Fröken Småland skrev 2010-05-28 11:45:42 följande:
*Lokatt: Maja läser inte så bra ännu att hon läser hela böcker själv. Men jag gillar Pija Lindenbaum skarpt men jag tror du själv nämnde någon av hennes böcker igår fast jag är osäker på titlarna. Lill-Zlatan nånting är kanonbra och även När Åkes mamma glömde bort. Hon är verkligen en härlig författare. Vi läser tvillingdeckarna här hemma för Maja och det är ganska rätt i ålder för henne men hon är ganska försigkommen och klok.
Gillar oxå henne skarpt, har nog nästan alla hennes titlar tror jag
Då KRÄVER vi före och efterbild på permanenten!!
Just det, min hårhistoria, berättade aldrig va? Jo, först blev det ju gult, sen blev det blond/grått. Då hade mina pengar sinat att köpa ytterligare en omgång färg (minst 4 behövs), så jag tvättade håret ett par gånger, resultat inte lika knivskarp nyans av grått. Så nu har jag gått runt med blond/grå

Ute och i affär har jag för det mesta haft keps dock
Ny färg inhandlades igår och jag hoppas hinna idag eller imorgon att färga. nytt försök på blond och så ska jag göra några få underliggande röda slingor.
passau skrev 2010-05-28 12:05:44 följande:
japp, längs sömmarna...alla mina har gjort det efter ett tag,,,men du kanske har bättre knep än mig spelar ingen roll vilken sorts tyg jag använt... tjockt eller tunnt... samma sak
Min sittyklädsel håller fint än, den är bara i lakan/bomulltyg dubbelt. Har använt trestegsraksöm i utsatta sömmar. Dock har knappen pajjat på grenbandet
På förmiddagen idag gick jag med tre hundar och tre barn på utflykt till lekpark en bit härifrån. snacka om att behöva ha alla sninnen på alerten! haha värsta dagisgruppen ungefär