Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Just det, kul med intervjun Fröken Småland! *håller tassarna*

Jag vill också ha ett hutlöst välbetalt - ROLIGT - jobb. *fjäskar för de på Imse Vimse. Kanske inte välbetalt, men det verkar roligt*

Nä, iväg med sötgröten var det ju.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Fin vagn Asereht!

Usch, jag MÅSTE sälja av lite saker för att få in pengar. Tyvärr är jag ju alltid ute fel säsong.. Drömmer

Vemund har gnällt och gallskrikit flera nätter i rad nu. Vet inte om han är förkyld, har tänder på g eller knas med magen.. Inättras orkade jag inte ta upp honom så han fick ligga och skrika en kvart.. (Efter att jag hade prövat ALLT, inklusive Alvedon, förstås) och efter det somnade han och sov gott flera timmar. Kände mig som världens sämsta, men att ha honom i famnen gallskrikandes i mitt öra utan att kunna hjälpa hade jag inte fixat.

Nu gnällde han lite på golvet, blev erbjuden tutte (han åt gröt för ett par timmar sedan) men var inte intresserad. Ner på golvet igen. Lekte snällt och tyst med sina saker. Efter en stund hördes ett konstigt ljud.. Då hade han somnat med sina leksaker, liggandes på armarna och nu snarkade han så gott. Han har aldrig sovit på mage förr, men kanske var det skönt i magen eller nåt. Nu ska jag leta bilder och lägga ut auktioner, sedan ska vi hämta Vendel.

Ha det bra allihop!

• Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-06-15 17:06:07 följande:
    Tjo! Idag fick jag hem Buppa påsen som jag beställde i söndags! Snabba puckar.

Den är jättesnygg och STOR! Den kommer att räcka länge vilket är väldigt bra. Det är en röd/turkos med cirklar. Den kostade mig hela 295:- som hittat alltså. Den kommer att passa väldigt fint i  röda happysittdelen och den skulle absolut vara otroligt snygg till blå basen med röd sufflett (nu får väl Fröken S slag! ).

kawaiikids.se/catalog/images/turquoisecircle....

Fö fick jag hem en röd molnmössa, en djungeldress från LIngon & blåbär och en rosa (gamla) sommarsuffla till buggan. Fast den blir nog till nästa år.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    Meeeh! Rear de ut den nu? Jag tänkte ju försöka sälja min för att få lite pengar, men det lär jag ju inte få om man kan köpa den billigare på rea. *surar lite* Drömmer

Usch, Vemund började nattningen med att ligga och vråla igen. Dessutom var det bara jag som dög att gunga vaggan: när Vipera försökte ta över fortsatte vrålen. *suck* Hoppas att han sover lite bättre inatt ändå.

Måste kolla runt lite på favvosidorna bara, men sen ska jag lägga mig och sooova.
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-06-16 07:43:10 följande:
    Ekorren: Hoppas du fick lite sömn inatt.
    Tack! Han har sovit liiite bättre nu. Gnället fortsätter dock. De på öppna förskolan blev nästan chockade igår, de har aldrig sett Vemund missnöjd. Tror att det är någon sorts utvecklingsfas i kombination med kanske tänder eller lättare förkylning..

Har ni sett uppropet mot Po.p och att de gör för mycket tjejkläder. Blev helt ställd för de är ju själva sinnebilden av unisex, men när jag gick in och kollade på deras sida kan jag inte annat än instämma. De har massor av fina kläder, men så är det massor av puffärmar och klänningar i de finaste tygerna.. Surt!

Är det någon här som är piercad i näsan? Min dotter vill pierca sig och jag har väl sagt ett halvt njaa, men det känns dumt att göra det nu på sommaren. Är det bara jag som är fånig eller? När man tatuerar sig bör man ju göra det efter att rötmånaden är över som tidigast liksom..
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-06-16 15:52:36 följande:
    Jag känner på mig att jag kan ha missat någons gissning på när Kavats bebis kommer (även om det inte var särskilt många som gissade {#emotions_dlg.djavulsk}) Så här ser det ut nu i alla fall

25/7 Fröken Småland
    29/7 K Kavat
    2/8 Barnmorskan
    7/8 Asereht

Glöm inte att den som kommer närmast får döpa bebisen Skål
    Heey! Jag gissade väl på den .. eh, var det 28:e? Nu minns jag ju inte längre, men kör på 28:e för min del.
  • Ekorrfamiljen

Kan inte klistra in saker jag kopierat i inlägg, därför jag inte lägger till mig på listan själv.

Pruseluskan: Jag är SJUUUKT NÖJD med min Sing! Hade varit kul med sittdel i annan färg ibland, men annars så. (Jag älskar turkos också förstås!) Det jag kommit på som är lite negativt är att suffletten är så kort (ska köpa extrasufflett) och att man inte kan ha vanlig ståbräda på den (men Buggy Board Maxi ska funka) men annars inget problem alls. Smidig, lättkörd och lätt att fälla ihop och upp och att montera. *käääär*

• Ekorrfamiljen

Nif: Tack! Samma argument som jag anförde.. *avis på så små tuttar*

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland: Har du fått din kamera än? Jag är så nyfiken på om den är bra, för jag vill gärna ha en själv.. Eller iaf en bra digital systemkamera.
  • Ekorrfamiljen

Vill också shoppa skaloveraller på rea men vet inte vilken storlek knubbkorven kan tänkas ha i höst/vinter. Han har ju 80 nu..

Pruseluskan: Vilken modell och vad kostade den? Jag kommer inte att vilja lägga mer än max 5000:- beroende på hur ekonomin och övriga omständigheter ser ut sen. Ja, Sing:en är lite högre än andra vagnar (speciellt om man jämför med nya BB Bee. ) Handtaget är ett par cm för högt för mig egentligen, men jag får väl skaffa platådojjor!

Asereht: Jo, jag ska försöka få dottern att vänta till i höst. Tack för input!

• Ekorrfamiljen

Tack passau! Angående inbox - japp, helt okej. Jag kanske sms:ar, vi får se.

När såldes den BBn då? *dålig koll*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11