Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

Thulo skrev 2011-06-07 22:14:32 följande:
    Kan ju presentera mig också är äldst fyllde 40 förra veckan har 6 barn 20, 19, 16, 9 3 år ooch minstingen snart ett år. Det är två tjejer och resten pojkar. Har haft "några" vagnar tror jag kom upp i ca 25-30 sist jag försökte räkna dom.
    Är mammaledig men timvikar på två gruppboenden annars. Idag gjorde jag ett inhopp där och det var förvirrande men ändå som vanligt. Det är bra när man jobbar med brukare som har sina rutiner och typ inte mycket ändras på ett år.
    3-åringen har fått en ny "vagn" vi köpte en cykelkärra i helgen som han säger är hans vagn.
    Vi kanske kan ha rullatorträff du å jag då (fyllde 40 för nåt år sen...) Åha, nästa steg från barnvagn blir till att pimpa rullatorerna
  • bohusbebis
    Leende skrev 2011-06-08 09:31:15 följande:
    Är det någon här i tråden som blivit igångsatt och även fött utan igångsättning.. Och därmed känt skillnaden?

Har blivit erbjuden att ev bli igångsatt, men hört att det är värre och att smärtorna blir intensivare då...

Så vet inte om jag vågar chansa, fast hade varit kul att höra någons historia som varit med om det...
    Hade en jobbig kompliserad förlossning sisst där moderkakan fastnat och fick sövas ner och sen fick blodtransfunktion (eller vad det heter)... Så blir man igångsatt har man ju mer koll... Samtidigt som att det naturligtsvis är bättre att kroppen sköter sig själv och inte på konstgjord väg.. * obestämd*
    Blev igångsatt med 2:an eftersom fostervattnet trol gått 3 dagar tidigare å infektionsrisken bedömdes stor (v37nånting). Svårt att säga, hade en racerförlossning med ettan (v 32+6) som tog en kvart... med 2:an gick det åxå fort. De stängde av det där igångsättningsdroppet nästan direkt. Så det är nog väldigt olika från person till person och förlossning till förlossning. Hade åxå hört att det skulle kännas intensivare, men jag vet faktiskt inte om det verkligen var så. Fördelen är väl kanske att det hela blir planerat... Det kommer säkert att gå fint denna gång. Alla förlossningar är verkligen olika. Kram på dig
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-08 10:22:00 följande:
    En kvart!?!?!?!?
    tja... var öppen 5 cm när jag kom in för att det blödde lite.. hade inga värkar utan körde mellan kusten och trollhättan själv... försökte stoppas, men nä, vår lilla kille hade lite bråttom... (å så fick vi träffa passau, fast det har vi inte kommit på förrän nu)
  • bohusbebis
    Ekorrfamiljen skrev 2011-06-08 10:04:30 följande:

Jag känner mig absolut som en kärring, kan inte ens gå just nu.

Det är känslan som räknas. Å jag känner mig som sjutton

• bohusbebis

Tvättade en av mina zapp:ar igår (ett hellsikke att få av klädseln - övervägde att köpa nya xtrasitsen bara för att slippa krångla på den igen). Men OJ va fin den blev!!! Tråcklade på den nu på morgonen igen och det var inte lika svårt som att få av den... måste bara jobba undan lite så ska jag försöka sätta tänderna i den andra åxå...

• bohusbebis

men frk S, vad ska du shoppa nu då när du fått din denim?

skämt å sido - jättefräckt!!! Vad stoppade du med?

nävisst ja, jag har ju inget bee att sy till längre

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-06-09 12:43:53 följande:
    Bohus: det är ju därför du syr till mitt bee De kan inte försöka dig på en matchande sufflett till chili-klädseln? Tycker f.ö att du ska börja sy dynor och sälja utanför vår krets love it!

Funderar lite på sufflett till PT:n... Eller kanske den solblekta Breezen borde få sig en uppryckning... Men jag har inte hittat nåt passande tyg... känns som om man behöver nåt lite mer motståndskraftigt för att liksom matcha vagnarna i övrigt... Det sitter förresten en gul/grön mekkodyna i swirre nu. Så limefin sååå!

fast just nu bara väntar jag på att inspirationen ska falla över mig så att jag ska hinna skriva klart en text innan dagishämtning... men det faller bara regn....

• bohusbebis

dynor till den "nya" svarta pt-klädseln borde jag göra först... har ett svart-vitt-ikeatyg men är nog mer sugen på färg... ska se om jag inte kan köpa lite mer mekkotyg... eller kanske inte förresten, dottern förknippar bara marimekkoblommor med sin vagn, försökte ge henne den röda fina mekkoryggsäcken men nä... den ville hon inte ha, köpte ett par söta mekkoblommiga tights till henne men nä, de skulle hon inte ha för blommorna skulle vara i vagnen... E den till min vagn, sa hon när jag hade knytit en liten tygbit på ryggsäcken så att jag skulle hitta den i en folksamling... måste kanske förnya mig lite... fast i vagnen ska ju blommorna vara enl henne iaf..

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 12:59:39 följande:
    Vad skall du skriva om? *kan vara musa*
    en supermysig fiskaffär på en av öarna här utanför.. mina kompisar som har den, alltid så svårt att skriva om folk man känner... (man är ju inte alls partisk), skriver lite för den superlokala tidningen här som mest kommer till "badgäster" så mitt personliga krav på objektivitet är liksom som bortblåst. här är det bara idyll och mysreportage som gäller!
  • bohusbebis
    passau skrev 2011-06-09 13:04:23 följande:
    kom till oss så frossar vi i vår stooora tygaffär
    menar du den där vid second hand:en ? hittar inte så mycket där... tygladan i v-borg är bättre då...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11