Ekorrfamiljen skrev 2010-09-30 10:24:06 följande:
Man får ju börja med att utesluta så mycket kolhydrater som möjligt och då ser man hur vikten reagerar. Därefter får man justera fettintaget.

Jag hatar ischoklad, just för kokosfett-konsistensen, men i kaffet blir det lent och gott, speciellt ihop med grädden. *älskar* Först när jag läste det höll jag på att kräkas, men så testade jag och blev positivt överaskad.

*ryyyyyyyser*
Jag gillar ischoklad i små mängder men där är det stopp. *s* Jag dricker ju inte kaffe och har inget i mitt te, varken socker eller mjölk. Jag hade mjölk i te när jag var liten och fram tills jag flyttade hemifrån. Då slutade jag med det av den enkla anledning att mjölken hann surna snabbare än jag gjorde av med den. Min dotter drack aldrig mjölk som liten eller som barn. Som lite större har hon druckit det endast i chokladmjölkorm. HOn hade mkt konstigheter för sig kostmässigt som liten.
Nu gillar jag mjölk men inte i teet, jag är så avvand där.
Jag börjar med att ta bort det som ska tas bort så får jag helt enkelt känna mig fram då. Jag är lite rädd för att överdriva nämligen. Jag har ju såklart läst att det kan göra att man inte går ned och då kommer ju oron smygande, jag har alltid haft lite svårt för att vara måttlig. Det är den där missbruksgenen som jag och Frk S diskuterade i somras. Det gäller allt från sötsaker till barnvagnar som synes.
Det kanske ger sig av sig självt. Är man mätt känner man ju inte för att stoppa i sig mer. Hoppas det iaf för jag är rätt bra på att moffa i mig.
Funderar på om jag måste äta igen. Är inte direkt hungrig men det är några timmar sedan jag åt. Jag tror jag måste böjra ställa klockan så att jag äter något sådär regelbundet för jag kan äta frukost och sedan ingenting förren till middagen och det är ju inte helt bra heller.