• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-05-16 22:45:39 följande:
    nikotin?Denna månad är tyvärr inte gjord för en vagnsaffär till...rätt illa faktiskt men snart är det löning (med lite extra höjning), hoppas jag!
    jaa, och rutor {#lang_emotions_undecided}
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-17 13:46:53 följande:
    Det är satans varmt i solen, måste ta en paus då och då ju! Man vill ju inte bli så där härligt snyggt likblek med rödbränna heller. Det gäller att smyga fram färgen så man slipper se ut som en polkagris!
    va?! har ni sol?! {#lang_emotions_yell}
    Jag hade klätt mig imorse när jag var ut med hundarna och med barnen till dagis, då var det varmt och på promenaden trodde jag jag skulle svettas ihjäl, bytte om och åkte till skolan, då frös jag massor, samma hem därifrån nyss, kallt och ruggigt.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-17 13:49:06 följande:
    *yuk* Undrar om den är köpt i Sverige. *tvivla*
    Asereht skrev 2010-05-17 13:50:19 följande:
    Jaaa! 20 grader i skuggan och strålande sol. Fast jag kan inte vara ute så mkt som jag vill då lillgrisen inte tycker det är kul att bara vara i vagnen när han är vaken. Lika bra det, annars skulle jag se ut som en polkagris till kvällen.
    *morrar om avudsjuka*

Idag ska jag nog köra lite mer bil, pressar in det i det hektiska schemat, vill verkligen komma vidare! Nu har jag ju övat grunder några gånger, kommit upp till 3:ans växel Är fortfarande lite missnöjd med min "smygning" upp av kopplingen från startläge, men det är nog en vana jag behöver ha mängdträning på för att det ska sitta mjukare. Teoretisk har jag tränat skyltar och är nöjd där, 98% rätt ca på storprov av de.
    Hur går det för er andra som håller på?
  • Lokatt

jag är åter från de halvdöda

I onsdags kastrerades min stora hund. Sen har jag plugga gärnet, såpass att jag klarat av mattebiten som jag skulle ha klart till jul enligt planerna av skolan. Så i höst hoppar jag på nästa mattekurs istället, känns skoj Och svenska blir det i höst med. Nu pluggar jag mycket körkort med boch kör lite.
    Sen har jag ju som jag nämnde en hund här på rehabilitering, så lägger ner massor av tid på det, samt träning med egna hundarna, bla. börjat på agilitykurs.
    Sååå, haft endel för mig på sistonde.

Asereht, kul att ni hittat kittie De är bra!

• Lokatt

inte haft en skoj dag, hundens stygn gick upp så idag har vi spenderat hela dagen på djursjukhuset, hon fick sövas och sys igen.

Prus. jag ska återkomma till dig.
    Men nu måste jag få något i mig och sen sova, ses imorgon tråden.

Kavat, är för rörig i huvudet för att minnas vilka av er ni firat men garderar med ett grattis!

• Lokatt

sitter i skolan på lunch, har pluggat körkortsgrejer, blä vad jag kräks på avsnittet om trafiken och samhället samt delen Fordonet. Grejer som ingen människa gör?! kollar ni bromsvätskan VARJE gång ni tankat, provbromsar ni varje gång ni sätter er i en ny bil? Bromsar ni efter varje vattenpöl ni åkt genom?! Har ni koll på hur mycket koldioxid bilen släpper ut och vad den gör för verkan? Vad koloxid och kväveoxid gör för verkan på människor och miljö?!
    *suck*

I övrigt börjar jag faktiskt må ganska dåligt över all stress som är i livet just nu. det har ni kanske förstått av mina inhopp som mest bestått av gnäll senaste tiden, men det är snart gränsen nått nu..

Vår hund mår bättre nu men har stor tratt och är under medicin och ska hållas ganska stilla. prus, det var vår stora hund som opererades, såg du frågade. Hon är ganska stor, 65kg i vanliga fall men nu när hon mått dåligt väger hon bara 60. Så ganska stor tratt på henne

Fr.s ser att du är på vagn jakt igen! Vill slå ett slag för att jag tycker du ska prova en retrovagn åtminstonde en gång i din karriär En nätt 60-talare med stora eller dubbla stänkskärmar kanske?! (titta mitt galleri om du inte vet vad jag menar) De är riktigt underbara att köra! har toppen fjädring och är smalare och mindre än bugga, men med större sits för barnet.

• Lokatt

tack för stöttning tjejer, jo, alltså jag vet ju att provbromsning iof. är bra ibland Men det överdrivs endel i boken kan jag säga Provtutar ni VARJE gång ni sätter er och ska köra iväg tex. Har gjort avstämmnings-delprov i skyltar och där fick jag 99% så det känns bra iaf.

Jag har ju en hund extra här hemma som jag hjälper till och rehabiliterar med, det tar mycket tid.
    Men det ser något ljusare ut framåt mitten på juni, alltid något

Fr.s, du blev så chockad av mitt 60-tals förslag att du blev stum eller?

asereht, gillar du låten big in japan, kolla in Guano Apes verition på youtube, den är välldigt bra.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11