-
Dåligt!Kavat skrev 2010-04-23 15:26:38 följande:Nu är JAG arg. Det händer inte så ofta. Fick en rabattkod från Blingo för att deras leverans av mina kläder blev så försenad, MEN man var tvungen att beställa kläder igen för att få pengarna. (100 Så då är typ frakten betald... Men sen fick jag dagarna efter en till rabattkod för att jag var storkund (200:- vid köp för 600 Jätte bra tänkte jag, då ska jag gå in och se om jag kan skrapa ihop något. Beställde väl för 700 ca och fick då 200 i rabatt. Sen gick inte 100:- rabatten att lägga in. Eftersom den inte hade några begränsningar alls så trodde jag ju det var ok att använda den. Det står ingenstans i deras två mail om att man inte kan använda flera rabattkoder osv. Men fick nu svaret att man inte får använda två koder på ett köp. Borde inte detta ha framgått i mailen. Känner mig snuvan på en hundralapp.. Inte hela världen, men tycker det är oerhört trist när man känner sig lurad.
-
Lokatt, tror inte det funkar på bilskolan. När man kör privat så är det ju en tolkningsfråga. På sätt och vis kan man ju tycka att man inte framför fordonet på ett säkert sätt om man inte har körkort.
Helst vill jag ju inte ha barn i bilen iom att man blir lite stressad och inte har full uppmärksamhet på det man ska lära sig. Åtminstone tror jag det skulle vara så.
Alla sådana där skivor är lite sådär, men det är ju bra övning. Jag tycker det är lättare att öva så än att sätta mig och läsa i böckerna rakt upp och ned. -
*ha ha* Ja dom är några stycken. Men det blir ju normal vardag med många barn med, man vänjer sig.zasata skrev 2010-04-23 20:03:11 följande:Vad många ungar du har Inte konstigt du har haft så många vagnar.. Att du orkar. jag e trött på mina två ;)
-
Det var en ny benämning!
www.tradera.com/6-pack-strumpor-15-18-auktion_162101_110910377
Läs första raden i beskrivningen och kolla på bilden.
-
Kan inte svar apå frågorna tyvärr, vi har inga adaptrar och jag har aldrig testat med babyskyddet på vagn. Det är säkert jättesmidigt men jag har aldrig känt behov av det.Kavat skrev 2010-04-23 21:19:36 följande:Asereht, visst köpte du väl ett Besafe babyskydd (izi sleep?) till liten? Hur funkar det? Har du adapter så du kan sätta på buggan? Går det att lägga ner enkelt, alltså tror du det skulle funka att ha i liggande läge på buggan? Funderar på vad vi ska köpa. MÅSTE ha som går att sätta i bilen. Sist köpte vi Acta Graco Logico med bas i bilen. Jag har adaptar till Maxi Cosy -till buggan, men de går ju att sälja och köpa annat babyskydd. Mekonomen hade någon drive här i helgen och de säljer ju Besafe i vanliga fall, så det blev lite halvakut, om vi nu ska köpa nu, om vi ska köpa det och de har vill säga... Mitt måste är alltså bas i bilen samt att det funkar att lyfta över på buggan (helst både bee+ (om jag får tummen ur) och vanliga i och med att vi kommer åka till dagis 3 dagar i veckan i bil och behöva gå in på dagis med bebis. Tips, erfarenheter?
-
Jadå på båda, men vi hade ju ett gammalt innan och det gick ju knappt att luta alls så jag har inte erfarenhet av något annat. *s*Kavat skrev 2010-04-23 21:47:24 följande:Men är du nöjd med babyskyddet då? Går det att luta lätt?
-
Frk S, du ska få hjälpa mig med lite buggaprissättning men det får vänta tills imorrn för jag är färdig för sängen nu.
Gilalr vårt vardagsrum.Tänk att ett par begagnade soffor kan göra en så glad. *s* Nu måste jag hitta nåt snyggt tyg att sy gardiner av och sen måste jag få till lite roliga soffkuddar i olika färger/mönster.
Nästa projekt är att fixa ny tvbänk/hylla. Men det får väl vänta till skatteåterbäringen skulle jag tro. Svårt att tro att vi har tur en gång till att någon som flyttar blir desperat och nästan skänker bort möblerna.
Hittade en fin teutonia jag skulle vilja lägga vantarna på men oddsen för att min käre man skulle vilja åka till Örebro och köpa en vagn är inte stora. Lika bra det för jag har ändå inga pengar att spendera, men jag kan ju vilja ändå!
-
Ekorren, jag säger som de andra. Prata med psykologen och/eller bup. Det skadar ju inte iaf. Hoppas ni får rätsida på det hela så att ni alla får må bra. Jag förstår att det är väldigt jobbigt just nu. *kramar*
-
Nu är jag lite ego och visar upp vår "nya" (begagnade" soffgrupp.
Himla skön att sitta i och passar bra till mattan vi redan hade. *gillar* Sen kan man skaffa en till klädsel att variera med. Inte dumt alls om jag får säga det själv. Och det bästa var att den var billig och fanns hyfsat nära.
Filtarna är väl inte så matchade men jag var tvungen att lägga dem någonstans. Vi är riktiga filtmysar i vår familj närmligen. *s*
-
Jag har bestämt att jag behöver en fyrhjuling som komplement. Speciellt vid hämtningsdagarna på dagis. Har helt snöat in på en Teutonia av äldre modell (favoriserar modeller mellan 03-05) då jag har bra koll på dem och vet vad jag får. Men jag kan tänka mig en Emmaljunga eller Brio också om jag hittar någon prisvärd som finns i närheten.
Någon som kört Emmaljuna eller brio senaste 5 åren och som har lite vettig feedback. Jag har fått för mig att Brio är osmidigare än emmaljunga men det kan jag ju ha fått om bakfoten. Jag har haft ett par emmaljungor men ingen brio (sedan 90-talet) så jag behöver hjälp där. Jag har sett att man kan hitta brio duos som är hyfsat snygga och för hyfsat pris så jag behöver veta lite vad ni har för erfarenheter.
Nu handlar det int eom lätt och smidig i första hand utan stadig, pålitlig och slitstark då jag vill ha en "traktor" som kan tjäna som ryck slit och släng.
Jag har hittat ett par grymt sjyssta teutonior men tyvärr allt för långt bort. Varför är det alltid så att om man letar efter något så hittar man inget men när man inget ska ha finns det över allt?