• Thulo

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-02-15 08:02:42 följande:
    Egentligen borde man ha något som motsvarade en stämpelklocka vid dörren och stämpla in och ut när man kommer resp går med påklädda barn *spånar*
    Låter som en bra idé tycker jag
  • Thulo
    Asereht skrev 2011-02-15 08:13:43 följande:
    Har ni fritids efter 9 år? Här och i sthlm där vi bodde förut så får man bara ha fritids tom det år då de fyller 9 år. Sedan är det hemvist eller gå hem som gäller. Hemvistet här är på fritids men man skriver upp sig dag för dag och betalar sitt mellis dagligen/själv. Hemvistet är mer fritt och de kan gå hem själva lite tidigare. Fast jag måste medge att jag nog inte tycker de är riktigt mogna för allt ansvar vid 9 år. Obestämd
    Japp här är det till 12 år.
  • Thulo

Här är det också sportlov nästa vecka. Hoppas på liiite mildare väder så vi kan vara ute mycke, eftersom jag måste försöka få dom att leka inte så högljudda lekar inne annars, efterson nattjobbarn kanske vill sova.
    Dom skulle ordna skoteråkning för barn iallafall om det fanns snö. Ingen större risk att den hinner försvinna

• Thulo
    Lindadjo skrev 2011-02-15 10:45:32 följande:
    Japp, lovar, innan jag ens testat sy en endaste en att jag ska skicka camsufflor till ALLA som vill ha en
    Åh *ställer mig på kö för cam suffla*   tror det var sån jag kunde ha om jag skaffa grejer jag med till min Gecko
  • Thulo
    Lindadjo skrev 2011-02-15 11:07:15 följande:
    Ja, nu har jag lärt mig. Har man en frog räcker det med spännerna, har man en gecko får man skaffa spännen och bågar, så funkar camsufflan där med

Se... jag lär mig
    Så var det ja
    På min fö väldigt ojämnt solblekta sufflett är snoddarna hårda och för långa så jag antar att det varit resåe i mina med
  • Thulo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-15 11:59:12 följande:
    Nyckeln är nu återfunnen och hemma i tryggt förvar, hallelulja!
    Nu frk S måste du berätta vart pipgrejen finns att köpa - teknik magasinet, clas O eller varför inte Kjell c/o ?

Undrar också vart en sån där pip finns. Vi har bara en bilnyckel och det är ett evigt letande när maken kört
  • Thulo

Varför ska det va så kallt.
    Vi har ju sportlov här men i den här kylan vill man ju inte va ute så lång stund -22 vakna vi till här.

• Thulo

Idag sålde jag min Gecko och nästa söndag flyttar en Frog in istället

• Thulo
    Lindadjo skrev 2011-02-27 17:29:16 följande:
    Whohoo... grattis! Vad blev det för frog? Någon man sett nånstans??
    Jag kan säga på söndag men vi ska iallafall ta en liten utflykt till Stockholm då.
    Jag sålde min för samma pris som jag gav för den men jag behöll åkpåsen och snöhjulen.

Hej Cirkuspuman förresten jag hinner inte skriva så ofta men jag läser iallafall Har haft över 25 vagnar har tappat räkningen.
    Sen gillar jag skötväskor också. köpte en Jujube all, en Bemine och krokar igår från Blocket. För ett riktigt bra pris tyckte jag
  • Thulo

Jösses vad ni blåste här blev det sån storm så vi höll på att blåsa bort under morgonprommisen

Här skiner solen men blåsten gör att det var inte skönt alls. Men snart har solen smält bort all snö på "vår" väg så ungarna har börjat tjata om att ta fram cyklarna.
    Förresten när ena katten kom in i morse som varit borta ett par dar var jag tvungen att kolla in honom ordentligt han såg så sne ut i ansiktet men innan jag fatta att han blivit av med halva örat. Så är det att slåss....

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11