Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Ekorren: Vad ledsen jag blir för er skull! Det är så svårt att hantera barnen när de uppför sig illa och det där destruktiva beteendet måste vara riktigt riktigt jobbigt . Jag tycker Nif ger dig kloka råd så där är nog bra att börja. Och sen är det väl "älska honom som mest när han förtjänar det som minst" som gäller även om det är lättare i teorin... *kram på dig*

• Fröken Småland

Gaaah, jag blir galen! Jag skulle hjälpa mamma att få mobilt bredband via Tele2 och beställde ett modem som jag förskottsbetalade med 600 kr. Efter en timmes användning kunde vi konstatera att det var noll täckning så jag ringde och bad att få utnyttja ångra-garantin. Inga problem; bara att returnera modemet så betalar de tillbaka pengarna för modemet samt krediterar fakturan. En dryg vecka efter returen ringde jag för att kolla om modemet kommit in. Det hade det men ingen återbetalning var registrerad utan det skulle de fixa direkt. Två veckor senare ringde jag för att kolla hur det gick med återbetalningen och den var fortfarande inte gjord men pengar skulle komma inom 1-2 veckor. Fakturan krediterades äntligen så nu var ett ärende ur världen.

Igår upptäckte jag att de dragit ytterligare 600 kr från mitt konto så att det hamnat på minus Nu har jag suttit i telefonköer och kopplats fram och tillbaka i närmare två timmar då ingen vet vad som har hänt och dessutom skall jag styrka att de dragit pengar igen eftersom de inte har underlag på det. Och inga extra omkostnader tänker de stå för men om jag så skall ringa Sverker himself så skall de betala en eventuell övertrasseringsavgift.

• Fröken Småland

Nu har jag pratat med en chef på Tele2 och gett honom 24 timmar att lösa problemet. Sen lovade jag honom att det går detaljerade brev till VD, försäljningschef och pressansvarig. Och jag det är inget tomt hot. {#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_demon}

• Fröken Småland

Asereht: Jättefint!!! Vad kul med nya soffor, det blir ett lyft för hela huset Jag skall byta mina till vita med de blåvita kuddarna så snart jag hittat en matchande matta. Min mamma har skaffat en hund som (hör och häpna!) fick komma in till oss och den kissade givetvis på vår ullmatta

Zasata: hoppas medicinen hjälper. Det är inte kul att inte få sova på nätterna, inte för någon

Pruseluskan: 3.000:- är absolut max för en begagnad Bee. Det finns demo-ex att köpa i flera butiker runt om i landet för 3.500:- och då får man ju full garanti i två år framåt. 2.500 skulle jag max betala för en begagnad men du vet ju hur jag är; inget fynd - inget köp {#lang_emotions_dreamer}

• Fröken Småland

Zasata: om man inte har någon särskild sjukdom så skulle jag gissa att näringsbrist och/eller sömnbrist är den absolut vanligaste anledningen till symptomen du beskriver. Lite av båda för din del? Ta hand om dig vännen. Asereht: många rekommenderar Emmaljunga City Cross eller Crossway som de hette förr. Har ingen egen erfarenhet men det känns som att de är ruggigt omtyckt. Nif gillade sin jättemycket för övrigt. Har hon förresten kvar den eller är det en Classic hon har på landet? Också en bra vagn, kanske går att lura av henne? . Själv gillar jag Brios Happy, jag hade en när lilleman var nyfödd. Dessvärre hade jag klumpchassit "Compact" och det kan jag verkligen inte rekommendera. Enda bra med det var att det var så tungt och stabilt att Maja kunde åka på fotstödet när det var uppfällt så den funkade bra so syskonvagn . Men brorsan hade också en Happy med "Reversible"-chassit och det var riktigt grymt. Det var som namnet antyder svängbart styre och en riktigt bra varukorg med trådbotten och textilkanter, dvs det bästa av två världar. Säg till om du vill att jag raggar upp en bild på det.

• Fröken Småland

Pruseluskan: Din bror råkar inte på i en lägenhet hos "Kopparstaden" va? De hyr ut gästlägenheter till boendes gäster för 150:-/natt

• Fröken Småland

Bild på Brio Happy enl önskemål från Pruseluskan. Chassit var värdelöst men jag är fortfarande rätt såld på färgen

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-04-27 08:45:30 följande:
    Jag vet ju att din bror bor i Falun men han bor i villa eller? För om han hade bott i bostadsbolaget "Kopparstaden" så hade han kunnat boka en gästlägenhet till sin söta väninna (jag alltså) {#lang_emotions_dreamer}
  • Fröken Småland

Pust och stånk, nu håller jag på att skapa mig ett sy-rum genom att rensa ur en av garderoberna. Jag får dela med smutstvätten men det får jag tåla

Skulle vara så mycket lättare att få något gjort vid symaskinen om den kan stå framme hela tiden för startsträckan blir så oöverkomligt lång om man skall släpa fram allt varje gång man behöver laga ett par byxor.

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-04-27 09:31:37 följande:
    jaha, fast han bor inte i F han bor mer i Mora.... va synd. Men han har "nästan" sjötomt, gångväg mellan tomt och Siljan. Hjälp - En Swift eller en Bee som sommarvagn?
    Bee!!!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11