• AnPa

K*B*N, pratar del 11

bohusbebis skrev 2011-05-18 10:53:05 följande:
    Övningsköra dit?
    Jo men då måste ju han vara med, hade jag haft körkort så hade jag kunna sticka utan att han behöver ändra sina planer nästa helg, hmm. Är helt klart värt att övertala och tjata om du kommer också, då har jag ytterligare ett argument till att vi borde åka (förrutom alla trevliga godingar här inne som ska dit )
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 10:52:35 följande:
    Åååå det skulle vara kanonkul - men tajmingen och platsen är lite dålig... fast det är kul att åka tåg med barnen förstås... det finns väl tågstation i Eskilstuna.... stannar stockholms-seg-tåget där eller går det norr om pölen?
    Ja det finns väl tågstation där *kollar upp*
  • AnPa
    cirkuspuman skrev 2011-05-18 11:12:09 följande:
    Om du ska lacka det hos en lackeringsfirma så funkar det inte att ha med plastdetaljer eftersom den smälter när de härdar färgen  
    Då är enda alternativet att spraylackera hemma och det kan ju oxå bli bra även om det inte blir lika hållbart  
    Men det finns alltså inte någon lackeringsfirma som lackar utan att härda, alltså som man gör hemma mao. Kanske skulle kika på hur mycket som går åt och hur man kan göra det själv. Lär bli dyrt, misslyckat och sluta med att jag får köpa ett nytt chassi.
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:06:10 följande:
    om jag åker hemifrån vid 6:30 är vi på Zoo (för det var där va?) kl 12:06, åker igen 15:45 och är hemma ca 21:30...
    tror ni man kan önska sig en helledig dag med SJ-biljett i morsdagspresent?
    Det tycker jag!
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:38:11 följande:
    Får ta bilen med släpvagn till Eskilstuna då
    Nä, tyvärr det blir svårt att komma loss den helgen då vi har en massa inbokat... var det nån annan härifrån väst som skulle ditåt?
    Passau ska inte med. Frk småland ska dit och har sagt att hon har plats då de tar husvagnen med men hon och passau ska inte träffas innan. Tror att frk småland nämnde något om att de korsar samma stad men visste inte om det var vid samma tidpunkt
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 13:42:21 följande:
    Har verkligen forskat i detta, blev inte klok på Postens info på hemsidan. Men ringde lokala ombudet och luskade. Gods upp till 1,20 m långt och vikt upp till 15 kg går som PostPaket. (på hemsidan står det nåt kryptiskt om att det räknas som skrymmande - och mkt dyrare - om längden + omkretsen är mer än 2 meter, på ett annat ställe står det att det räknas som skrymmande om det är över 1,2 m långt). Men på lokala posten sa de att de bara kunde fylla i längden med resultat att de inte kan klassa det som annat än icke skrymmande. Mitt packade Bee m tillbehör vägde ca 11 kg enl badrumsvågen - men det vet ju alla att det är ett känt faktum att badrumsvågen alltid visar minst några kilo för mycket   Kommer man under 10 kg så  kostar det bara 230 kr.
    Då är det ju värt att skicka! Jag trodde att det skulle gå på närmare 500:- som passau skrev. Men jag kan kika med min lokala post och kolla vad de säger (är det stora posten, alltså företagscenter el vad det heter eller lokala ombudet man pratar med?)
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 13:55:36 följande:
    Jag kollade med vårt lokala ombud (en kiosk) där vi brukar skicka allehanda konstiga saker (idag skickade jag t.ex en båtruta modell otymplig).  Maclaren Technovagnen som jag fick häromdan kostade 230 kr att skicka. Det är väl mest det att man blir lite nervös för hanteringen... Tidigare har jag fått en UJ (men det var några år sen) skickad till mig enbart inslagen i plastsäck och det gick utmärkt. Känns dock som om UJ:n (som var beg) är lite tåligare än Bee:et i hela sin konstruktion... Äh, jag är nog lite hönsig åxå... drömde som sagt tom mardrömmar om en liten skada... Jag har ju packat den i dubbla fleecefiltar + plastsäck.Konstaterade att den nog skulle bli skrymmande om man la den i kartong (hade bara tillgång till en flyttkartong - som barnen byggde kiosk av istället så det fick jag inte ta). VI kanske ska chansa... jag ska ändå packa om, nu när det blev lite mer saker att skicka med. Prus har dock fått sitt paket separat...
    Jo jag vet, men är de inte skyldiga att ersätta om något skulle hända?

Jag har kartongen kvar men som du säger, det blir nog svindyrt om man skickar i den. Ska mäta swiften och kartongen och kolla vad de säger. Vet inte riktigt vad jag ska packa den i om inte kartongen... har inte en massa fleecefiltar liggandes. Men jag ska nog kunna fundera ut något! Swiften väger ju 9.5 kg så viktgränsen är den ju under.
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 14:01:15 följande:
    Från en sak till en annan, när man nu hamnat i ett kreativt sällskap... Är det nån som har bra tips på bloggar/ hemsidor etc som kan inspirera Lekstuge-skapande?
    Barnen ska få en lekstuga när de fyller år till midsommar. Så nu målar vi om den knappt använda bastun med snygg vit väggfärg (sätter nåt bygge över själva bastuaggregatet så att vi ska kunna återställa till bastu vid behov). De kommer få IKEAs kök m överdel och små skåp av morfar... men vi vill ju pimpa ännu mer förstås.
    Dottern älskar förstås att laga mat (både på låtsas och på riktigt). Sonen att bädda dockor/nallar och rita. Bland annat... Vad ska vi fylla lekstugan med mer?
    Lägg upp en bild så att vi får ett hum om hur stort det är och något att spåna på!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11