bohusbebis skrev 2011-05-18 13:55:36 följande:
Jag kollade med vårt lokala ombud (en kiosk) där vi brukar skicka allehanda konstiga saker (idag skickade jag t.ex en båtruta modell otymplig). Maclaren Technovagnen som jag fick häromdan kostade 230 kr att skicka. Det är väl mest det att man blir lite nervös för hanteringen... Tidigare har jag fått en UJ (men det var några år sen) skickad till mig enbart inslagen i plastsäck och det gick utmärkt. Känns dock som om UJ:n (som var beg) är lite tåligare än Bee:et i hela sin konstruktion... Äh, jag är nog lite hönsig åxå... drömde som sagt tom mardrömmar om en liten skada... Jag har ju packat den i dubbla fleecefiltar + plastsäck.Konstaterade att den nog skulle bli skrymmande om man la den i kartong (hade bara tillgång till en flyttkartong - som barnen byggde kiosk av istället så det fick jag inte ta). VI kanske ska chansa... jag ska ändå packa om, nu när det blev lite mer saker att skicka med. Prus har dock fått sitt paket separat...
Jo jag vet, men är de inte skyldiga att ersätta om något skulle hända?
Jag har kartongen kvar men som du säger, det blir nog svindyrt om man skickar i den. Ska mäta swiften och kartongen och kolla vad de säger. Vet inte riktigt vad jag ska packa den i om inte kartongen... har inte en massa fleecefiltar liggandes. Men jag ska nog kunna fundera ut något! Swiften väger ju 9.5 kg så viktgränsen är den ju under.