• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-02-16 13:06:11 följande:
    hälsa tillbaka till henne! Är det lille leO?{#emotions_dlg.flower}
    Hon kommer säkert in. Ja, nu var det magsjuka igen på Leo IGEN. Alltså ev. allergier är väl inte orsaken till magsjukan men allt det andra som gör att han är sjuk hela tiden och immunförsvaret som sätts ner.
    Sen mår väl inte Z så bra heller av allt. Men jag tror hon berättar själv sen.
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-16 14:23:11 följande:
    *ha ha* Den serien var ju dålig redan när den gick! Fast det kanske är jag som är gammal och grå som inte pallar svenska såpor utan att skämmas livet ur mig.

Jag har fortfarande inte bestämt mig angående innertyget! Vet inte vad jag tycker riktigt. Frågan är om inte det regnbågsrandiga är snyggare ihop med rött.

Jag har sånt där rött flodhästtyg från ikea också, det kanske vore kul inuti den blå...eller det röda med blommor men det är också ganska kraftigt i kvaliteten så frågan är om suffletten blir för hård då. *gah* det är tur att jag inte jobbar med design för jag skulle sitta i dagar med bara matchningen.
    *känns igen*
  • Kavat

Så nu har jag tid igen. Hinner ju inte med för av någon konstig anledning så finns det fler än ni som kräver min uppmärksamhet!

Asereht, ja tack jätte gärna! Hjärta Den mössan han fick börjar bli lite liten tyvärr (men används ibland ändå. ) men raggisarna/vantarna används flitigt!

• Kavat
    Asereht skrev 2011-02-16 13:34:40 följande:
    Färgerna gör allt. Det är en riktig gladfilt. Vill han ha mössor förresten? Jag har några fina som växts ur.

Det mesta i tygväg jag har liggande som inte kommer från mor/mormor är sånt som är köpt på Tradera. Lite är retro men det mesta är nyproduktion. Jag köper gardiner, dukar mm och slaktar om jag gillar tyget. Det blå som ska bli utsidan har jag även i rött men då är vågen grön. Älskar det tyget och ska göra en dyna till happyn av det.

Jag håller på att sticka pulsvärmare i regnbågsgarn också.
    Oooo, det skulle jag behöva, regnbågsfärgade pulsvärmare *to die for*

Föresten passade någon av bh:arna?
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-16 17:44:38 följande:
    Är det någon som är intresserad av att göra en medlemsgrupp av tråden? På så sätt så kan endast medlemmar skriva och vi kan vara lite mer öppna. Nu finns ju funktionen iaf.
    Ja, gör!
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-16 18:17:30 följande:
    Ja, två av dem funkar fint en var lite tight men det ger sig nog med tiden. Kanon, tack igen!
    Kavat skrev 2011-02-16 18:05:30 följande:
    Ja, gör!
    Jag kan göra en så får vi se hur det går. Jag gillar funktionen iaf att ha kontroll över vilka som läser.
    Ooo, vad bra att de kommer till användning!!!

Ja, gör det, det kan ju vara bra när det är lite "hemligare" saker man vill prata om.
  • Kavat

Passau, vilken duktig tjej! Vad kul, det kan inte min än, men gissar att de kommer lära sig samtidigt.

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-16 19:14:32 följande:
    Tant P: De billigaste begagnade på blocket kostar ungefär vad det kostar att köpa ny (med garanti) från utlandet. Det är ju en riktigt dyr vagn och jag vet inte om det är värt det egentligen, men å andra sidan vill jag ha en vagn jag trivs med om jag ska gå med Vemund + bebis till dagis fram och tillbaka varje dag. Den ska ju gärna vara lätt och smidig att fälla ihop och ta med i bilen också.

Tanken med grupp var väl att det bara blir EN tråd. Asereht, skynda att starta en så jag kan ställa en fråga jag vill ha er hjälp med, utan att outa det för hela FL!
    Fast jag tycker nog allt att denna kan finnas kvar också.. Annars kommer jag sakna nya bekantskaper eller gamla inhopp??? Eller?
    Så kör vi bara hemlishemlisarna i den andra?
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2011-02-16 19:53:01 följande:
    Vet ej, för jag kan ärligt säga att jag aldrig går in på några apotek i Norge. Inte för att jag har nånting emot norska apotek, men när jag slutar jobbet vill jag bara hem direkt

MEN!!! Jag har en gelé till Z som jag använder när han får afte, vilket han ofta får. Varför han är utsatt för det vet ingen, men den gelén är iallafall smärtstillande, måste väl funka lika bra på ömma bebisgommar? Och den har jag köpt på apotek i sverige.
    Han är inte glutenintolerant?
    Det är väldigt vanligt med blåsor i munnen då.. Mina försvann helt när jag började äta glutenfritt.
    Dottern har också haft mycket tidigare, ska bli intressant att se om hon också blir bättre.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11