Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

mamma på vift skrev 2010-10-04 16:42:26 följande:
    Tack för alla svar!
    Vi börjar med att kolla om vi kan få göra ett blodprov samtidigt som vi ska kolla gluten. Om det inte visar något så utesluter vi mjölkprotein i en månad och ser om det blir bättre. Tycker så synd om lillen som ska behöva ha det så här så nu bestämmer vi att vi ska försöka gå till botten med vad som orsakar detta. Funderar på om hans välling kan ställa till det för magen... han dricker mild fullkornsvälling (sempers den från 1 år). Kanske ska testa och byta mot majsvälling eller risvälling istället!
    Tycker absolut du ska testa snällare välling. MIn vällingdrickare blev totalkass i magen av fullkornsvällingen, avföringen var som vatten så vi bytte tillbaka till majsvälling och körde på den tills han slutade med välling.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 17:00:15 följande:
    Är inte plutten runt 7-8 månader nu? Det är väl då de har sin separationsångestfas och vill vara nära nära hela tiden?
    Jo, han blir 8 mån till helgen så det stämmer bra.
    mamma på vift skrev 2010-10-04 17:12:39 följande:
    Vad skönt att han klarar att hinna till toaletten utan problem Min lille känner ju av det lite för sent, när det redan hamnat lite i kalsongerna och då blir han så ledsen så nu total vägrar han att gå utan blöja.
    Vi har ju även blivit anklagade från dagis att vi skickar dit honom när han har "magsjuka". Vet inte hur många gånger de har ringt och sagt att vi måste hämta honom för att han är lös i magen. Nu har vi ju fått papper på att han är lös i magen och att det inte är magsjuka så nu har dagis acccepterat det och ringer inte fullt lika ofta, bara när det är vikarier!
    Vad irriterande! Vi pratade med dagis och sa att mini är lite känslig för fibrer så om han blir lös eller är lös ofta så har det med det att göra. Inga problem.
  • Asereht

Jag skulle vilja ha 6 plattor på spisen, finns det spisar med 6 plattor? Just nu är alla upptagna och jag har ännu en kastrull som ska på.

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-10-04 18:59:44 följande:

Aserath Japps det finns.... jag drömmer inte bara om en sån spis utan också om ett kök där en sån spis får plats!!!

Onsdag åker jag till Ullared =)

Ah, om jag någon gång får ett stort hederligt bondkök så vill jag ha en sån!

Mannen fick extra poäng idag då han köpt en våg till mig fast jag inte skrivit det på inköpslistan.

Rätt ståbräda blev det också eftersom han ringde hem och kollade för säkerhetsskull. *duktig*
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-10-04 19:57:39 följande:
    Jo, den där Kiddyboard Maxi eller vad den heter ska funka till Brio Sing.

*gör vågen för Aserehts man*

Vill också ha stooort kök, gärna med vedspis i tillägg till den elektriska, stoora rum till barnen och så ett riktigt najjs badrum med bubbelbad. Det är väl inte för mycket begärt? Oskyldig
    Jag har en stooor vedspis i gjutjärn och murad kåpa. Tre kokplattor och ugn både i spisen och skorstenen. Tyvärr har jag rätt litet kök. Men spisen är underbar och väldigt praktisk när strömmen går.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpa55725.jpg
  • Asereht

Pruss - Vad mysigt med hjärtljud. *nostalgi*
    Jag hade också mk i framvägg. Började känna runt v20.

• Asereht

Eftersom jag inte kan citera så blir det flera inlägg istället. Det blir mindre rörigt så. Väntar just nu på att maken och O ska dyka upp. De är hos logopeden, ska bli intressant att se vad de har sagt.

Passau - brev kom idag. Tack så jättemycket!
    Zasata- brev är på väg. :

Ps. Jag har en Lodger.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-06 16:53:21 följande:
    Här är den. Lite tråkigt innerfoder bara, bajsgrönt. Skulle varit riktigt läcker med råååsa
    Det går ju att köpa färgglad booster eller vad det nu kallades. Finns i urhärliga färger.

Har inte hunnit utvärdera den än, nyss hemkommen. Får återkomma i frågan.
  • Asereht

Nu har jag iaf packat upp lodgern ordentligt och känt på den. Den är fin och jag är ändå positivt överraskad gällande färgen. Dovt varmröd, inte knallig utan en liten dragning mot oxbold. Fast när folk pratar oxblodsfärgad tänker jag på den där hemska vinrödslilaaktiga ala gammal skinsoffa och så ser den absolut inte ut. Färgen kändes varm/trevlig och det beige inlägget passade bra. Kommer att funka utmärkt i happyn när den är kamelfärgad. Funkar även till alla mina buggabaser utom den knallblå då eftersom jag är lite kräsen.

Närmare utvärdering kan jag ge först när den kommit till användning. Hade jag kunnat välja färg fritt hade jag kört på orange eller klarblå. Men jag gillar alla "folklore" även om de inte skulle passa mina grejor. Men nu var det denna som erbjöds för 300 pix och då fick det bli den.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11