Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Snabbresumé av gårdagens "happening" på Visby lasarett:

Värkarna började så smått vid 4 på morgonen, men inget speciellt hände förrän vid 11-tiden, då kom de plötsligt lite tätare, kanske var 4:e minut. Vi åkte in vid 12 och jag var då öppen 4 cm. Vid 13 var jag fortfarande öppen 4, men då var livmodertappen nästan helt utplånad.. Värkarna kom med 2 minuters mellanrum, men höll bara i sig 30-40 sekunder. Vid 16 lovade bm att komma in och ta hål på hinnorna vid 16.45 om inget hänt till dess. TENS och lustgas var som klistrade i mina händer.   Först körde hon bara en CTG. Värkarna blev mer intensiva och vid strax före 17 skulle jag lägga mig på rygg för att hon skulle kunna känna om jag öppnat mig mer och ev ta hål. Då kommer en rejäl krystvärk och jag känner hur huvudet kommer ut. Jag andas till nästa krystvärk och 17.03 kom Viljar ut till oss, 3995 g och 53 cm. *kär*

Sammanlagt var vi inne nästan 5 timmar. Nytt rekord för mig i lång tid på förlossningen (iaf med maken som pappa till barnet.) All personal däremot tycker att det gick kanonsnabbt.. *håller inte med* 

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-07-01 08:20:55 följande:
    Tjingeling alla!

Har haft fullt upp med bad och orientering, dessutom skolar jag in lilleman på hans nya dagis denna veckan. Han skall inte börja förrän i september visserligen så vi får hälsa på i augusti också men trevlig för mamma honom att se de nya lokalerna och pedagogerna.

På söndag åker vi till Danmark
    Kul med ny avdelning för stoora sorken! Ha så kul i Danmark!
    Fröken Småland skrev 2011-07-01 13:47:52 följande:
    Kolla här, s 9. Fast jag tror inte att det var den boken men de pysselböckerna ser ju också intressanta ut för en regnig dag i husvagnen
    Sidan 9? Obestämd Tyst Tungan ute
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2011-07-03 09:12:25 följande:
    Cresent gör fina och bra cyklar... jag tycker de kunde hållt sig till det. Jag har iofs bara klämt på de i butik, men det är inget som tilltalar mig det minsta. Skulle mycket hellre köpa Emmaljunga scooter.
    Fröken Småland skrev 2011-07-03 04:11:06 följande:
    Liten: ja, tandemcyklar enligt min mening
  • Ekorrfamiljen
    Riskiflickan skrev 2011-07-03 16:04:11 följande:
    Tricket är att få Mannen att TRO att han är med och bestämmer :)
  • Ekorrfamiljen
    Leende skrev 2011-07-08 20:03:37 följande:
    CIMG0675.JPG   

Bjuder på en bild på lilla OlleHjärta
    Naaaaawww! *smälter* Hjärta Han och Viljar är faktiskt lite lika! Söt body också!
  • Ekorrfamiljen
    Jessika82 skrev 2011-07-11 19:46:51 följande:
    Jag vet inte hur vi ska göra... Har en liten på 8månadet.
    Oj! Hade för mig att minstingen var lite äldre! Tror du att du orkar med graviditeten, vad säger ekonomin, vad säger du och maken och era hjärtan?
  • Ekorrfamiljen

Vi var ju i nästan samma sits.. Iofs var Vemund 10 månader, men jag kände att vi har redan så många barn, så "en till gör inget". Viljar blev ju till trots att vi använde skydd, så det kändes som att det på något vis ändå var meningen att han skulle komma till oss.

• Ekorrfamiljen

Jag skulle nog inte klara att göra abort, men skulle inte drömma om att döma någon som väljer det. Lycka till med beslutet.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-07-12 17:03:55 följande:
    Igår var vi i Eslöv och jag kikade in på Hemtex och de hade ljuvligt mjuka eko-bebisfiltar och faktiskt också just sängkläder i t-shirttyg *tipsar bebisföräldrarna i tråden*
    *blundar och håller för öronen* bingo bingo bingo
  • Ekorrfamiljen
    Jessika82 skrev 2011-07-14 19:12:50 följande:
    Jag är inte gravid....
    Mf? Kanske var det meningen då... KRAM!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11