Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-04-28 09:26:44 följande:
    Du är såld på din ? *lyssnar på*
    Såld och såld... Jag gillade den inte för ett år sen för jag tyckte att han var för liten för att åka framåt då. Men nu tycker jag det är helt OK och han sitter som en gud i den och den är grym att köra. Så är man inte känslig för framåtvänt så är den perfekt som sommar/rese/allroundvagn. Cameleon är en riktigt lyxig barnvagn som håller hela vagntiden men som är överlägset bäst de första åren, därav att jag rekommenderar dig Bee. Och så en Cameleon sen till bebisen när den kommer
  • Fröken Småland

Bara en sak till... Nif: du kan ju sälja Frogen helt naken för det finns nog folk ute i landet som har en Frog och flera klädslar. För dem kan det vara intressant att få två kompletta vagnar för en liten penning. Skulle tro att du kan få 1.500-2.000 för den naken och kan du sälja liggdel, sufflett, varukorg och åkpåse för kanske 500-700 så har du ju inte förlorat på vagnen Sittdelen är antagligen intressant på Tradera trots att den är defekt, många visade intresse då jag sydde en egen utifrån en slaktad.

Intressent på liggdel kan finnas (men inte jag)

• Fröken Småland

Lokatt: Ja, Bee går att vända men det är inget fotstöd när man åker bakåt så jag tycker han sitter dåligt då. Och nej, ingen overlock på gång ännu men man vet aldrig

Hur gick det med matten?

Pruseluskan: Kolla in i Bugabootråden under FAQ i TS så står det lite om de olika modellerna. Jag gillar Frog bäst men Gecko är snyggast och Cameleon har mest valmöjligheter

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51213267.html

Riskiflickan: Jag kom på nu att ingen svarade dig på din fråga om MacLaren {#lang_emotions_embarassed} Det beror nog mest på att inte så många av oss har någon. Jag har en Triumph som är den näst enklaste modellen med bara viloläge. Lindadjo har mer koll på Quest och Techno så hoppas hon hinner komma med lite feedback. Just nu är hon och jobbar vet jag dock. Miss Boring har en Techno men hon är ju för fin för att hänga här numera {#lang_emotions_djavulsk} {#lang_emotions_wink}

*går tillbaka till mitt nya lilla syrum*

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-04-28 10:35:49 följande:
    Någon som vet lite om brio. Själv har jag noll koll. Isf undrar jag om de där lösa happyklädslarna till sittdel möjligtvis skulle passa på en nova eller en duosittdel. Kan inte mdoellerna men nova var väl föregångare till happy har jag fått för mig. Novor kan man iaf hitta billiga men de har ju ofta så fula klädslar. *snobb*
    Nova är föregångare till Happy, det vet jag helt säkert. Sen tror jag att det var så att året som Happy lanserades så behöll de en "snikvariant" av Nova så de verkar ha legat lite omlott i produktionen varför jag gissar att klädslarna passar. Jag har ju haft båda och min intuition säger mig att det borde passa, om inte perfekt så åtminstone någorlunda. Nova är för övrigt en väldig trevlig vagn med härligt Brio-gung i. Det var den vagn som jag primärt hade till Maja och som jag gillade väldigt mycket. Men jag håller med om att klädslarna är riktigt sunkiga {#lang_emotions_undecided}
    passau skrev 2010-04-28 10:57:13 följande:
    ring brio-outleten i Osby och fråga Tackar för paket fr.S!alltid kul med oväntade och mkt trevliga paket!TACK!
    Ibland så får man till det
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-04-28 11:15:27 följande:
    Tackar för briosvar. Jag har ju mestadels kört Teutonia som jag gillar grymt men en och annan emmaljunga har kommit in men åkt ut igen eftersom jag inte till 100% gillat dem. Därav att jag är lite skeptisk till emmaljunga men lite nyfiken på brio eftersom nova och duos brukar gå att hitta riktigt billigt. Det värsta som kan hända om man köper och det inte passar är väl att man får sälja igen. *s*För tillfället har jag span på ett par i närheten. Den ena ser ut att kunna bli riktigt billig och sånt tackar man ju inte nej till. Gillar man den inte så kan man ju sälja den igen och inte förlora en massa pengar. Men som sagt, vissa klädslar är *urk*. Speciellt de bomullsaktiga är riktigt fula och sunkiga men de grövre verkar vara bättre. Nu spanar jag lite på en beige/svart och en oliv/svart. Båda här i stan. Men jag hoppas ju fortfarande att det ska ploppa upp en Teutonia primus/delta/prestige här i närheten åt mig. Så jag avvaktar lite.
    Om man kan sätta dit tryckknappar så är det ju inte särskilt svårt att sy en egen klädsel. Måste lära mig det där med tryckknappar!

Förresten så gick min symaskin sönder! Men jag blev arg på den och talade den tillrätta (läs: skruvade isär den och fäste en skruv inuti). Fröken Småland-Singer 1-0
  • Fröken Småland

I helgen köpte jag en härlig lurvfilt på Rusta som jag vet håller sig fin även efter tvätt då vi har såna till barnen i husvagnen. Den här gången köpte jag en vit och tänkte sy barnen varsin lurvtröja. Maja valde cerise kantband *chock* och lillebror får turkos eller lime, jag har inte bestämt mig ännu. Kanske båda? Ena färgen runt dragkedjan och andra runt ärmarna. Vi får se. Jag återkommer med bild när/om projektet blir klart. Det är visst mycket snack och liten verkstad idag. Måste packa badkläder också för onsdag = simhallen.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-04-28 11:26:01 följande:
    Mycket snack och liten verkstad är det definitivt här. Jag sitter ju här och kollar T och Blocket istället för sånt jag borde ta tag i. Jag skyller på vaken bebis trots att lillgrisen (fisen?) ligger och pruttar på en filt. Japp, han låter osm ett knatterband och storebror ligger imponerad bredvid och fnissar.
    Gulligt!

Men vad är nu detta? Nu hade jag auktionsslut igen och fick det gamla "sålt objekt"-mailet? Fattar inte.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-04-28 11:55:51 följande:
    VARNING: Om någon ringer pål din dörr säger att de kontrollerar om duh ar fästingar på grund av varmare väder, ber dig att ta av kläderna och dansa runt med armarna upp. Gör inte det! Detta är en bluff! De vill bara se dig naken. Jag önskar att jag hade fått det här igår... Jag känner mig så dum...
    *gapskrattar*
  • Fröken Småland

Tror ni att det är för tidigt att lägga ut sommarkläder nu? Typ badbyxor, shorts osv. Vill gärna bli av med eländet och det kanske är fler än jag som är ute i god tid *hoppas*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11