• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-05-30 13:24:29 följande:
    alltså, om nån fixar transport köper jag den och säljer blå klädsel till dig billigt billigt! vill ha!!
    alltså allvarligt, jag blev jättesugen och har mailat om de skickar
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-05-30 17:06:26 följande:
    Typ 14 mil verkar det som..
    hmm
    Kavat skrev 2010-05-30 17:09:45 följande:
    Nu har jag en intressant samhällsfrågeställning igen.Om någon är sjukskriven så brukar man väl i första hand fråga hur personen mår och att allt är bra. VARFÖR oroar sig delar av släkten mer för hur det går för maken, hans jobb, hur mycket pengar vi får, hur han orkar osv??? För mig är det helknas! Min "lön" senaste året har varit 3000:-/mån, jag får betydligt mer när jag är sjukskriven. Maken får givetvis mindre, men sammantaget så visst får vi mindre än om han hade jobbat och jag varit fl, men vi får ju mer än det vi har levt på länge. Varför är de mer bekymrade över våran ekonomi än hur vi mår? Jag och maken är jätte nöjda och äntligen slipper han slita som en idiot på kvällarna för att hinna allt som jag inte klarat under dagen.Jag har jätte svårt att förstå sådant här, hur pengar kan vara viktigare än hälsa? Menar de att jag istället skulle plåga mig, vilket drabbar barnen som blir lidande av en tråkigt mamma som inte orkar något mer än att ligga på soffan typ och maken får slita med resten på "sin fritid". Vad är det för liv?
    Gissar att det låtit annorlunda om han varit den sjukskrivna med
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-05-30 17:17:42 följande:
    Lokatt: Kan du inte flörta med Pruseluskan? Hon kanske kan skicka den till dig i så fall. Hon bor ju åtminstone i "stan"
    bodde hon inte utanför någonstans? *noll koll på storstan* Och det här är alltså i sthm nån stans
    Prusse, har du nära??
  • Lokatt

nu har jag haft ett givande hundträningspass, gud vad kul det är när man får "kvitto" på att alla timmar träning ger resultat! och när man som tränare utvecklas *nog om hundar*

Jag blev deppad på uj`n men igentligen var det väll tur, har inte pengar att slösa på det nu. vad heter den färgen den var i? ni kunniga? A, hur ser stripe ut då? hade ju gissat att det var den du länkade

• Lokatt
    Thulo skrev 2010-05-30 21:38:37 följande:
    Ja det är kul med hundträning. Fast vår hund tog vi bort för ca tre veckor sen så det är väldigt tomt utan hund i huset.
    vad tråkigt
    Ja hundträning är superkul, just idag var det dock inte med någon av mina.
    Asereht skrev 2010-05-30 21:45:35 följande:
    Den på värmdö var väl en Fifties, den jag länkade till på T heter beach lime om jag inte minns fel och är min all time favvo nr två. Stripe som är min all time favvo nr ett ser ut så här:
    den var snygg!
  • Lokatt
    Lokatt skrev 2010-05-30 21:56:35 följande:
    Ja hundträning är superkul, just idag var det dock inte med någon av mina.
    Eller rättning, det passet var inte med någon av mina, har tränat mina idag med fast inte just då.
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-05-30 21:57:31 följande:
    Lokatt: klädseln heter fifties. Vänta tills Prus kollar in innan du räknar ut vagnen, hon är rätt hyvens Asereht: vi har precis samma smak på uj-klädslarna. Jag gillar den marin med rosa ränder också. Och Matrouscha såklart
    vad var det för nyans mer exakt, för bilden kanske var oskarp.. måste googla, den såg ju hel-nice ut på min skärm på det kortet iaf {#lang_emotions_tongue_out}
  • Lokatt
    Thulo skrev 2010-05-30 22:04:04 följande:
    Tyckte också dwn i Värmdö var härlig. Fast jag sitter och funderar på om vi inte "måste " ha en syskonvagn.  Min minsta fyller tre i sommar men han orkar/hinner ju inte alltid med när man är ute och om vi åker in till stan så är har han inget trafikvett alls så jag vet inte om man våger lita på att han står still på en ståbräda som jag tänkt från början
    jag skulle inte klarat mig utan dubbelvagn i den åldern!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11