• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

vilka bugga dynor är det ni dillar om? Länka? Jag ahr bara sett en ny typ av dyna men den är väll bara till bee?

Igår fick jag kvitto på att mina ansträngningar med hunden jag har hemma har gett något. Ingen härinne som direkt är hundtokig, så jag ska inte tråka ut med detaljer, men kortfattat har jag jobbat som *** på det här och igår var en milstolpe avklarad. En bra bit kvar dock... Idag ska jag för första gången jobba med den och hunden den attackerade tillsammans.

fr.s, läser din dotter? sitter och ska beställa böcker till mig själv och tänkte om du (nån) hade tips på någon bok till min dotter jag kan köpa med inför hennes födelsedag nu.

• Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 09:59:12 följande:
    Den nya bugga dynan är universal och passar i alla modeller. Kul att det går framåt med hunträningen. *tumme upp*Har ingent bra boktips på lager just nu. Favoriter som dottern hade är sånt som kommer längre upp i åldrarna. Vad hon läste i den här åldern minns jag knappt.
    aha, då tror jag jag är med om bugga dynan, kanske

din son läste ju bert vilket vi kom fram till var fel ålderskategori för dottern, sen har de ju gemensamma intresset faktaböcker, men det har jag redan köpt ett lager. Kommer du på någe annat din älsta son (som väll är den som läser själv) gillar aså hojta med tipset
    zasata skrev 2010-05-27 10:02:47 följande:
    hur gammal är dottern?
    Hon fyller 6. Men läser som en åttaåring eller nioåring ca.
    .
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 10:04:18 följande:
    Jodå, det blir säkert flera om jag får till det men vart börjar man. Vill inte ta finaste favvotyget eftersom jag räknar med att första inte blir perfekt men jag vill inte ta lakansväv heller för om jag blir något sådär nöjd vill jag ju kunna använda den och inte börja om. Svårt det här! *ha ha*
    vet exakt känslan! Ta ett mediumsnyggt tyg som du har många meter av, så det inte blir katastrof om det blir fel, för du har tyg kvar.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 10:16:42 följande:
    Ja, oavsett får det inte vara fina korta biten. Det vore katastrof om det där man sparat länge till rätt projekt gick åt till skit. *rys*Problem två rä att hitta tt bra matchande innertyg. Jag har gärna avvikande enfärgad insida men helst inte mönstrad insida med helt andra färger än utsidan. Det tycker jag ser lite ogenomtänkt ut. Samtidigt vill jag gärna ha något trevligt mönster som liten kan titta på då han ligger. *klurar*Ska fråga S sen när han kommer hem om han har någon bok han vill tipsa om som jag inte tänkt på.
    en söt ide är att ha enfärgad innersida med några applickationer (haha stav?) rakt upp i bebis blickfång kanske?

Ja tack gör gärna det! De kanske läst på skolan någon eller så
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 10:42:06 följande:
    Tyvärr nte men detn såg ju ut att kunna vara kul. Kom på en bok som mina ungar älskar men den är skriven på vers, Lillgruffalon.En kos dagbok vet jag att jag och dottern läste, bok från min barndom. Ska försöka komma på mer.
    tack för tips, bägge fanns på adlibris, så jag kanske tar med nån av de
    Asereht skrev 2010-05-27 10:39:50 följande:
    Det där borde ju funka. Lär inte vara så många med lika iaf. (tyget ligger på liggdelen)
    Ser ju ut att bli sommrigt och fint! Enfärgad innsida med en fjärilapplickation på mitten?
  • Lokatt
    zasata skrev 2010-05-27 11:48:42 följande:
    Var man inte i den ålden när man läste dom här Tvillingböckerna? Och Kitty och dom?
    nej, det är mer text, de läste man i mellanstadiet.
    Jag söker böcker med kanske en sida text, en sida bild, dvs. ca 50/50. Många av de böckerna är typ som aserehts barn tex. läser, bert. alltså med för inriktad karaktär till äldre åldrar. hon fyller ju sex år och har inte kommit in i pojkar/finnar/disko mm åldern..
  • Lokatt
    zasata skrev 2010-05-27 11:55:12 följande:
    fast står ju 6-9?
    de måste ha tänkt helt fel där, för det är 84 sidor text utan bilder, text i vanlig stl. så länge orkar en sån liten inte hålla koll på en historia.
    Men jag håller med dig om att man börjar med tvillingarna innan kitty. Kanske en "vanlig" läsare i 9-10 års åldern läser de, om barnet i fråga är motiverad själv att läsa, annars blir det nog svårt att hålla tråden en så lång bok även där.

Men som sagt, kruxet med dottern är ju att hon klarar att läsa äldre barns böcker, men de ofta är inriktade på sånnt som är för "gammalt" för hennes intressen..
  • Lokatt
    zasata skrev 2010-05-27 11:55:41 följande:
    Jag vill ha mina hjul nu!Skall vi ha en gissningstävling?NÄR KOMMER DOM?jag gissar på aldrig.
    tråkigt att de inte kommer... hoppas innan helgen iaf. då
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11