Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

sarahl skrev 2011-01-09 18:02:09 följande:
    Prag! vart ligger det? (är urkass på geografi)
    Det är huvudstaden i Tjeckien
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-09 19:57:46 följande:
    Den här färgen skulle jag inte tacka nej till!

www.blocket.se/vi/31493543.htm
    Ooooh, jag håller med. Den årgången gjordes många fina färger; ljusblå, rosa, orange, gul, grön Hjärta Året efter (vill jag minnas) kom turkos också. Jag hade den ljusblå Happyn till lilleman Kyss
  • Fröken Småland

Prus: främst hade jag en Brio Nova från 2003 till Maja. Den är så klart hopplöst ute nu men var riktigt omtyckt då. Till lilleman hade jag (bland annat) en Happy med Compact-chassi som vägde hundra kilo men som var suveränt just för syskon att sitta på fotstödet. Den var så stadig att jag inte ens var rädd att släppa handtaget när Maja som var fyra satt där.

• Fröken Småland

Asereht: vill minnas att Happyklädslarna kostade 1600 kr nya. Verkar ligga på 500-800 kr på Blocket och Tradera (nya i kartong).

Passau: hur går det med de små?

Asereht: Självklart håller vi med!

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-10 10:08:13 följande:
    Silverfärgat, nätkorg men typ samma handtagsgummi som jag har. Tror det är teleskophandtag men bilden är lite kapad. Tyvärr saknades bygeltyget fick jag just veta. Frågan är om man ska göra sig besvär då, bygeltyget i sig kostade ju över 200 spänn. Inte säkert att det går att få rätt färg heller utan det kanske måste bli ett svart. *funderar vidare*
    Men man kan ju göra ett eget? Känner du kanske någon som kan virka? Drömmer

Har du bild på chassit? Det finns nämligen ett som är bra mycket bättre och ett som är bra mycket sämre än andra.
  • Fröken Småland

Asereht: Jag tror absolut att du kan få ett helgjobb utan meriter. Bara att vara lite äldre och ha några barn gör ju oss kvinnor till attraktiva på (deltids-)arbetsmarknaden enligt min erfarenhet. Man kan ju massor om massor och resten lär man sig. Gå gärna in och presentera dig i butikerna också så de ser hur snygg och trevlig du är Tungan ute

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-10 10:47:25 följande:
    Och så fort de får syn på knölen så tycker de jag är läskig...
    Haha, en snygg scarf kanske vore på sin plats

När var det du skulle tillbaka om knölen?
  • Fröken Småland

Asereht: sök! Bokföring gör programmen själva nuförtiden, det ser ut som Traderas pro-lister eller nåt; bara att fylla i rutorna och så spottar datorn ut rapporter sen. No probs, jag lovar! Jag har haft prao-elever hos mig på kontoret massor av gånger som fått registrera fakturor och det är ju nästan bara det som är bokföring på småkontor. Sen göra man manuella verifikationer på porto och sån småskit men det är inte många per månad och dem kan jag göra åt dig

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-10 12:52:44 följande:
    Håll tummarna för att jag får komma på intervju, det lät som ett jobb jag skulle trivas med! Kommer man på intervju så är det liksom nästan där då är det personliga vibbar som avgör där meriterna inte räcker till.
    Jag håller alla tummar och hoppas att du inte "skrev ned" dig om bokföringen nu för det är verkligen inte svårt när man "kan kontor".
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11