Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Hihi. Nu är mitt underhår ILLrosa... Jag tror att jag är tillbaka i tonårsrevolten lite. *suckar åt mig själv*

Rosa händer fick jag också, för jag hittade inga plasthandskar hemma.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-05-26 19:11:46 följande:
    Oh, tufft! Bild!?
    haha tokigt snarare :-P
    Hmm, jag ska överväga saken. Gillar INTE bilder på mig själv
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Åhhh. Jag vill ha "kyrkhuset"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Nifelheim

Nu ska jag vara lite gnällig, men om man inte är desperat i att få upp läsintresset hos sitt barn så tycker inte jag att de där Disneyböckerna är några höjdare.
    Åtminstone de vi har hemma (ärvda så de nya kanske är bättre) är inte alls särskilt bra skrivna. Dålig meningsbyggnad, känns nästan som om de bara är rakt översatta ibland. Jag skulle vara försiktig med sånt till mitt läsande barn.

• Nifelheim

Jag hittar inte sladden till min mobil, så ni får vara utan bild på rosa hår idag med. (om den inte mirakulöst dyker upp någonstans)

• Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-05-27 14:13:40 följande:
    jaha, ettagluttare boken fanns bara som cd-bok *suck* nif, ser att du inte heller kunde hålla dig från argumentera i en tråd, spännande att se lite vart du står. Jag la en kort parantes bara i tråden, orkar sällan ge mig in i karusellen av okunnighet, pajkastning och lock-för-örona resonemang Tror du och jag står ganska nära varandra i åsikt iaf. men säkert inte helt, ett klurigt ämne.
    Skit också, mitt inlägg försvann.
    Oftast orkar jag inte bråka längre, men ibland går det inte att sitta tillräckligt hårt på händerna för att låta bli. Det är sjukt mycket okunskap runt de raserna, åt båda håll tyvärr. Blir lika irriterad på de som snuttifierar hundarna som på de som tror att de är livsfarliga mördare.

Det är en hundtyp som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, har ju växt upp med "kamphundsraser" omkring mig och kan inte tänka mig att leva med något annat. Nä, helt överens är det väl sällan man är med någon, men jag tror att vi kanske inte tycker helt olika iaf.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-05-27 14:28:39 följande:
    ne, vi är nog ganska så nära åsiktsmässigt. Jag är emot de på bägge extremkanter jag med Vart försvann all fakta för dom lixom?! Du sa något klokt om blandrasaveln, vilket är starkt med tanke på vart du står själv idag. Jag själv har ju en hemma på rehab nu ur kategorin där.
    Mmm. Det finns underbara blandrashundar, men jag tycker ändå att blandrasavel borde vara olaglig. Definitivt inte bland kamphundsraser, har aldrig sett så många hundar få frispel som vakt/kampblandningar. :/
  • Nifelheim

Oj. Definitivt BLAND kamphundsraser menar jag såklart, men det förstod du nog.

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-05-27 14:42:33 följande:
    fuskis där
    Haha
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11