Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

Lokatt: jag hittade en så fin kennel igår i närheten där jag bor med bruna (love) labradorer med linjer som ligger så nära ursprungliga egenskaper som det går..... men just nu passar det kanske inte med ny hund :'-( men de var sååååå fina.....

• Riskiflickan

idag har jag lite ångest.... har lovat för flera veckor sedan att jag skall jobba extra idag på hospice, för att dryga ut när mitt OB inte betalas ut för semestertiden..... så idag är det 8 timmars kvällsjobb trots semester.... snacka om att jag ångrar mig lite.... som tur är så öser regnet, så det är inte lika tungt iaf.....

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-07-17 13:35:48 följande:
    oh, vad spännande, kan du inte länka? Varför passar det inte med vovve nu?
    Ta och rinng och prata med dom, sätt dig in i ras-världen kring labbar, visa ditt intresse, berätta vad du vill ha och att det kanske blir nu, kanske (mest troligt?) om något år, men att du vill stå på deras intresselista. Är det en seriös kennel behöver du ändå bli godkännd innan, så då är det lika bra att göra det nu och ha en tidig och bra relation till kenneln.

Jag är så nöjd över Charles linjer, (dobbisens namn ) tyvärr så slarvade tidigare ägaren med tejpning av öron, så vi tejpar tejpar nu, hoppas det går att fixa såpass sent.
    Ska se om jag hittar länken igen, slarvat bort den

Jo, man ska bli godkänd, å man skall helst träna något med sin labrador, då får man förtur. Jag vill ju så gärna ha just en brun labrador. Kenneln ligger utanför Vara som ju inte är helt långt härifrån....

Att det inte passar med vovve nu är väl mest för att jag vill planera in en längre semester där en och samma person är hemma och att vi planerar annat smått
  • Riskiflickan
    Fröken Småland skrev 2010-07-18 08:21:45 följande:
    Riski: ja, nu börjar det dra ihop sig smått va?
    Ja, det gör det allt....
  • Riskiflickan
    Fröken Småland skrev 2010-07-18 23:16:50 följande:
    Prus: jag svarar åt Riskiflickan; skulle nog tro att
    de har läst receptet men saknar några ingredienser

UJ:n gav jag 1200 kr för med beach/lime-klädseln. Lagom . Sen har jag redan köpt till en gräsgrön och en Coco för sammanlagt 450 kr *nöjd*

Bild kommer när vi kommer hem igen.
    hih, du har rätt...

förresten, vart kan man köpa den där fina vagnen... verkar bara finnas i tyskan/nederländerna/norge?
  • Riskiflickan

Fr S du har bra koll på oss

vi måste alltså vänta till hösten med bebisverkstad pga mina mediciner för min RA.... ett väldans planerande när man måste sluta med medicinen flera mån i förväg innan man ens får försöka

• Riskiflickan

Thulo: grattis till sötnosen!! 

Zasata: jag har provat en av samma märke, fast inte exakt den och det fungerade fint

• Riskiflickan

*kikar in å hälsar såhär mitt i natten*

Japp, här var semestern slut å jobbet på G igen.... jobbat två nätter i början på veckan, jobbar nu helgen å sen långledig... bra planering med mjukstart

Jag vill också ha iphone4, hade tänkt den vita först, men kanske blir den svarta ändå om jag inte orkar vänta flera månader till.... man kan ju visst gå in på apples hemsida och fylla i för att få ett gratis skal till den om man köper innan 30:e september..... antar att det har med antenn-missen att göra...

Såg att det vankas trådträff... kul! Kan bara säga att jag var meganervös å kände mig som världens mest o-coola person när jag var på trådträff

Lokatt: går det bra med nya hunden?? Här håller jag på å klickerträna min vovve för fullt, fungerar jättebra....

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11