Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2010-04-21 12:21:05 följande:
    fattar noll? berätta vad som är kul!
    Rubriken kontra bild och auktionstext.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Tjoho! Nu är maken på väg hem med våra nya (beggade) röda ektorpsoffor! Han sa att de var jättefina. {#lang_emotions_sunny} Så i helgen ska vi röja och möblera om vardagsrummet. Sen när skattepengarna kommer så blir det ny tv-bänk/hylla till jättetvn. Jag är så glad just nu!

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-21 17:52:03 följande:
    Vad roligt Asereht!
    Ja, och det bästa är nog att de passade plånboken också dvs vi hade råd trots att skattepengarna inte kommit än. Men vi får leva snålt den här månaden ut. Fast det är det värt, gissa om det ger tillvaron ett lyft!
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-22 14:03:38 följande:
    Här var det lugnt vatten idag, vad har ni för er? Asereht sitter in sina nya fina röda soffor kanske? Hur var dem?  
    Är bara inne och vänder. Sofforna ser bra ut men är i garaget än så länge. Vi måste röja ur vardagsrummet och jag måste har bärhjälp med sånt. Fanns inte tid för sånt igår kväll, eller ikväll eftersom maken jobbar sent. Meni helgen så.
  • Asereht

Har varit på en blöt och kall utflykt till stan. Var in en snabbis på bvc och fick lillgrisen mätt och vägd. 5650 g och 60 cm har han hunnit bli. 10 v gammal.

Nu har jag mellanlandat hemma och ätit och utfodrat lillgris. Nu ska vi strax gå igen. Det lockar verkligen inte att gå ut i det där vädret igen. *fryser*

• Asereht
    Lokatt skrev 2010-04-22 21:40:02 följande:
    vet ni vad jag ska göra?! Ta körkort! Så glad (och lite nervös) över det! Har velat i flera år, men det har inte varit läge varken ekonomiskt eller tidmässigt med all föräldraledighet. Men nu så På torsdag blir det handledarkursen och syntest, sen ska pappren inväntas så börjar jag intensivkurs teori så fort det drar igång nån. Och på tisdag börjar jag plugga matte. Och jag ska till sjukgymnasten igen nästa vecka. Hej o hå nu händer det stora saker!
    Vad kul, jag ska förhoppningsvis (om allt går som det ska, tar inte ut nåt i förskott) gå intensivkurs till sommaren. Måste öva lite till bara eftersom dom har vissa förkrav här innan man får gå intensiven och jag är inte tillräckligt bra än eftersom jag varit tvungen att ligga lågt under vintern.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-23 07:18:32 följande:
    Hur stor ålderskillnad har ni mellan era barn ? Och hur tänker ni ang den? Är den medveten eller är det "ödet" ?
    Mellan 1:an och 2:an är det 10 år (och 5 mån).

Mellan 2:an och 3:an är det 21 månader.

Mellan 3:an och 4:an är det 19 månader.

Mellan 4:an och 5:an är det 4 år (och 3 mån).

Ödet styrde mellan ett och två då det inte är samma pappa där. Jag var ensam med tjejen från 8:e mån och i 8 år framåt. Sen träffade jag maken och på den vägen är det.

Tvåan är planerad, vi bestämde oss för att slänga pillren. Jag fick en mens och sedan var jag gravid.

När tvåan var född så tyckte vi att det var helt ok om det blev en till om inte allt för lång tid.  Skaffade aldrig något preventivmedel och när tvåan fyllde ett så testade jag positivt.

Fyran var inte planerad. Vi hade inte ens hunnit fundera på hur vi skulle ha det och plötsligt försvann mensen som knappt kommit tillbaka.

Femman fanns inte ens med på kartan. Vi slarvade, så kan det gå. Men vi är idag väldigt glada att vi valde som vi gjorde och att vi fick en sladd/bonusbebis. {#lang_emotions_heart}
  • Asereht

Igår lade jag mig 20:30. Tuttade A medan jag läste, han somnade efter att ha pratat med tutten en stund. Jag föste över honom till hans säng (sidovagn) och fortsatte läsa till 21:30 ungefär sen släckte jag och somnade mer eller mindre omedelbart.

Sov hårt tydligen för jag märkte aldrig att make och hund kom upp och lade sig. Brukar vara svårt att inte märka det annars.

A vaknade vid 4:30 och tuttade. Vi somnade båda om direkt och han sov med mig. Sen vaknade jag av att A låg och babblade. Då var klockan 06:29, min klocka ringer 06:30. Så det var bara att gå upp.

Jag har alltså fått sova ordentligt inatt men är jag piggare? Nope, inte ett dugg, nada icke sa picke lika trött som vanligt! *gäspar*

Jag har alltså kommit fram till att rent pigghetsmässigt som det känns så är det noll skillnad på att lägga sig (och sova) efter 23 och före 22.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-23 07:40:54 följande:
    Vi har fyra år mellan barnen och vi hade tur eftersom det var precis så vi ville ha det. Jag tycker det är för tufft med barn tätt och vill hellre njuta av dem lite mera en och en. Samtidigt är det nog tråkigare för barnen när de växer upp men det är ju alltid för- och nackdelar med allt.
    Det är fyra år mellan mig och min syster. Vi har tidivis legat helt i ofas utvecklings och åldersmässigt men sedan vi blev vuxna har åldersskillnaden suddats ut och vi är jättebra vänner.
    Fröken Småland skrev 2010-04-23 07:49:17 följande:
    Bara lugn, om sisådär fem år så får du sova ordentligt igen
    Saken är ju den att jag sover bra men jag blir inte pigg. *s* Fast så klart är det ju bättre att inte bli väckt alls men jag har nog inte sovit en hel natt sedan jag fick barn öht, jag vaknar även om barnen inte gör det.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-23 07:51:39 följande:
    Är frog och gecko lika stora? Jag är inte jätte förtjust i frogens nikotingula insida.... Man kan inte ha camkläder på frog men på geckon stämmer det....? Fast det lutar mest åt Bee, tror ni inte det är en bra sommarvagn? Perfekt att ta med till Ölandssemestern i 2veckor. Jag menar på sandstrand är ju INGEN vagn optimal. Men hur är den på grus/landsväg?
    Jag tror Frog och Gecko är jämnstora.

Frog kan du ha camklädslar, inte Gecko.

Man vänjer sig vid insidan, och vill man inte ha den så är det ju bara att skaffa en camsufflett istället. Samma gällande liggdel. Du kan ha camliggdel eller geckoliggdel på froggen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11