• Kavat

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2011-02-09 20:50:58 följande:
    Jag måste gnälla lite mer. För jag är så trött på att ha ont nu! 
    mår så illa, om det inte vire för min mens tog slut för ett par dagar sedan hade jag nästan trott jag var gravid (men hört man ska ha sex med och ingen mens..) men så ont och illamående hela tiden! 
    Och huvudvärk och yrsel, säkert mkt stressrelaterat, men inte enbart. 
    krampar i och mår så illa. hela tiden. idag är det extrem, kan inte ens gå upprätt. 
    Jag orkar inte mer!!! 
    Jag är så trött, jag vill ha semester. nu.
    Men du, ska jag vara ärlig så låter det och allt annat du berättat om som att det hänger ihop. Alltså illamående, ibs mm. Jag mådde ju så skitdåligt av min glutenintolerans, men de har kollat gluten på dig va? Man kan ju få liknande symptom av allergi också. Kanske borde hela familjen gå på en riktig allergiutredning!

Kram!!!!
  • Kavat

Håll tummarna för mig nu, ska till gyn. Det är ung som för Ekorren och Asereht att gå till tandisen, Men idag är jag nervös att det ska göra ont... Och att han inte ska sjukskriva mig... Jag kan ju inte ens bära mitt barn, eller kn kan jag men har så ont...

• Kavat

Pustar ut. Han skar inte upp den nu, de söver mig och ska operera nästa vecka... Så nu ska här vilas och sovas en vecka. Är jätte öm nu med han hävdade att den inte var inflammerad utan "bara" överfylld och stor som en pingisboll.

• Kavat
    Asereht skrev 2011-02-10 09:40:19 följande:
    Tjopp!

På lördag hämtar vi hem ett helt nytt köksmöblemang. Stort bord och 6 stycken stolar i furu/dalablått. *yes* Eg skulle maken hämtat idag men då det är klass 2 varning här och väntat snökaos så vågar han inte iväg då det brukar innebära jobb, han har ju jourvecka så han måste finnas till hands asap.

Köksmöbler check, då ska jag börja leta efter en förvaringsmöbel (skänk eller liknande) till alla pysselgrejor då det skåp som används idag håller på att ramla ihop. Synd, för det är också dalablått men det har gjort sitt. Blocket nästa, eller ännu hellre Lions inne i stan. Där kan man hitta massa kul för nästan inga pengar. Synd bara att jag så sällan har möjlighet att glida in där då jag sällan är själv. Går inte att gå där med vagn då det är så trångt mellan hyllorna och möblerna.

Jag gillar letandet. Gyn och tandläkaren är ganska likställda i min värld. *rys* Lycka till!
    Härligt! Solig
    Jag har sett massor av dina köksskåp som är omålade och uppfräschade med tapet och lite allt möjligt och blivit superfina. Om ni nu inte hittar det perfekta skåpet.
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-10 12:14:14 följande:
    Men vi måste byta ut det här. Alternativet är att såga av benen då ett är trasigt + att några av lådorna är stelopererade och inte går att dra ut så långt som de ska. Jag överväger faktiskt två eller tre mindre garderober. Snygg tapet eller liknande kunde ju göra dem lite kul.
    Skulle stå fina och inte dina... Men jag menade mer att det fanns fler sorters skåp att titta på än "rena" skänkar och köksskåp som "är till kök". Eller garderober då.
  • Kavat
    passau skrev 2011-02-10 12:04:26 följande:
    vad skulle dom skära upp? *senil* mina barn bara bråkar med varandra idag, tror M har hällt ut allt hon hittat... jag är jätte sugen på att laga mat nu, så kan jag ta en grävskopa sen och samla ihop allt i en hög...
    sv.wikipedia.org/wiki/Bartholins_k%C3%B6rtlar

En av dessa.
  • Kavat

Hon är ju för söt!

Det allra lättate är att ha klädutrensningar för säsong. Alltså ALLA linnen mm åker bort när det är som kallast, men det är trist att ta bort klänningar och kjolar. Drömmer Och sen är det väl att man aldrig ska börja med något för då får man fortsätta.
    Min tjej har alltid gillat strumbyxor (med riktiga sockar, ej sådana där billiga som knölar sig i foten, de vägrar hon) och även tights, så har hon kjol eller klänning är det inga problem.

Och ska vi till affären typ och det är smidigt med jacka men för kallt utan byxor så säger jag också antingen får du ta overall eller så blir det byxor och det blir alltid byxor som blir valet.

Lilleman får ju eksem av kontakt så han har alltid (tyvärr) långa ben och ärmar på offentliga platser. Däremot kan han ju ta matcha ihop saker så han ser ut som "hej kom och hjälp mig".

Dottern väljer oftast sina och lillebrollornas kläder. Men vi matchar tillsammans, så är det något som inte funkar och vi ska iväg så försöker jag deala så vi byter ett av plaggen. Har hon kortärmat så måste hon ta med/på "kofta/zip" över osv.

Problemet med favoritkläderna fler dagar i rad när vi är borta går också bort pga sonens allergier. Allt åker i tvätten även om det är synbart "rent".

• Kavat
    Riskiflickan skrev 2011-02-11 10:26:26 följande:
    Göteburgare är såååå gott falukorvsskivor i bröd (som hamburgare typ) gavs alltid i bamba här när man gick i skolan *drömmer*.......

Jaja, inget bröd för mig, jag äter ju sedan lång tid tillbaka enl LCHF, vilket jag ju sett fått fler anhängare i tråden
    Åh, ja, det var gott! *slurp*
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-11 18:39:21 följande:
    Tack gumman! Nej, det är ju jag som ska till henne, det är hon som fyller år. Jag åker gärna dit, men just nu går det inte även om jag verkligen försökt få till det. Hon kommer ofta hit, jag har inte möjlighet att åka till henne lika ofta, så därför hade jag ju verkligen velat komma nu när hon blir 30 och har fest för släkt och vänner. Det är väl bara att fejsa, men supertrist är det och ännu tristare att alla blir sura på MIG för att det inte går.
    Kram! Usch vad jobbigt.. Hjärta
  • Kavat
    zasata skrev 2011-02-11 19:21:07 följande:
    Själv sitter jag med orden, jag vill dö, jag vill inte bli sjuk... 
    Kram! Inte för att det kanske är någon tröst just nu, men du är stark, du fixar det här! Hjärta Barnen har väl varit magsjuka tidigare utan att ni åkt på det. Kram!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11