Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Grrrr vad jag är sur på tradera appen! Den krachar herrns tiden. Urkasst. Den funkade bättre innan uppdateringen. Nu är den oanvändbar ju!

• Asereht

Provade att göra egen majonnäs idag. Trodde det var jätteavancerat men det blev över förväntan bra faktiskt Så till middagen blev det aioli på egen majonnäs, alla gillade den.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

På tal om smal. Jag har funderat på en sak angående viktnedgång. Om jag når mitt uppsatta mål så kommer jag fortfarande anses överviktig enligt tex BMI.

Många i omgivningarna kommer dessutom fortfarande rycka att jag är överviktig. Hur hanterar man sånt? Tänk bara alla trådar här på FL där folk anses överviktiga och bör gå ned ca 10-15 kg när de tex väger en 70 kg till en länd på 168 cm (enligt mig inte rimligt).

Detta har verkligen fått mig att fundera. Har man som jag dragits med 30 kg för mycket och lyckats jobba sig ned 20-25 kg och får höra att man är lite väl rund och behöver gå ned i vikt, hur sjutton tar man det utan att ge personen en rak höger?

Kanske konstiga funderingar men jag fastnade lite i det tänkandet igår då jag kollade på Biggest looser.

Jag har redan nu vissa problem med min självbild då jag ser på vågen att jag tappat 11,5 kg men jag ser ingen skillnad i spegeln.

• Asereht

Kavat, alla mina har varit sådana i den åldern. Det kommer. Ge honom små uppgifter i taget tex att han ska sätta alla nallar på plats eller liknande.

Jag har insett att under en period så verkar en sak som att städa rummet stort och oövervinnligt. De ser liksom inte slutet på det hela och då orkar de inte. De stänger av, Bill inte osv.

Här börjar det så smått lossna men vi ger fortfarande minibusen en uppgift i taget annars tappar han gärna greppet.

• Asereht
    zasata skrev 2010-11-19 11:09:40 följande:
    TJEJER!!HJÄLP!!!

www.blocket.se/vi/30794133.htm

Funderar på den, ja eller nej?  
    Jag skulle köpt den.

Den har inte delat ryggstöd och iom stockholmsmåttet blir det lite trångt när man har två barn som är lite större speciellt med vinterkläder. Men barn brukar oftast inte bry sig så mkt, om de inte är i kivasåldern då.

Den är hyfsat lättstyrd för att vara en dubbelvagn, mkt mer lättstyrd än tex Twinette (mitt stora hatobjekt) MEN ju tyngre barn desto tyngre blir det, det ska man inte glömma.

En av fördelarna tycker jag är att den är så pass slimmad att man kan ha bara ett barn i den utan att det känns som att man går med extrembred last. Bra om man ska handla lite eller så.

Som sagt, jag tyckte om den men det går inte att jämföra med P&T eller UJ smidighetsmässigt. Men det är en nätt dubbelvagn.
  • Asereht

Angående kroppsform så är jag en rätt timglasformad typ. Rejäl byst och rejäl bak (ladugårdsdörr alltså).

Om jag skulle gå efter vad man "borde" väga till sin längd så skulle jag typ väga 60 kg och det är mindre än min dotter väger och ni har ju sett hur hon ser ut. Hur det kan vara rimligt kan jag inte förstå.

Jag satte mitt mål på en vikt som jag känner att jag kan vara nöjd med och som känns rimlig både att ta mig till och att jag skulle väga. Jag är trots allt inte 20 längre och min kropp och min benstomme ser annorlunda ut nu mot förr. Har man burit och fött fem barn så kommer man aldrig tillbaka dit man började om man säger så. Det är bara så skumt att veta att enligt bmi så kommer jag att väga för mycket då, men å andra sidan så skulle 5 kg till ned lägga mig inom normalspannet så det är väldigt lite som skiljer. Och så får man inte glömma att jag trots började med ett bmi som sa fetma.

Min drömvikt ligger på en vikt där jag tycker att jag är rätt smal, då skulle jag väga 10 kg mindre än när jag träffade min gubbe och 15 kg mindre än när jag blev gravid med storbusen. Men så långt vågar jag inte riktigt tänka idag. Mitt mål först och sen får vi se om kroppen är med på att tappa mer. Det sägs ju att kroppen har en egen målvikt och när man väl kommit dit är det väldigt svårt att ta sig mer ned och jag tänker inte svälta mig för att nå en dröm som inte är nödvändig att uppnå. Då skulle jag hellre skaffa tandställning eller agöra en lasik för att snygga till mig själv lite.

• Asereht

Angel, *haha* MC Hammer! My god!

Förstår precis det där med späckad kassler!

Frk S, Folk har sagt det hela min uppväxt och i yngre tonåren då jag ville ha tandställning så korrigerade folktandvården endast bettfel och mina föräldrar ansåg inte att det var värt att söka privat och betala. För det mesta bryr jag mig inte men när det kommer till foton och dyl så vill jag helst inte visa tänderna.

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-11-19 12:21:19 följande:
    Var på Change och har nu hamnat precis så där jobbigt att ena underbhmåttet är tajt och nästa steg är stort som f*n. Bara att försöka gå ner lite till så det blir någon ordning för i bhn ser jag att jag gått ner lite men det behövs så jag klagar inte.
    BH förlängare! Skitbra uppfinning för just sådana lägen.

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=464047&path=3403475;3215210;3232575;3528387;492833
  • Asereht

Ehm, vi har min pappas gamla dubbelsäng så vi har inte betalt ett öre. Vi hade en nyinköpt Malm säng från IKEA med ny resårbotten osv innan vi flyttade men då den var 160 bred och bara hade en stor madrass så fick vi inte upp den för trappen här. Det var antingen att tänka om eller såga upp halva väggen vid fönstret upe och hissa in den genom hålet eller tänka om snabbt. Vi valde det senare. Så vi har en Narvik från IKEA med två resårbottnar. Den har tjänat oss väl i en så där 10 år nu. Någon gång ska vi investera i nya sänger men först kommer typ allt annat.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11