Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-06-26 23:09:48 följande:
    *fniss* äh, jag har ju bara två. och en rehabhund här hemma, hoppas hon flyttar snart, så fort jag fått in vett i hennes husses skalle Alltså, jag tränar han att kunna ta över, han behöver ju "rehabiliteras" han med om hundens föränding ska kvarstå. Dock kommer hon bli kvar som "dagishund" på dagarna när han jobbar lång tid framöver.

Vad vill du ha för mer hund? (nu pratar vi massa hund tycker jag så de andra i tråden storkanr, kommer nif. kan hon haka på)
    å jag har ju mina två katter med

jag skulle faktiskt vilja ha en labrador....däremot svårt att hitta nån riktigt seriös uppfödare... dock lite lättare än med golden, för de är bra sönderavlade oftast....
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-06-28 12:21:57 följande:
    haha jag har tre katter jag ( ser framför mig när fr.S får dåndimpen vid tanken)
    Vilken typ av labrador är du ute efter då? En jaktavlad gissar jag? Vad ska ni syssla med för träning då? Tränar ni något med (hmm, har ju stansat namnet så jag borde minnas..) Tuva(??)?
    Golden har mycket krux i sig, taskig sjukdomshistorik, taskiga lynnen mm. så ja där är det nog svåpt hitta bra. Personligen har jag lite svårt med retrivers, tycker så fruktansvärt synd om alla som köps i "sällskaps-syfte", dvs. understimulerade. De vänder sig ju i 95% av fallen innåt och blir apatiska, avdommnade, men folk ser bara -lugna trevliga hundar-. Gråter
    Jag har inte nog med tid!
    Jag vill träna spår å lydnad. Vet dock att det är bra svårt att hitta bra, seriösa uppfödare av labrador... de har också en del sjukdomar, men är inte lika svårt sönderavlade som golden retriever som jag dessutom många ggr undrar över hur man kan sälja som sällskapshund?!?!?!

Vi tränar en del med Tindra, har börjat lite smått med agility, något som hon är superduktig på
  • Riskiflickan

Kavat: Ja, det är underbart med hund... vi hade ju tänkt flytta till hus inom några år, kommer då garanterat att köpa en hund till....

Lokatt: vi tränar själva, behöver komma igång bättre med lydnaden med... hon är såååå duktig på det mesta, men så ivrig att hon glömmer bort att gå fint i kopplet å inte hoppa när man hälsar på andra.... men vi jobbar stenhårt med detta å det börjar ge resultat....

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-07-05 23:29:19 följande:
    just det, dottern var och gjorde pricktest idag, fisk var inte med på testet i vanliga fall, men det bad jag om att få med, räkor fanns bara via blodprov.
    Hon visade allergi på torsk! De sa att hon fortfarande kan tåla viss fisk, tex. lax (som vi inte sett allergi på) så vi ska få blodprov för att utröna vilka fisksorter det närmare rör sig om. Det förklarar mega-allergin hon fick när vi åt crabsticks och räkor på pizza, det är ju vit fisk i crabstcicken..
    bra att ni får en utredning  å får veta en del om vilka allergier det rör sig om.... min bror har allergi mot vit fisk, själv är jag väldigt allergisk mot skaldjur......  skönt iaf att ni får veta vad ni ska undvika, sen får man gå på rekation och då har ni ju medicin med....
  • Riskiflickan
    zasata skrev 2010-07-08 21:01:18 följande:
    k kavat: ja vi måste nog det... hum..
    har nån provat denna?
    www.blocket.se/goteborg/Sulky__10__NYHET___fo...

och om någon är sugen på blingo party skall jag ha i september
    Oh, blingo är finfina grejer....har flera plagg som svärmor köpt till sonen... synd bara att en del av deras kläder släpper färgen så fort....
  • Riskiflickan
    zasata skrev 2010-07-08 21:56:26 följande:
    det har inte mina
    här av dig i sep om du vill lägga en order *blink blink*

Nu skall jag sova, har varit en piss dag idag med mkt tårar.
    De som var lila/bruna för ett par år sedan släppte mkt, men våra gröna/svarta är finfina än... Jag hör av mig, gillar de kläderna...
  • Riskiflickan

zasata: ja, de nyare kläderna håller faktiskt trycket mkt bättre än de lite äldre.... så jag gillar dom mer nu....

• Riskiflickan
    Nemia noj skrev 2010-07-09 13:33:39 följande:
    Thihi de tycker min man oxå, för hans företag heter Smiss åkeri
    hihi ja, men det låter bäst på nått sätt.... passar bäst ihop....
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11