Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-05-28 12:56:12 följande:
    ååå inga hjul än!! Så arg
    *morrar åt dem och hoppas att de blir rädda för en arg ekorre*
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    Jessika82 skrev 2010-05-28 20:06:07 följande:
    Min brio sing är röd och svart. ska se om jag hittar en ståbräda till. annars får jag göra en..
    Säg till om du hittar en ståbräda.. Har funderat på att göra en egen, för det är verkligen en speciell hjulaxel på den vagnen. Man tycker ju att BRIO borde ha en speciell bräda till den iaf.
  • Ekorrfamiljen

*pust* Kalaset avklarat! Nu är det ett halvår till nästa party.. (Vemunds 1-årskalas.) Jo, nästa helg ska vi till ungarnas kusiner på 4-årskalas men det slipper ju jag fixa med.

Vilka fynd Pruseluskan! Vi tog en runda på alla loppisar som var i kvarteret idag men det enda jag hittade var en sån där rullspegel till Vemund för 2:- så den köpte jag. Vemund somnade i vagnen på hemvägen och sov sedan ute i vagnen i över 1,5 timme! Har väl hänt en eller ett par gånger sen han föddes..

Nu ska jag lägga mig på sängen, mata Vemund och försöka vila själv en stund. Ha en fortsatt härlig lördag!

• Ekorrfamiljen

Här har vikten också smugit uppåt. Skyller på att jag tröstäter lite på dagarna och så orkar jag inte ut och gå för värken.. Ska invänta provsvaren och sedan ska jag ta tag i kosten ordentligt och om värken försvinner när jag börjar med vitaminer så kommer jag orka gå också. *försöker frammana en positiv bild och spiral* Annars var repidén rätt kul, men maken skulle nog undra om han hittar det när han kramar om mig..

• Ekorrfamiljen

Bläh, när jag hade loggat ut igår blev jag jättedålig. (Magen, inga mer detaljer för zasatas skull!) Maken fick ta Vemund när jag hade matat klart och sen låg jag i dvala fram till 21 då maken fick natta båda barnen (jag hjälpte till liiite genom att amma Vemund.) Sedan sov jag hela natten också. *inte pigg* Silverjoner gjorde iaf att illamåendet gick över.

På tal om det borde du skaffa silverjoner till ögonen Fröken Småland! Det där såg inte kul ut!

Och ja, jag är nörd och har sett BRIOs Happy Heritage! Snygg, men hur kul blir det för "Oja" att inte längre vara unik med sin vagn nu då? {#lang_emotions_dreamer}

*läser vidare*

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-05-30 12:34:21 följande:
    Just det; jag tänkte ju ha "gissa-datum-när-Kavats-bebis-kommer-tävling". BM tror alltså 2/8, vad tror ni?Jag kommer att föra protokoll över gissningarna och den som gissar närmast får bestämma bebisens namn Själv paxar jag 25/7.
    27 juli kommer han!

Kavat: Löksoppa är najjs! Kanske med lite vitlöksbröd till!? {#lang_emotions_djavulsk}
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-05-31 12:48:28 följande:
    Nyss. Klickbara bilder (jag har inte klippt bort huvudet på honom alltså ).
    Vilken liten sötfis! Vad är det för liggdel/lift som det är så gott om plats i?

Usch, jag har huvudvärk. Har inte druckit kaffe på 2 dygn (pga magen) och inte blir det bättre av att det ösregnar ute. Hoppar nog öppna förskolan idag...
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-05-31 13:41:45 följande:
    Jag har just klippt min lugg. Jag blir alltid arg på mig själv när jag gjort det. Vad sjutton gör jag så för (för att jag inte kommer iväg till frissan såklart)? Allvarligt, jag ser ut som en shetlandsponny! Liten och knubbig med hästlugg! *argh*
    Hahaha! Men shettisar är supersöta tycker jag!

Hur lång är liggdelen på Frogen då? Jag tyckte att Sing:ens liggdel såg stor ut men den var ju för liten till Vemund när han var runt 4 månader.
  • Ekorrfamiljen
    Asereht: Tycker inte det var någon ponnyvarning där inte. Söt ju! Och lille gosefisen har ju samma gulliga, glesa fjunfrilla som Vemund. Kollade Singens bäddmått och det är 75 cm, men Vemund är ju dryga 70 cm så det går inte alls. Retron är iaf 83 så där får han plats att ligga ett tag till.

Fröken S: Najjs sparkskydd! Själv köpte jag ett på Ge-Kås med favoriten Cars på. Tyvärr luktar det sån där plast som jag minns från barndomen i hela bilen så jag mådde lite illa där en månad eller så..

Kavat: Mysigt (men kallt?) med övernattning i tält! Tin och hans klass ska ut i skogen och övernatta idag.

Jag tror att en klippning här i sta'n går på ungefär 300:- om man inte tar flashigaste stället. (Vilket jag absolut inte gör!) Jag ska gå på elevklippning nästa gång det är dags att korta av pälsen.

zasata: Trist! Hoppas det vänder snart! *kram*

Igår fick vi (Vipera) böter på 600:- för att han ställt ut min bil i gatan - åt fel håll! Det var INTE vad vi behövde nu. Som en liten tröst hade jag fått ett nummer av Råd & Rön i brevlådan och så vann jag en goodiebag hos Loppi. *lite gladare*

Usch, minns inte vad jag skulle svara på mer.. Vemund har hållit mig vaken sedan 4. Nu har han fått torr blöja, en Alvedon och sitter och sover i sittern.. Han är snorförkyld stackarn, men jag kan inte sova när han är i sittern och lägger jag honom bredvid mig vaknar han. *suck* Vipera är hos en av sina bästa vänner (som också blivit arbetslös) och fikar så jag har ingen avlastning nu. Bortskämd med det annars.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11