Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-06-23 06:46:02 följande:
    Lite inspiration till bohusbebis. Den här lekstugan tycker jag är så gullig Hjärta

www.styleroom.se/album/13559

Ooooja, har sneglat på liknande... vår gamla bastu blir väl inte riktigt sådär flott men.... nu är väggar/tak vita lite shabby chic (dvs inte så noga målat) och golvet brunlaserat, ska vaxas säger maken... sen ska vi inreda lite i smyg, det blir lite enkelt i början så får barnen vara med och inreda efter hand... Det som ska in är ikeas kök m överskåp, två fina väggskåp m runda fönster, bord och stolar. Röda prickar = tyg å dynor. Mattan på bilderna där var snygg... ska se om man kan hitta nåt sånt... Docksäng och dockor får väl installeras.... En del av den gamla bastun ska bli kiosk, så där får vi väl hitta på nåt. Ska hämta trä-kassaapparaten idag...

På måndag tänkte vi att de ska få öppna sin present... dvs gå ner till lekstugan och upptäcka inredningen... mkt nattjobb blir det...

Nånstans i mina gömmor har jag beskrivningar på virkade godsaker (försökte övertyga virkande systern att göra men hon var inte så lyhörd).... ska bläddra å se vad jag hittar

• bohusbebis
    Jessika82 skrev 2011-06-30 14:23:22 följande:
    Jag har börjat på sufletten... Äntligen

Spännande! Jag svampade just den lätt solbruna svarta PT-suffletten med TOPPEN-resultat, än så länge... får väl granska den lite mer senare...

Ase, va skönt med shopping i AC.... jag smälter bort i värmen (sitter inne å jobbar, men gjorde ett litet pysselryck med PT-suffletten och blev så nöjd så)

Nu ska jag hämta barn å köpa en plaskbassäng tror jag... gillar egentigen inte såna där men idag känns det helt oundvikligt...

• bohusbebis

Ska lämna in Swiften för översyn och håller på att "rusta" Phil&Ted:en som jag fick hem för några veckor sen (den har blivit stående....) Tyckte den verkade helt okej (bortsett från att den var skitig och mer solblekt än uppgivet men men) men när jag nu rullar den på rumsgolvet så klapprar det liksom från höger bakhjul!!!! Va 17 är det?? Många PT:ar har jag haft men detta har jag aldrig varit med om... Som att hjulet liksom går in för långt på axeln... den lilla spärrpluppen verkar funka som den ska... ska kanske testa att smörja, har litiumfett tror jag det är... eller ska jag köpa kopparpasta, vad är bäst för metall mot metall? Eller kan det vara själva lagret, men det borde väl inte låta sådär....?

Vad säger ni kreativa proffs??

• bohusbebis
    Kavat skrev 2011-06-30 19:22:30 följande:
    Stänkskärmen som ligger emot hjulet? Den går att överböja så den ändrar form lite grann om det kan vara det...
    Nej, det är inte den...tack ändå.... funderar på om själva axeln blivit böjd..
  • bohusbebis
    Kavat skrev 2011-06-30 14:49:36 följande:
    Vi funderar på om vi ska skaffa husvagn. För och emot?! Har inte råd med någon dyr men vad kollar man efter? Försökte hitta någon sorts köphjälp för nybörjare men hittar inget. Vet ju att några av er har erfarenheter. Så råd och tips mottges tacksamt!

Vi sålde just vår skruttvagn till en hantverkare, den var från 81... men den dög för oss att vara ute i några nätter om året. Är jättesugen på en nyare husvagn, men frågan är om man använder den så mycket egentligen... Barnen tycker det är supermysigt att bo i husvagn, som en jättekoja för hela familjen...

Kan ni inte testa att hyra en nån vecka för att känna på och känna efter vilka behov ni har och hur ni kommer använda den. Ska ni campa på campingplats så kostar det ju endel under högsäsong, då kan man ju hyra ganska många stugor för köpesumman... Samtidigt är det ju himla mysigt och bekvämt att ha sitt eget "hem" med alla saker på sin plats och slippa packa i och ur bilen om man åker mellan olika stopp...

Vi som tittar efter nyare husvagn har väl konstaterat att det är så himla ful inredning i de som är äldre än -00 och man får väl räkna med att lägga ut uppåt 100-150.000.... men det kanske blir bättre priser off season...

Köper man begagnat måste man kolla fukt / mögel, om golven känns svampiga eller om det verkar regna in... Det blir lätt mögel... usch...

En lekmans tankar om husvagn....

• bohusbebis
    cirkuspuman skrev 2011-07-01 10:34:31 följande:
    Det var min tanke oxå
    Jag hade problem med det när jag monterade de första på min E3:a men till slut fick jag det att funka genom att böja dem som Kavat säger
    hmmm... kanske inre kanten som ligger emot? rullade den nyss å då hördes inget...
  • bohusbebis
    zasata skrev 2011-07-02 11:02:37 följande:
    Japp blev en sitty twin. 09 modell 1200kr inkl två rattar och regnskydd.. ÄR väl okej pris?
    Än är jag nöjd. Käns lättare än pt att bara stoppa nre barnen ;)

Leende har fått sin bebis nu!

VA??? REDAN???

GRATTIS LEENDE!!!!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11