Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2011-01-07 21:06:33 följande:
     Lillskrutten din är ändå för stor för att åka vagn *mena*
    Que? Det där har du skrivit några gånger nu och din plutt är ju nästan året äldre än min. Är det något du försöker hinta? *hoppas*

Förresten så skall min plutt åka vagn tills han börjar skolan. Minst.
  • Fröken Småland
    Jessika82 skrev 2011-01-07 22:46:50 följande:
    Ni mina barnvagnstokiga vänner. En fråga finns det skidor till barnvagnar??? Svor över snön idag när jag och sambon var på promenad.....
    En annan sak när ni köper vagnar och dess tillbehör var köper ni ifrån då? Är det blocket tradera några andra annonssidor ???
    Jag har ett tips där det kan ev finnas allt möjligt..... Kolla skuffen.se eller com en grattis annonssida... Dock ej jätte stor än...
    Vet inte var man kan köpa barnvagnsskidor men har sett bilder på många roliga hemmabyggen. Har du sett min barnvagnspulka som min man kallar den?

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-08 09:38:36 följande:
    Love - mobil.blocket.se/sodermanland/Urban_Jungle_31... Men synd att liggdelarna är så toksmå...
    Köp! Du kan ha den några månader i alla fall och sen som framåtvänd när plutten är större. Skitbillig och supersnygg! Sittdelar finns att köpa för billig penning, vad sägs om en solblekt rööööd?
  • Fröken Småland

Barnvagnspulkan har jag köpt här i Sverige på loppis. Har försökt snoka lite varifrån den kommer men det enda jag vet är att den är tysktillverkad och att företaget inte har någon websida/inte finns längre (vilket det nu var).

Många som tycker den är kul, kanske skall lägga ut den på Tradera? Nej, Maja ville att vi skulle behålla den när jag luftade tanken häromdagen, hon tycker det är jättekul att köra lillebror i den.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-08 17:37:39 följande:
    Här är mitt senaste pysselprojekt. En mormorsrutefilt av restgarner. På bilden är det 40 stycken ganska stora rutor. Tanken är att alla ska få en grå rand och sedan ska de monteras med grått. När filten är klar kommer den vara minst lika stor som mattan jag lagt ut rutorna på vilken är 110 x 140 cm.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpogocyj.jpg
    Den är verkligen to die for!!! Måste vara rolig att virka också
  • Fröken Småland

Vi har också en Acta Duoflex fast av äldre modell efter Maja. Det är massor av bälte kvar trots tjocka ytterkläder, har inte ens tänkt på korta bälten som en faktor. Så irriterande!

• Fröken Småland

Jag har bestämt att jag och Maja skall åka iväg på en liten resa tillsammans, min man som inte brukar vara så förtjust i att bli dumpade med barnen/lillebror var ovanligt positivt inställd dessutom så det skall bli riktigt kul. Blir ett äventyr även för killarna kanske . Fast om ett år eller så, någon som har bra tips? Det blir en budgetresa med Ryanair eller motsvarande, och bed & breakfast av enkel sort fast ganska centralt.

Funderar på Rom eller London, fler förslag?

• Fröken Småland
    passau skrev 2011-01-09 08:23:03 följande:
    malaga med ryanair?
    Fast finns det något kul där? Det måste finnas bra muséer som passar barn, roliga byggnader och platser att besöka och framför allt bra infrastruktur eftersom vi inte har bilen med oss.
  • Fröken Småland
    passau skrev 2011-01-09 09:10:56 följande:
    sol & bad?
    Nä, sånt kan man göra hemma
    zasata skrev 2011-01-09 09:44:32 följande:
    Malaga hade jag nog sattsat på finns massor att se och apor som springer löst i staden.

men tycker ryan air är dyra.. sitter och kollar efter weekend för mig o T, går inget på tors och söndagar, och typ 3000spänn!
    Dyra??? Det skulle kosta 750 kr för mig och Maja till Rom
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11