu!
    Föresten såg jag att det inte var hemska bristningar, det var tröjan som lurade mig och hade gjort lilaaktiga ränder på magen. Hurra! {#lang_emotions_sunny} De får gärna vänta ett tag till!

Jaha, nu öser regnet ner och så lite hagel! , "vi" som äntligen skulle försöka få tummen ur och få ner potatisen i landet efter middagen.

• Kavat

Min Gecko knakade lite, typ från framhjulen någonstans. Har inte orkat bry mig men nu efter jag tvättade den och gjorde den fin bad jag maken kolla om han kunde lösa det och gav honom servicekitet med intruktionsbok. Oj, den blev ju ljudlös och så fin! Och så bort med hår och annat äckel, så nu är den som ny igen.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11