K*B*N, pratar del 11

Tjoho! Nu är maken på väg hem med våra nya (beggade) röda ektorpsoffor! Han sa att de var jättefina. Så i helgen ska vi röja och möblera om vardagsrummet. Sen när skattepengarna kommer så blir det ny tv-bänk/hylla till jättetvn. Jag är så glad just nu!
Har varit på en blöt och kall utflykt till stan. Var in en snabbis på bvc och fick lillgrisen mätt och vägd. 5650 g och 60 cm har han hunnit bli. 10 v gammal.
Nu har jag mellanlandat hemma och ätit och utfodrat lillgris. Nu ska vi strax gå igen. Det lockar verkligen inte att gå ut i det där vädret igen. *fryser*
Igår lade jag mig 20:30. Tuttade A medan jag läste, han somnade efter att ha pratat med tutten en stund. Jag föste över honom till hans säng (sidovagn) och fortsatte läsa till 21:30 ungefär sen släckte jag och somnade mer eller mindre omedelbart.
Sov hårt tydligen för jag märkte aldrig att make och hund kom upp och lade sig. Brukar vara svårt att inte märka det annars.
A vaknade vid 4:30 och tuttade. Vi somnade båda om direkt och han sov med mig. Sen vaknade jag av att A låg och babblade. Då var klockan 06:29, min klocka ringer 06:30. Så det var bara att gå upp.
Jag har alltså fått sova ordentligt inatt men är jag piggare? Nope, inte ett dugg, nada icke sa picke lika trött som vanligt! *gäspar*
Jag har alltså kommit fram till att rent pigghetsmässigt som det känns så är det noll skillnad på att lägga sig (och sova) efter 23 och före 22.