K*B*N, pratar del 11

Jag har fått rul datum som inte stämde när vi hade gjort barn.

Makatu!
Tussi hette mitt lilla svarta marsvin.
Välkommen AnPa!
Jag har 3 barn, alla födda på sommarhalvåret och är nu 3 och 5 (men fyller snart) och liten som är 8 månader i nästa vecka.
Ett dyntips till. 2 cm skummgummi blir absolut skönast och så, men var svårt att sy och lättare att det blir fel. Jag köpte 0,5 cm och la i två lager istället. Men blir lite tunt. Då kom jag fram till att snyggast och bäst är nog 1 cm skumgummi + vadd. Men jag har inte hunnit dit än i praktiken, så du är välkommen att berätta hur det gick.
Håller med Asereht, knapphål blir snyggast. Jag har sytt som knapphål fast sytt själv på båda sidorna om hålet för jag orkade inte sätta mig in i hur man syr knapphål då.
Inser att jag tillbringat för lite tid i bugga-tråden på sistonde eftersom inte AnPa känner igen mig...
Asereht: Jag har kollat lite (i typ ett år eller mer ) på Janome Easy Jeans/2522/22 och känner att det är den maskinen som tilltalar mig mest. Läste på "sysidan" att några där rekommenderar 5124 som är som 2522 fast en specialara för SMD t o m med någon vassare funktion. Vad tror du, är det jämbördiga maskiner? 5124 har faktiskt 5 års garanti från SMD, och kostar med frakten knappt 2.900 (£269) inklusive något kit med tråd och tillbehör. Känns inte det väldigt prisvärt?
Har du lust att kolla?
www.sewingmachines.co.uk/Janome5124_info.htm
www.sewingmachines.co.uk/Janome22_info.htm
Sysidans info:
www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=21515