Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-04-25 07:44:49 följande:
    Pruss: Den orange är jag helt oskyldig till sömnaden av. Den var rutig har jag för mig när jag ägde den, tanken var att jag skulle klä om den, men så blev det inte under vår korta period av samboende . Trivdes aldrig med den Är ju först NU som jag känner att det är någorlunda okej att ha E framåtvänd, egentligen skulle jag helst vilja ha honom mot mig fortfarande, men han får inte plats i någon vagn åt "rätt" håll längre
    Hur känner E för att sitta åt "fel" håll?
  • Tant Pruselius

Ìdag är det städdag i föreningen. Tur att det är sol och fint väder, men det blåser tydligen rätt kallt enligt sambon som fick rycka ut och hämta upp diverse inredningsateraljer som T slängt ut från ballkong och sitt rumsfönster. Livsfarligt att hon kan öppna det själv. det är som tur var barnsäkrat så det öppnas endast 10(?)cm...

• Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-04-25 09:59:20 följande:
    Vilket är fel håll?? han skulle gärna sitta vänd mot mig, han stornjuter när vi är ute på landet och han får åka Emmaljunga classic. Då kan vi ju prata och kommunicera på ett helt annat sätt. Även om han pratar SUPERbra nu så använder han en del tecken fortfarande och så hör jag ju inte allt när han pratar "bortåt". Särskilt inte om vi går vid en väg eller det blåser mycket ute.
    syftade mer på att du skrev "rätt" håll så då tänkte jag att om jag då skriver "fel" håll så förstår du att jag menar andra hållet mot vad du mena med rätt Oj va snurrigt.
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-04-25 15:31:16 följande:
    Hihi jag fattade nu iaf. Inte mindes jag att jag hade skrivit "rätt" håll
    bra, då är vi på samma spår då
  • Tant Pruselius

Ekorren - precis som Nif så tycker jag att du ska prata med BVC dem har förhoppningsvis kompitenta psykologer(kuratorer knutna till sig. Det är alltid en bra början. Får du inget gehör där så vänd dig till förskolan. Här i kommunen har vi ett helt stödteam anställt med barnkuratorer, psykologer och annat duktigt folk.
    Så kanske nått sådant finns att få hjälp sv hos er med?
    Lycka till! *kraaam*

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-26 12:53:28 följande:
    Nu är jag lite ego och visar upp vår "nya" (begagnade" soffgrupp. Himla skön att sitta i och passar bra till mattan vi redan hade. *gillar* Sen kan man skaffa en till klädsel att variera med. Inte dumt alls om jag får säga det själv. Och det bästa var att den var billig och fanns hyfsat nära. Filtarna är väl inte så matchade men jag var tvungen att lägga dem någonstans. Vi är riktiga filtmysar i vår familj närmligen. *s*
    tjusigt värre ju! Är med en filtfanatiker

Ekorren - Jag lyssnar annars, och garanterat fler med mig!

Frk S - 3000 för 09 Bee bra? (ingen annons)
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-26 14:34:26 följande:
    Asereht: Jättefint!!! Vad kul med nya soffor, det blir ett lyft för hela huset Jag skall byta mina till vita med de blåvita kuddarna så snart jag hittat en matchande matta. Min mamma har skaffat en hund som (hör och häpna!) fick komma in till oss och den kissade givetvis på vår ullmatta Zasata: hoppas medicinen hjälper. Det är inte kul att inte få sova på nätterna, inte för någon Pruseluskan: 3.000:- är absolut max för en begagnad Bee. Det finns demo-ex att köpa i flera butiker runt om i landet för 3.500:- och då får man ju full garanti i två år framåt. 2.500 skulle jag max betala för en begagnad men du vet ju hur jag är; inget fynd - inget köp 
    *lägger på minnet*
    Kan du inte följa med och göra affär med mig

Asereht skrev 2010-04-26 18:00:55 följande:
    Jag har bestämt att jag behöver en fyrhjuling som komplement. Speciellt vid hämtningsdagarna på dagis. Har helt snöat in på en Teutonia av äldre modell (favoriserar modeller mellan 03-05) då jag har bra koll på dem och vet vad jag får. Men jag kan tänka mig en Emmaljunga eller Brio också om jag hittar någon prisvärd som finns i närheten. Någon som kört Emmaljuna eller brio senaste 5 åren och som har lite vettig feedback. Jag har fått för mig att Brio är osmidigare än emmaljunga men det kan jag ju ha fått om bakfoten. Jag har haft ett par emmaljungor men ingen brio (sedan 90-talet) så jag behöver hjälp där. Jag har sett att man kan hitta brio duos som är hyfsat snygga och för hyfsat pris så jag behöver veta lite vad ni har för erfarenheter.Nu handlar det int eom lätt och smidig i första hand utan stadig, pålitlig och slitstark då jag vill ha en "traktor" som kan tjäna som ryck slit och släng. Jag har hittat ett par grymt sjyssta teutonior men tyvärr allt för långt bort. Varför är det alltid så att om man letar efter något så hittar man inget men när man inget ska ha finns det över allt?
    kan du inte inboxa dem du spanat in så man vet vad det är du söker

Om någon är påvägen ner eller upp från malmö så kan jag hämta med den när vi åker upp/ner helgen den 7-9:e
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-04-26 20:39:15 följande:
    *snyft* jag har redan fått en jätterepa på been Någon av er som vet varför man blir helt yr ibland? bara snurrar i huvudet på mig och typ domnar av i armarna.
    det är därför jag kör beg för jag hade tvärdött varje gång en ny repa kommer till. Gillar när det redan är lite så är det liksom inte mitt fel... fast arg blir jag ändå...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-26 21:01:28 följande:
    Zasata: om man inte har någon särskild sjukdom så skulle jag gissa att näringsbrist och/eller sömnbrist är den absolut vanligaste anledningen till symptomen du beskriver. Lite av båda för din del? Ta hand om dig vännen. Asereht: många rekommenderar Emmaljunga City Cross eller Crossway som de hette förr. Har ingen egen erfarenhet men det känns som att de är ruggigt omtyckt. Nif gillade sin jättemycket för övrigt. Har hon förresten kvar den eller är det en Classic hon har på landet? Också en bra vagn, kanske går att lura av henne? . Själv gillar jag Brios Happy, jag hade en när lilleman var nyfödd. Dessvärre hade jag klumpchassit "Compact" och det kan jag verkligen inte rekommendera. Enda bra med det var att det var så tungt och stabilt att Maja kunde åka på fotstödet när det var uppfällt så den funkade bra so syskonvagn . Men brorsan hade också en Happy med "Reversible"-chassit och det var riktigt grymt. Det var som namnet antyder svängbart styre och en riktigt bra varukorg med trådbotten och textilkanter, dvs det bästa av två världar. Säg till om du vill att jag raggar upp en bild på det.
    vill se bild! fast det kanske var mer menat till A
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-04-27 06:30:23 följande:
    Nä, jag har inte kvar min City Cross. Hade jag haft det hade jag använt den. Fick förvisso ett riktigt måndagsex som gick sönder mer än lovligt, men när den fungerade så älskade jag den. På landet har jag en classic eller ngt liknande. Den flyttar inte så länge det öht går att trycka ner E i den Brio Happy tycker jag är superfin, men många som köpte den till sina -07 or reklamerade. Antar att de blivit bättre sen dess, men en sån skulle jag aldrig köpa ny. De sjunker enormt fort i värde verkar det som.
    min kompis hade City Cross som pajade var och varannan dag den också....
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11