Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Härligt med sommarväder! Här regnar det och är grått och mulet. Vaddå flest soltimmar i Sverige? Falsk marknadsföring. *surar* Hade tänkt bädda ner sjuklingen och ta en promenad, men nu är regnskyddet (och mina nycklar) i bilen som Vipera har med sig.. *suck* Kanske ska ta en bulle och lite mer te istället.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Men suuuck, mitt FL blev då inte bättre efter serverfixandet iaf.

På tal om bilstolar: Vi har en Akta graco duoflex XTP som vi är jättenöjda med. Vendel kan sitta bakåtvänd i den i baksätet, trots sina 104 cm och 17 kg! Jag tänker inte vända honom förrän det blir absolut nödvändigt!

Tror faktiskt att människor som fått ut en gratis stol på försäkringen ser en chans till ännu mer pengar och säljer den gamla. *misstror mänskligheten*

Asereht: Jag bytte till sittdelen bara för att Vemund var på tok för lång för liggdelen. Eg. borde man klaga hos tillverkarna, men å andra sidan är det ju inte deras fel att min son är lika lång som en 9-månaders när han är 4 månader.. Självklart har jag honom vänd MOT mig iaf och gärna med suffletten uppe så att de värsta intrycken skärmas av. Har för övrigt märkt tendensen att allt ska skyndas på med bebisarna även i mina mammagrupper. Det ska sittas och smakas och krypas och fixas.. *suck* Jag vill ju ha min lilla bebis, men han verkar också följa trenden och vara tidig med mycket..

Fröken Småland: Wow! 12 minuter? Jag som tyckte att ett par timmar var krisartat.

Nu har jag glömt vad jag skulle skriva mer, så jag får väl läsa lite till och återkomma..

• Ekorrfamiljen

Kikar in en megasnabbis! Ska med båten om 2 timmar så jag skulle mest bara önska trevlig helg!

Kramar! Solig

• Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2010-06-08 22:18:05 följande:
    o jag vill ha vagnen som borde höra till regnskyddet
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
    och jag vill ha solskyddet!!

Asereht: Var det inte du som hade länk till billiga solskydd till barnvagnar? Måste ha ett eftersom Sing:en har så kort sufflett.

Hej igen förresten, vi är hemma från en härlig Stockholmstripp nu. Vad har jag missat?

Kan man vara allergisk mot potatis som bebis? Vemund kräktes som en katt efter bara några skedar nu ikväll. Vendel var likadan när han var runt året..
  • Ekorrfamiljen
    Kavat: Fyyy vilken rutten attityd från förskolan!! Hoppas du lyckas förklara för dem så de tar dig på allvar.

Fröken Småland: Vad för kamera? *nyfiken*
  • Ekorrfamiljen

Oj, vad hände med tråden? Har alla ett liv utanför datorn eller har ni hittat någon annan kul websida som ni underlåtit att informera mig om..?

• Ekorrfamiljen

Nähä.. Det var bara för mig FL fulade sig. *pustar lättat ut*

• Ekorrfamiljen
    Pruseluskan skrev 2010-06-10 12:00:31 följande:
    Om man kan få ner priset på denna så kanske det är nått att ha i sommar ?  www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga__retrovag...

ska jag offra Been Frk S ? Är ju lite sugen på en Uj igen, eller så är det bara för att den är röd.
    www.blocket.se/stockholm/Urban_Jungle__10_byt... Neee, varför? Jag älskar ju Been. Eller? Kanske ändå vill ha en Bee+ ändå....
    Eller??? Hjällp :-O

Tjejor, lite rött till våren?www.blocket.se/stockholm/Skotvaskor_26987214....
    Den blommiga från BRIO såldes ut för 249:- här i sta'n. Var SÅÅ sugen, men har ingen vagn som matchar. Än.. ska jag tillägga.

Fröken Småland: "Vi hämtar en sjuksköterska.." *viker mig dubbel av skratt*

Asereht: Vaaa? Inget SATC-fan? *chockerad* Jag bara älskar serien, men har inte fått se hela, någonsin.. Däremot har jag köpt 1:a filmen som jag ska se när jag sett serien och sedan måååste jag få se 2:an på bio.

Idag var vi ensamma hemma, Vemund och jag, Vipera pluggar. Vi slösade lite skatteåterbäring på medicin till mig, solkräm till Vendel och pulvergröt till Vemund. *nöjd* Vendel fick vara med på ÖoB och Maxi också och skötte sig myyycket bättre än när vi båda föräldrar är med. *tror på Frk S m.fl. teori om barn och ensamma föräldrarna*
  • Ekorrfamiljen

Jag vet inte om de fortfarande rear dem (skötväskorna), men jag kan hålla utkik om vi har vägarna förbi där imorgon eller på lördag.

Fröken Småland: Grattis! Det var värdefullt skräp du hade liggandes. *vill också ha en sån kamera* Du måste berätta vad du tycker om kameran när du haft den ett tag sedan.

• Ekorrfamiljen
    Asereht: Usch så läskigt! Hoppas de lärde sig något nu då. Vendel får en massa exempel och learning-by-doing/experience varje dag, men inte lär han sig nåt för det inte!

Grattis alla årsdagsfirare!! Skål Insåg just att det är drygt en halv månad kvar till jag fyller.. *förtränger omedelbart*

Nu ska grinig Vemundbebis och jag åka på sta'n. Jag måste köpa Alvedon till honom och se om det finns något annat kul på Apoteket.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11