Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

Leende skrev 2011-06-07 10:11:16 följande:
    *Spännande att höra vad ni gör/gjort*Skrattande

Själv jobbar jag som köksbiträde i ett storkök (inte drömjobbet precis) men är i grunden utbildad
    bagare/konditor.. (svårt att få jobb inom det) gick ut -96, så det är ju några år sen...

*drömmer om att kanske nån gång i framtiden öppna eget konditori*
    själv drömmer jag nog om att bli keramiker... älskar muggar med känsla... eller kanske ett bokcafé där gästerna köper en kopp kaffe och sen får ta med sig koppen hem... och man kan sitta i sköna fåtöljer hela dagarna mitt bland böckerna... Vi kanske kunde slå oss ihop
  • bohusbebis

passau, fint det blev med glasen förresten! Och lugnare kanske... Tar med mig bilden som inspiration till vår lekstuga... som fortfarande inte en ens är färdigmålad... än mindre inredd....

• bohusbebis

men är det inte för typiskt... har gått å trånat efter en fräsch zapp en tid... och när jag just köpt två (!!!) nöd-röda så bara ramlar det in fina svarta till okej pris på blocket (2 st idag)... gillar inte riktigt de där semperröda (däremot nya rebel red)... jaja... ibland får snålheten stå före fåfängan...

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 13:31:59 följande:
    Sälj de du har och köp en svart?

*planerar eget vagninköp* Hemligt än så länge

mmmm spännande... vaddå? en swift

Äh, de röda duger... tillkommer ju frakt om jag skulle köpa nån av de som är på blocket nu... bara så typiskt liksom...

• bohusbebis
    Leende skrev 2011-06-07 14:13:02 följande:
    Åhhh, vad mysigt det låter...Drömmer

Sen är det ju bra att vi redan från början säkert kommer att ha en bra kundkrets med alla här i tråden på fika och bokläsning Tungan uteFlört
    och ett barnkafé med små bord och kanske rent av "gör din egen kaka"-aktiviteter... OCH en bra lekplats, så att alla föräldrar kan få sitta i lugn och ro...
  • bohusbebis

jessika, hur har det gått med syprojektet? följer nyfiket utvecklngen... min "nya" svarta pt-sufflett är lite solblekt... kanske skulle man fundera på att sy nåt eget till den åxå... Eller åtminstone få till dynor kanske...

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 14:28:16 följande:
    *åker till bohus fik på stört*
    Välkommen! (egentligen kan vi nästan uppfylla alla "önskemålen" här hemma som det är, bara att duka fram lite fika...)
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 14:16:35 följande:
    Nä, ingen Swift, en sån har jag haft. Får se om det blir något, jag berättar när jag bestämt mig

Fynd eller drömvagnen? Eller bådeåck? Blev ju nyfiken ju...

Tvättade förresten av hjulen på Zapparna och genast kändes de lite bättre. Ska gå loss på klädslarna åxå såsmåningom... Kan inte fatta att folk inte ens tar fram en tvättlapp och torkar hjälpligt när de ska sälja sina vagnar. Dessa vagnar hade de tom begärt 1500 för på Blocket, styck. Bara använda i 3 veckor, hävdade de... undrar om de körde dem under Gotland Grand National Enduro eller vad??

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-06-07 14:33:03 följande:
    Bohus får gärna flytta till mig, puman och Prus och öppna sitt café här
    och i höst/vinter rugget kan vi ha "sy-din-egen-dyna-aktiviteter" så "slipper" jag
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 14:36:18 följande:
    Snarare dröm än fynd. Fast en kombination hade varit toppen Drömmer

lite "cross-checking" så kan jag ana vad du drömmer om

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11