Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-06-02 12:55:16 följande:
    ja 795:- men nån skrev att den hade dåliga vingar?? MEN, vad ska man köpa ?? Gråter
    Åh Jag vet inte hur de är som sagt. Vi har ju ett par år kvar till framåtvända stolar. Men kan ni inte kolla vad Kid plus kostar då? Här hade de sänkt den också, och jag tror att ordinarie priset på den är 1495 eller något. Den har samma sidokrockskydd som Kid Fix.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-02 13:00:00 följande:
    ska kolla upp den
    Men vet inte om adventure, är bara en som sagt sin personliga åskit om den, jag tycker inte sidoskydden verkar så dåliga?
    Jag tycker inte heller att sidoskydden ser dåliga ut. Däremot ser den inte ut att ha ordentliga horn, MEN jag har inte sett den på riktigt, så jag vet inte alls hur det ser ut, det kan ju finnas någon bra lösning för att styra ner bältet på låren i alla fall. Som sagt är det bra att testa med ett barn i för att se att midjebältet ligger på låren och inte över höfterna.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2010-06-02 13:04:39 följande:
    Här är det lite uppochned just nu.

Vi fick nyss besked om att svärmor har cancer. Hon har haft problem med halsinfektioner en längre tid och till slut började man göra en större utredning som ledde tlll att man hittade en tumör. Efter provtagning har det nu visat sig att det var en elakartad tumör.

Vidare undersökningar har visatt att det åtminstone är lokalt och man har inte hittat fler tumörer. Men ändå. Det har varit rena cirkusen för henne ett tag med prover, utlåtanden och förberedande. Nu drog hon ut kindtänder i veckan som var och så fort det läkt ska de börja stråla.

För maken är detta jobbigt. Han förlorade sin far i cancer med mkt snabbt förlopp -99. Han pratar inte så mkt om det som händer nu men jag förstår att han tänker destomer. Det är en jobbig sits som gör att ens egna rädslor kryper fram ur vrårna.

Det enda man kan göra är ju att hoppas och be för att de får bort skiten och att hon blir friskförklarad. Det var ju positivt iaf att det inte spritt sig. Det ger bättre möjligheter till tillfrisknande.

Pga allt detta så ska maken åka upp till sin mor själv i helgen för att umgås med henne i lugn och ro. Hon orkar inte med fyra stojiga små pojkar just nu så vi stannar hemma. Både skönt och tråkigt på samma gång. Pojkarna vet bara att farmor inte mår bra. Det finns ju inte mer att säga för tillfället.
    Åh Beklagar beskedet och håller tummarna för svärmor.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-02 13:42:43 följande:
    A, beklagar, vad tråkigt och hoppas det går åt rätt väg nu när de har upptäckt det.

Är helt snurrig av det här med bilstol Adventure är himla bra pris på, är ju så surt när man behöver två. Samtidigt kommar jag inte välja billigaste på säkerhet om det verkligen rör sig om skillnad i säkerhet.
    På infom on adventure står det att bältet ska gå över höften??
    Njae. Det ska ju inte gå över bäckenet just för att barn under 12 år har ett så mjukt bäcken att det inte skyddar de inre organen vid en eventuell krock. Höftbältet ska gå över låren som jag förstått det. www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp *tjatar vidare om NTF*
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-02 13:52:19 följande:
    men kolla info text www.babyproffsen.se/produkt/visa/262:Britax_Adventure
    Det låter knepigt, men även på vissa ställen på NTFs hemsida skriver de "över bäckenet" trots att de påpekar att det absolut ska gå över låren. Förhoppningsvis är det bara ett skrivfel, men som sagt; testa stolen med ett barn i. Bältet ska gå över låren, inte över magen eller bäckenet.
  • Nifelheim
    Hur ska bilbältet sitta vid användning av bältesstol eller bälteskudde?
    Bilbältets midjedel styrs bort från barnets mage och placeras ned över låren. Hjälp barnen att sträcka bältet rätt. Bilbältet ska sitta nära halsen, över bröstbenet och över låren. Det är viktigt att bilbältet inte går över magen. Ju närmare kroppen desto bättre skydd. Försök att lätta på tjocka ytterplagg och dra bältet under kläderna

Utklippt från: www.barnibilen.se/b%C3%A4ltesstol_b%C3%A4lteskudde_fr%C3%A5gor_svar.html
  • Nifelheim

Jag skulle nog ha satsat på Kid Plus om jag var ni. Den verkar ju klart bäst när man läser på Britax hemsida.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11