Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

Fr S: varit en sväng på landet, planerar ombyggnad av badrummet pga vattenskadan och så ska vi börja bygga förråd imorgon..... det är vår semester det....  bad i massor!!! två veckor kvar nu....

å så ska vi köpa en zapp har vi bestämt :-P

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-07-11 13:56:58 följande:
    hello tråden, vet inte hur mycket av min frånvaro fr.s skvallrat om, jag har inte läst mer än nån sida bak.
    Jo, i onsdags åkte vi ner någonstans till småland och hämtade en hund. En underbar dobermann på 8månader med TOPP stamtavla, rysk pappa och engelsk mamma. En elit hund både utställningsmässigt och träningsmässigt, är så glad nu!! Fr. S muttrade lite suckar via min sms men det är så himla flyt jag har haft som fått överta denna hund!
    grattis till hunden!! är ganska avis
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-07-11 21:26:13 följande:
    En sån har vi i bilen, nästan den vagn vi haft mest på sista tiden
    Oj vad ni bygger och står i då!
    ja, vi har en stor altan med tak, inte kan vi ha alla trädgårdsredskap där inte

Ja, vi tänkte oss att ha den i bilen, är så trött på alla gånger vi väljer att inte ta med vagnen, men så blir det ändrade planer å vi eg hade behövt en..... å en zapp är ju bra liten å smidig....
  • Riskiflickan
    Fröken Småland skrev 2010-07-11 21:39:28 följande:
    Inte ta med vagnen??!!?? Helst skulle jag vilja göra som Miss Boring och köra med takbox året runt för att alltid ha någon extravagn där att varva med Cool
    vi har ingen takbox eller takräcke... men vi har rails
  • Riskiflickan

inte ta med vagnen= tro att man skall på snabbtitt hos mamma å vara inne, slutar med att man ska gå promenad.... eller nått sådant liknande scenario

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-07-11 21:48:25 följande:
    zapp är jättesmidig och perfekt ihopfälld, enda jag är välldigt ledsen på med den vagnen är att den känns vek, den är lixom ite böjlig och mecklig när den används, främst i viklederna. Sen är den sådär på utomhusunderlag, asfalt helt ok iof. I affärer är den topp, men man behöver två händer för att köra den. Man kan tyvärr inte lasta den med tung väska, utan en mindre bara på handtagen.
    ah, ja, men den är tänkt att använda lite som reserv korta sträckor mest.... inga skogspromenader iaf

det jag nog tyckte var mest minus är fotplaceringen som är ganska högt upp....
  • Riskiflickan

hoppas att ni alla får en skön kväll, nu ska jag vara lite social irl, är på landet å ska hem imon så...... (ska ju bygga förråd med start imon)......

• Riskiflickan

lokatt: taack för recension, behövs sådant när man är så velig som jag

Fr.S: hänger gärna med på trådträff om jag är ledig/kan...

idag har vi grävt ner betongplintar å gjutit cement till vårt förråd... insåg att byggmax ville ha dubbelt så mkt betalt för frakt som för vad mina varor som jag måste ha hemkörda egentligen kostar..... så det blir till att handla någon annanstans.....

• Riskiflickan
    Nemia noj skrev 2010-07-13 13:28:06 följande:
    Här e en till med ledproblem, har gått vid läkare i 3 år nu utan svar o resultat. Sista läkaren jag träffa påstod att de var normalt att unga tjejer mellan 18-26 år hade ledvärk, de hade med för lite ledvätska att göra. ... Känns inte som de var ett ok svar enligt mig, men o andra sidan e jag bara 26 i ett år till - 2 mån, så sen kan hon ju inte skylla på de när jag kommer tillbaka.
    Kan inte sova klokt o vaknar alltid med försvagad kännsel på morgonen, kan knappt lyfta telefonen från nattysbordet. O så värken på de..
    Men samma här, de känns helt klart lite bättre på sommaren än vintern. Mulet o regningt e värre än solsken.

Är det någon som ska invadera medeltidsveckan i visby i år?
    Trist att inte bli tagen på allvar, även om hennes påstående är rätt, jag gick hos läkare å rände mellan 7 - 15 års ålder innan jag fick min diagnos ställd genom att jag skickades till reumatologen å fick ta tester där.... å när jag äntligen fick diagnos hade jag redan varit sjuk i åtta år.....

Jag var bättre i lederna under graviditet, det är vanligt att man är det, oftast är man även bättre i andra autoimmuna sjukdomar också, min mage var exvis bättre med.

Jag är klart bättre på sommartid, men jag är väldigt beroende av väderomslag och mår bättre om temperaturen och vädret är jämnt och stabilt....
  • Riskiflickan
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-13 17:44:26 följande:
    Ser att ni pratar ledvärk. Min uppstod första gången när jag fick en "överdos" och allergisk reaktion på Kåvepenin. Sedan har jag haft ont i stort sett i varenda led, från bäckenet och ut till finger- och tåleder. Jag har passerat 26 med 7 år nu och har fortfarande lika ont. Bättre på sommaren och i värme, men det är ingen garanti alls. Vid stress blommar värken ut för fullt, oavsett temperatur. Nu fick jag ju Behepan och Folacin mot b-vitaminbrist (som KAN vara en orsak till värken) men ont har jag ändå, även om svaghetskänslan i musklerna försvunnit/blivit bättre.

Jag blev då inte bättre när jag var gravid. Det var första tecknet på att jag var gravid; jag fick en sån Demon värk i ländryggen och bäckenet.

Nemia: Tyckte du sa att du inte hade någon dubbelvagn när jag frågade för några dagar sedan.. Oskyldig Flört

Nej, nu ska jag gå och fylla på vattenflaskan för 50:e gången idag och se till att även småsorkarna får lite vätska i sig.
    inte så ovanligt att kroppen reagerar sådär med värk efter en sådan allergichock....

Jag får också värre vid stress, brukar få reumatisk feber om jag stressar för mkt, inte så ql direkt....
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11